IHR-studier dokumentasjon 22.02.11 IHR-studier – kartlegging av ressursbruk.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
Advertisements

Lån og stipend til utdanning i utlandet
Erfaringer med akkreditering av masterprogram ved HiAk Oversikt over de masterne (og en ph.d.) HiAk har fått akkreditert fra 2004 – d.d. ■Læring i komplekse.
Informasjonsmøte for spansk
30. juli 2013 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
ECVET NHO’s perspektiv – kan ECVET svare til bedriftenes behov? Svein Harald Larsen Norsk Teknologi.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Til møte i Studierådet, 22. september 2011 Styringsstruktur for undervisning på IMK.
Omlegging til læringsutbyttebeskrivelser i planverket
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
Status, verdistrømmer, kartlegging
Allmøte, UV-fakultetet, IHR – Studier: Status, verdistrømmer, kartlegging
Felles studieadministrativt tjenestesenter
IHR-Studier Rapportering 1. mai 2011 Endelig versjon.
Informasjonsmøte onsdag 24. november 04 Bachelorprogrammet i utviklingsstudier.
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
2005 Informasjonsmøte mandag 5.12 Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier.
2005 Informasjonsmøte torsdag Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier.
Camilla Haugland Seksjon opptak og tilrettelegging
29. juli 2014 Silje Winther Seksjon for studentinformasjon og opptak
IHR-Studier Styresak 6. desember 2011 Figurer. Krevende i gjennomføring Effekt Prioritering: Gevinspotensial vs. kompleksitet vedgjennomføring Lav Høy.
Til direktørnettverket 30. mars 2011 IHR-studier: Kartlegging av verdistrømmer.
Erfaringer fra semesterstart V15 læring til høst 15 Mål: Studenter få samme svar uansett hvor de henvendelser seg mht tilgang til emner i lys av studentenes.
Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier - med dokumentasjon.
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
Velkommen til bachelorprogrammet i Europastudier (EU)
IHR - Studentmobilitet Godkjenning, innpassing og internasjonalisering.
IHR – Studier Gruppe 1 – Felles - workshop kartleggingsfase – Jenny Nornes.
IHR-Studier Mal rapportering 1. mai 2011 Versjon til Implement forut for workshop 27. april.
2005 Velkommen til Bachelorprogrammet i Europastudier (EU)
IHR-Studier Mal rapportering 1. mai 2011 Versjon til Implement forut for workshop 27. april.
IHR-studier Ressurskartlegging Analyse – figurer Årsverk og studiepoengsproduksjon Revidert
IHR – Studier Møte med studentene v/ Jenny Nornes.
IHR – Studier EVU -ISP Bakgrunn for IHR Strategisk plan: “Universitetet i Oslo skal forvalte sine samlede ressurser offensivt, slik at de bidrar.
Redesign lokalopptak Forslag Camilla & Åshild.
IHR - Studieadministrasjon Prosesser innen studieadministrasjon Oppsummering fra møter i prosjektgruppen og , oppdatert
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
IHR-studier og erfaring med Lean
Innspill til Monica i forkant av direktørseminar 5-6. mai IHR-studier.
Hva er IHR – Studier? Sommer Hva er målet med IHR-prosessen? UiO skal videreutvikle en effektiv og profesjonell forvaltning og administrasjon som.
IHR – Studier Hva er gjort? Hva skjer fremover?
IHR-studier Informasjon om status, Det juridiske fakultet
IHR – Studier Oppstartseminar, Leangkollen
Saker om skikkethet Dokumentasjon ved oversendelse av klage Marianne Klausen og Knut Andreas Bostad Felles klagenemnd.
Kompetanseplaner - hva har det med oss å gjøre? - hva er det?
1 BACHELORDAGEN 9. april 2014 Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse.
Hvordan vi jobber med innovasjon ved MN Gunnar Dick.
Informasjonsmøte for SPED3000 Høst Kontakt Administrativ ansvarlig Andrey Belovodskiy Kontor: 440 Faglig.
STYLE seminar 4. mars Strategi 2020: UiO skal tilby landets beste lærerutdanning og øke rekrutteringen av gode studenter innenfor realfag (s.8).
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
Gjennomføringsundersøkelsen 2016
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA
Revidert tidsplan InterAct våren 2016
Handlingsplaner Utdanning - Status 2017
Digital arbeidsflyt for vurdering
Tilleggslønn Særavtale om honorering for arbeid på eksternt finansierte prosjekter - faste vitenskapelig ansatte.
Velkommen til foreldremøte 10. trinn
Hvordan jobber FBA med internasjonalisering?
- digitalisering av pensum
Gjennomgang av forslag til
Studieledernettverket 15. februar 2019
Seminar adm.studieledernettverk 15. februar 2019
Studieseksjonen ved UV
Avdeling for studieadministrasjon
Studieseksjonen – hvem jobber der og hva gjør vi?
Ny episode av gjennomføring og frafall
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
| Studieledernettverket | Aleksander Lorentzen
Utskrift av presentasjonen:

IHR-studier dokumentasjon IHR-studier – kartlegging av ressursbruk

Ressurskartlegging - oppgaven A: Vi ønsker å be linjeledere i STA og ved SV og UV om å oppgi ca hvor mange % stillinger som: Jobber med studier på din enhet? Jobber med oppgaver under de forskjellige verdistrømmene? Alle tall bes oppgitt som % stillingsbrøk I tillegg ønsker vi informasjon om: Hvor stor del av de administrative ledernes tid som brukes på: ledelse av studiepersonale studiesaker Dersom noen ikke klarer å kategorisere inn en aktivitet som utføres under verdistrømmene vil det gis mulighet til å gi en kort beskrivelse av aktiviteten og så føre på % av stillingsbrøk B: Vi ønsker også et skjønnsmessig anslag av hvor mange % stillinger som brukes på ulike studentkategorier NB: 1.0 = 1 årsverk = 100% Husk å oppgi stedkode Nettskjema

Verdistrøm Ca årsverk i % som brukes 1.0 = 1 årsverk = 100% (eks: 3 årsverk = 3.0 = 300%, 1/3 årsverk = 0.33 = 33%) Evt kommentar Planlegge/gjennomføre eksamen (eks: tilrettelegging, fusk, sensur, klage/bregrunnelse) Studentmobilitet (eks: innreise, utveksling, innpassing/godkjenning) Opptak NOM Opptak lokalt på enhet (eks: til 2-årige mastere og PPU) Informere (inkl webinfo) Kvalitetssikre Forvaltning (eks: saksforberedelse til styrer/utvalg, Høringer, Utredning, Forvalte IT-systemer) Dokumentere kvalifikasjon (eks: karakterutskrift, vitnemål) Administrere undervisning (eks: Undervisningsplanlegging, Pensum, Semesterregistrering/betaling, Undervisningsopptak, Etterregistrering, Praksisadministrasjon, Sekretærfunksjoner (undervisningsstøtte), Verktøy/datastøtte for vitenskapelig ansatte Håndtere praksis ( eks: administrere, tilrettelegge, planlegge) Rapporter (eks: til DBH, til KD) Oppfølging av studenter (eks: Politiattest, Studiestart, Studieveiledning, Faglig-sosiale tiltak, Tilrettelegging studier, Permisjonssøknad, Skikkethetsvurdering, Inndragning av studierett Forvalte emner (eks: opprette, vedlikeholde, nedlegge) Forvalte programmer (eks: opprette, vedlikeholde, nedlegge) Regelverk (inkl klager på vedtak) Rekruttere Styre ressurser (inkl undervisningsregnskap/undervisningsbudsjett ) Eksterne relasjoner ( eks: mediehåndtering, samfunnsinformasjon, arrangementer, alumni ) Ressursbruk per verdistrøm

Ressurskartlegging – per studentkategori Studentkategori Ca årsverk i % som brukes per studentkategori 1.0 = 1 årsverk = 100% (eks: 3 årsverk = 3.0 = 300%, 1/3 årsverk = 0.33 = 33%) Evt kommentar EVU Utenlandske studenter PhD 2-årig master + PPU Bachelor og årsenheter 5-årig master og profesjon Enkeltemner Privatister Total ressursbruk verdistrømmer i %: Denne fordeles på studentkategoriene under

Ressurskartlegging - ledelse Oppgave/aktivitet Ca årsverk i % som brukes 1.0 = 1 årsverk = 100% (eks: 3 årsverk = 3.0 = 300%, 1/3 årsverk = 0.33 = 33%) Evt kommentar Faglig ledelse og koordinering av studieadministrativt personale Leders personaloppfølging av studieadministrativt personale

Åpne kommentarer Her kan du skrive evt andre kommentarer du ift kartlegging av ressursbruk innenfor studieadministrasjon