Eksamen i Pel. GLU 5-10. 2011 Mattias Øhra og Camilla Wiig.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Eksamen og andre vurderingsformer. ”Kvalitetsreformen”
Advertisements

Digitale mapper som undervisningsmetode i teori og praksis Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU.
Geografiprosjekt Uke Innlevering 20.mars kl
Innføring av arbeidskrav for Bachleorstudiene
Delprosjekt i LAU Tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene.
Teknologi og forskningslære
Velkommen! Norsk 101 (5-10 trinn).
Erfaringer med bestått/ikke bestått •Eksempel 1 –Individuell oppgave tidlig i studiet •Eksempel 2 –Gruppeoppgave sent i studiet.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
”Kvalitetsreformen” Eksamen •Eksamen er i stor grad styrende for studenters studieatferd. sluttevaluering •Den tradisjonelle prøveformen i mange.
FORSKRIFTSENDRING Gjennomgang av sentrale deler av forskriften Konkrete eksempler på vurderingspraksis v/ lærere fra skolen.
Grunnskolelærerutdanning Struktur, mulig løsning og noen utfordringer.
Student- og lærerevalueringer av emner Øyvin Ytreberg 2011.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Bestått/ikke-bestått
Sensorenes rolle.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Ny etterutdanning i elevvurdering Nils Ole Nilsen.
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Studieplanarbeid.
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Hvordan skape et godt læringsmiljø?
PEL eksamen Av Sindre Gusfre Berge Lærerrollen - motivasjon
Digital Mappevurdering Mattias Øhra. Søknad vedrørende digitale mapper 12 år siden.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Vurdering for læring Camilla Wiig, 2.nov.2011.HIVE.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Mattias Øhra 2008.
Studieplaner for PEL faget, 2011
Vurdering for læring Camilla Wiig, 26.0kt.2011.HIVE.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Å være student Mattias Øhra
Om å skrive fordypningsoppgave i pedagogikk
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
Norges offentlige utredninger NOU 2003: I første rekke Forsterket kvalitet i en grunnopplæring for alle ___________________________________________________________.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Mappemetodikk Rakel K. Rohde Næss.
Praksis for GLU 5-10, 2010 Camilla Wiig, HIVE. Agenda Individuelt arbeid med skjema for vurdering av praksisopplæringen 2. studieår Oppsummering Informasjon.
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 3.nov.2011.HIVE.
Felles kriterier på tvers av fag versus individuelle fagspesifikke løsninger Mattias Øhra 03 Mappevurdering og eksamen.
Fagintegreringsdag GLU Camilla Wiig. Agenda – 11.30Informasjon og status Refleksjoner fra praksis Praksisbesøk Eksamen i pel –
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
Evaluering av ”videreutdanning i sykepleie til barn med smerte” Kull vår 2009 og høst 2009.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
Emneplanseminar
PRAKSIS for GLU og 1-7 Studieåret dager praksis
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Det eksterne blikket på eksamen Erfaringer med tilsynssensor
«Spennende, men ikke relevant for eksamen»
Fagsamling Elektro Inger Forseth Thon Bodø
Karin Helle og Gro Beate Vige
IKT for læring Mattias Øhra.
LUT- Praksisseminar Stavern august 2008
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
Vurdering for læring Camilla Wiig, HIVE.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
Ulike perspektiv på læring
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
Line Wittek og Camilla Wiig, uke 13 og
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Utskrift av presentasjonen:

Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig

Eksamen i Pel 1, 15 stp «1. studieår avsluttes i slutten av høstsemesteret med muntlig eksamen i form av et fremlegg for hele klassen. Vurderingen foretas av to interne sensorer og fremlegget vurderes med bestått/ikke bestått.» Camilla Wiig, HIVE2

Kriterier for fremlegget: 1.Fremlegget er knyttet direkte til læringsmålene for emneplanen i Pel og praksis, 1. studieår og varer ca. 15 min 2.Studenten presenterer 3 utvalgte mappearbeider fra egen WordPress side; Begrunn valgene ut fra læringsmål Reflekter over eget læringsutbytte (bruk teori og sentrale begreper) Reflekter over egen arbeidsinnsats,- både sterke og svake sider Reflekter over hva du ønsker å arbeide videre med i neste pel-semester 3.Tilbakemeldinger fra medstudenter og sensor (faglærer i pel) Camilla Wiig, HIVE3