Om Kunnskapsløftet Gjennomgåande opplæring. ”Grunnopplæringa”.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til presentasjon av Multi!
Advertisements

Høgskolen i Oslo IKT i naturfag Skedsmo 11. mars 2010 Tonje Hilde Giæver (memex.hio.no)
Matematikk i uterommet.
Vurdering for læring med eksempler fra matematikk
Vurdering for læring i matematikk
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Skedsmo 12. november 2009 Tonje Hilde Giæver
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
LÆREPLANEN Sosiologi og sosialantropologi – hovedprinsipper.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Guttorm Hveem Digitale tankekart i læring og undervising guttorm.hveem.no twitter.com/ghveem.
Dagsaktuell undervisning
Den digitale dimensjonen i fagplanen for matematikk i vgs
Muntlig eksamen med 48 timers forberedelse
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Veiledet matematikk.
Tidligere læreplaner.
Læreplaner i matematikk
Ny rammeplan for barnehagen
LÆREPLANEN Matematikk Vg2 – hovedprinsipper. Struktur (fra
Målene for regning og bruk av regnestrategier
Lesing – lesetrategier. Aviser i undervisningen
Ny læreplan, nye utfordringer
Lysåpning og senteravstand
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Munnleg ferdigheit i kroppsøving inneber å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det inneber mellom anna å kunne formidle inntrykk og opplevingar.
Nummer 8-10 H. Aschehoug & Co Sehesteds gate 3, 0102 Oslo
Matematikk 1. trinn Læreverk: Multi, Gyldendal forlag
LÆRINGSTEORI Alle lærere har sin egen teori som de bygger sin undervisning på Bygger på erfaringer Trenger en teori for å ta gode avgjørelser til en hver.
Statistikk 2 M1 årskurs HVE 31. august 2009.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Læreplan K 06 Utdanningsdirektoratets læreplan s er matematikk
Vurdering av pedagogisk programvare i matematikk
Digitale hjelpemidler i matematikk Hva sier læreplanen – hva gjør vi?
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Matematikkens Hva? Hvordan? Hvorfor?
Matematikk i samisk kultur
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Statistikk M4 Mandag 20. april 2009.
God start i matematikk Hva sier læreplanen om undervisning i matematikk og de yngste elevene? Hvordan engasjere og aktivisere elevene til aktiv deltakelse.
Den grunnleggende ferdigheten å kunne regne Introduksjon.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Referat fra foreldremøtet tatt rett ut fra PowerPoint presentasjonen.. Forventninger til oss i 2a (Lars) Våre klasseregler utarbeidet av klassen.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Flytte på hybel 1P-Y KKG Høsten Hei! Jeg heter Cecile og skal flytte på hybel. Hybelen ser trist ut, så jeg har bestemt meg for å pusse opp. Jeg.
Udir Lokalt gitt muntlig eksamen Sist endret: Endret 20. mars 2014 Vi har presisert en formulering to steder i rundskrivet. Tidligere sto det at.
Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)
Sannsynlighet. Fra LK trinn planleggje og samle inn data i samband med observasjonar, spørjeundersøkingar og eksperiment representere data i tabellar.
En samarbeidsdag om FYR ved Kalnes vgs, 1bata 1.april 2016.
Foreldremøte trinn. MATEMATIKK På skolenLeksebok.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i den 5-årig lærerutdanning Digital kompetanse-søylen Louise Mifsud og Tonje Hilde Giæver.
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Ny læreplan Bygger som L97 på et sosial konstruktivistisk læringssyn Større metodefrihet.
Videregående matematikkopplæring Matematikk og minoritetselever Tverrfaglig prosjekt Lisbet karlsen.
Sinus 1P Sinus 2P Sinus 1P-Y Trondheim, 6. mai 2014.
Lesing i matematikkfaget
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
Hvilke utfordringer gir de nye læreplanene? (R1, S1, VG2T, VG2P)
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Den gode overgangen A – Forarbeid
Nå er de revidert!.
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Om Kunnskapsløftet Gjennomgåande opplæring. ”Grunnopplæringa”. Sykkylven 13. mars 2006 Om Kunnskapsløftet Gjennomgåande opplæring. ”Grunnopplæringa”. Inneheld kompetansemål. Seier lite spesifikt om metode, men mange metodiske føringar. Større handlingsrom enn før. Beskriv fem grunnleggande ferdigheiter. Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Matematikk: Målområder i L97 vs L06 Sykkylven 13. mars 2006 Matematikk: Målområder i L97 vs L06 L97 L06 Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Døme på kompetansemål frå geometri Sykkylven 13. mars 2006 Døme på kompetansemål frå geometri 2.årssteg: gjenkjenne og beskrive trekk ved enkle to- og tredimensjonale figurer knyttet til hjørner, kanter og flater, og sortere og navngi figurene etter disse trekkene 4. årssteg: gjenkjenne og beskrive trekk ved sirkler, mangekanter, kuler, sylindere og enkle polyedre 7. årssteg: analysere egenskaper ved to- og tredimensjonale figurer og beskrive fysiske gjenstander innenfor teknologi og dagligliv ved hjelp av geometriske begreper 10. årssteg: analysere, også digitalt, egenskaper ved to- og tredimensjonale figurer og anvende disse i forbindelse med konstruksjoner og beregninger 11. årssteg: bruke geometri i planet til å analysere og løse sammensatte teoretiske og praktiske problemer knyttet til lengder, vinkler og areal Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Kunnskapsløftet i matematikk Sykkylven 13. mars 2006 Kunnskapsløftet i matematikk Frå kunnskapsbasert til kompetansebasert læreplan? Kva er kunnskap? Brukt om avgrensa viten; ofte snevert om fakta. Kva er kompetanse? Leveringsevne; det å kunne å løyse ei utfordring vha, fakta, ferdigheiter, ..... Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Matematisk kompetanse Mogens Niss: En matematisk kompetanse er innsiktsfull parathet til å handle hensiktsmessig i situasjoner som rommer en bestemt type matematiske utfordringer Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Mogens Niss sine 8 matematiske kompetanser Å kunne spørje og svare i, med og om matematikk Tankegangskompetanse Problemløysingskompetanse Modelleringskompetanse Resonneringskompetanse Å kunne handtere matematikken sitt språk og sine reidskap Representasjonskompetanse Hjelpemiddelkompetanse Kommunikasjonskompetanse Symbol- og formalismekompetanse Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Matematisk kompetanse i L06 Sykkylven 13. mars 2006 Matematisk kompetanse i L06 «I en matematisk kompetanse inngår det å kunne løse varierte oppgaver og problemer. I tillegg inngår språklige aspekter som det å resonnere og kommunisere ideer.» (I L97 står omlag det same i ei meir ordrik innpakning, men utan ordet «kompetanse».) Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Om arbeidsmåtar i L06 Grunnleggande ferdigheiter Sykkylven 13. mars 2006 Om arbeidsmåtar i L06 «... må elevene få anledning til å arbeide både praktisk og teoretisk. Opplæringen veksler mellom utforskende, lekende, kreative og problemløsende aktiviteter og ferdighetstrening.» Grunnleggande ferdigheiter gir føringar på val av arbeidsmåtar (L97 har 2 sider om arbeidsmåtar i matematikk og gir i tillegg føringar knytt til måla) Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Grunnleggande ferdigheiter Sykkylven 13. mars 2006 Grunnleggande ferdigheiter Å kunne uttrykkje seg munnleg Å kunne uttrykkje seg skriftleg Å kunne lese Å kunne rekne Å bruke digitale verktøy Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Å kunne uttrykkje seg munnleg Sykkylven 13. mars 2006 Å kunne uttrykkje seg munnleg å gjøre antakelser, stille spørsmål, argumentere og forklare en tankegang ved hjelp av matematikk. delta i samtaler, kommunisere ideer, drøfte problemer og løsningsstrategier med andre. Konsekvensar for arbeidsmåtane i vår undervisning? Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Å kunne uttrykkje seg skriftleg Sykkylven 13. mars 2006 Å kunne uttrykkje seg skriftleg å løse problemer ved hjelp av matematikk, beskrive og forklare en tankegang og sette ord på oppdagelser og ideer. lage tegninger, skisser, figurer, tabeller og diagrammer. bruke matematiske symboler og fagets formelle språk. Per har 2 kroner meir enn Kari. Til saman har dei halvdelen så mykje som Hans, som har 50 kroner. Kor mykje har kvar av dei?: Kari har x. Får likninga: (x )+ (x + 2) = 50/2. 50/2 = 25/2 = 12,5. 11,5 + 13,5 = 25. Kari har 11,5 , Per har 13,5. Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Sykkylven 13. mars 2006 Å kunne lese å tolke og dra nytte av tekster med matematisk innhold og med innhold fra dagligliv og yrkesliv. Slike tekster kan inneholde ulike matematiske uttrykk, diagrammer, tabeller, symboler, formler og logiske resonnementer. ”Ein båt kom frå Tyskland med 2128 bilar. Han vart lossa av åtte trailerar som kvar kunne ta 14 bilar i kvart lass. Kor mange lass måtte kvar trailer ta for å losse båten dersom dei tok like mange på kvart lass?” 2a + 3c = 2a + 3c = 5c – 3a. Gitt ein trekant ABC, der AB = BC/2 og vinkel B er rett. BC = 8 cm. Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Sykkylven 13. mars 2006 Å kunne rekne dreier seg om problemløsning og utforskning med utgangspunkt i praktiske, dagligdagse situasjoner og problemer av matematisk art. Til dette trengs fortrolighet med og automatisering av regneoperasjonene, evne til å bruke varierte strategier, gjøre overslag og vurdere rimeligheten av svar. Å meistre grunnleggjande rekneoperasjonar. Den praktiske matematikken. Kunnskapar som trengst for å fungere i samfunnet. Kvardagsmatematikk. Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Å bruke digitale verktøy Sykkylven 13. mars 2006 Å bruke digitale verktøy å kunne bruke slike verktøy til spill, utforskning, visualisering og publisering. å vite om, kunne bruke og vurdere digitale hjelpemidler til problemløsning, simulering og modellering. å kunne finne informasjon, analysere, behandle og presentere data med passende hjelpemidler, samt forholde seg kritisk til kilder, analyser og resultater. Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Sykkylven 13. mars 2006 Kva er forskjellen? L97: ... arbeide med ... leike ... vinne erfaring .. L06: ... skal kunne ... L97: legg vekt på korleis det skal arbeidast L06: … kva det skal arbeidast mot L97: arbeidsmål for kvart årstrinn L06: kompetansemål etter 2., 4., 7., 10., og 11. og 12. L97: måla gitt i 201 punkt L06: 70 punkt Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Kva inneber endringane? Sykkylven 13. mars 2006 Kva inneber endringane? Lærarane (kollegiet) må planlegge progresjonen for fleire år Krev meir kunnskap/komptanse hos læraren Både fagleg og fagdidaktisk God kjennskap til faget si oppbygging (I heile løpet frå førskule til vidaregåande) Kva er viktig til kva tid Kan gi betre lokal/individuell tilpassing Fare: Lærebøkene tek makta i enno større grad Frode Opsvik, Høgskulen i Volda Frode Opsvik, Høgskulen i Volda

Til drøfting: Graving av grøfter og vandring i dei «Å kunne rekne» i andre fag Konsekvensar for grunnutdanninga Konsekvensar for vidareutdanning Frode Opsvik, Høgskulen i Volda