Læringsorientert vurdering Mapper som lærings- og vurderingsreiskap.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Web-publisering som alternativ presentasjonsform i sykepleieutdanningen NVU konferanse 13.Mars 2006 Gjertrud Husøy Høgskolen Stord/Haugesund.
Mappevurdering i it’s learning
Noen utfordringer for skolene
HVA ER GOD UNDERVISNING –PÅ HØGSKOLENIVÅ?
Eksamen og andre vurderingsformer. ”Kvalitetsreformen”
Kan læringsutbytte dokumenteres?
Digitale mapper som undervisningsmetode i teori og praksis Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU.
muligheter og utfordringer
Alternative opplegg og mappevurdering Mappevurdering Stimulering av avansert tenking.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Digitale mapper og mappevurdering – vurdering for læring
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
Høgskolen i Oslo Litt om vurdering. Vurdering l Vurdering for utvelgelse og eventuell sertifisering, enten i videre utdanning eller for å søke jobb. Dette.
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
IKT-seksjonen, Avd. for LUI, Høgskolen i Oslo Digitale mapper og mappevurdering – vurdering for læring A 09 onsdag 30. september 2009 Leikny Øgrim, IKT-seksjonen.
Fagenhet for IKT, Avd. for LU, Høgskolen i Oslo Digitale mapper og mappevurdering – muligheter og begrensninger A05 allmennlærerutdanninga 28. oktober.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
LMS - digital - et bredbånd rett til skogs. Premisser: Bygge videre på ideen om uteskole Basert på den aktive, utforskende elev Rettes mer direkte mot.
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Høgskolen i Oslo Frå lærar til læring - nettbasert læring i veilederutdanning Gerd Bjørke Pedagogisk utviklingssenter Høgskolen i Oslo
Tre ”klasserom” Tor Sofie Haldis Ut.pkt Kunnskaper Metoder/læring
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Heltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Høgskolen i Oslo Samtekst med fokus på Prat & Forum i LUVIT Grunnkursmodul IT og læring 6.Mars 2002.
Studentevaluering av undervisning Gunnar Handal Seminar om kvalitetsvurdering UiO,
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Vanlege nynorskfeil.
Digital Mappevurdering Mattias Øhra. Søknad vedrørende digitale mapper 12 år siden.
Høgskolen i Oslo Digitale mapper Profiler fordypningsgruppe 4.februar 2008 Vibeke Bjarnø og Eva Michaelsen Avdeling for lærerutdanning.
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Mattias Øhra 2008.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Det er ikkje - men idéen din som tel Roar Stokken.
Høyvis.no Digitale vurderingsformer og mappevurdering Anne Fængsrud Studieleder/Prosjektleder HVE.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for A IT-seksjonen, LU.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Vårt pedagogiske grunnsyn.
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Digital mappevurdering - eller? IKT og MAPPEVURDERING Anne Anne Fængsrud
Digitale mapper Hildegunn Otnes Høgskolen i Vestfold Våren 2002.
Norges offentlige utredninger NOU 2003: I første rekke Forsterket kvalitet i en grunnopplæring for alle ___________________________________________________________.
Mappemetodikk Rakel K. Rohde Næss.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 3.nov.2011.HIVE.
En transparent læringsøkologi. Erfaringer ved bruk av digitale mapper V/Mattias Øhra HVE-LU.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Hva nå? Avsluttende rapport fra prosjektet IKT og nye læreprosesser ved Høgskolen i Vestfold November 2003 mattias øhra Et PLUTO Prosjekt: Program for.
Er gullfuglen skutt? LMS i Norsk utdanning Mattias Øhra ProgramForum for Program for digital kompetanse
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
Bruk av kriterier i vurdering LUT VÅREN 2011 Line Wittek
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
Eigenvurdering og sjølvregulering
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Eigenvurdering og sjølvregulering
IKT for læring Mattias Øhra.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
Utskrift av presentasjonen:

Læringsorientert vurdering Mapper som lærings- og vurderingsreiskap

Behavioristisk perspektiv: kunnskap er objektiv og byggger på empirisk erfaring Kognitivt perspektiv: vekt på einskildmenneske si rasjonelle evne til å forstå og danne omgrep og på denne måten skaffe seg kunnskap Sosiokulturelt perspektiv: kunnskap blir konstruert gjennom praktiske aktivitetar der grupper av menneske samhandlar innan eit kulturelt felleskap Vurdering Olga Dysthe Teoretiske perspektiv på vurdering:

1)Formativ versus summativ vurdering 2)”high stake”(konsekkvensrik) vs ”low-stake” (konsekvens fattig) testregime 3)Divergent versus konvergent vurdering (Roos, 2002). Ulike perspektiv på vurdering:

..eit vanleg utgangspunkt: n nytte vurderingsordningar som reflekterer det didaktiske og faglege opplegget (Fra prosjektbeskrivelsen til PLUTO-prosjektet)

Studier Vurdering Studier Slutt- vurdering Utfordringar: Fokus i diskusjonen rundt mappevurdering er i dag først og fremst: -korleis sikre rettferdig sluttevaluering -korleis sikre den individuelle læringa

1) Kompetansetilnærming (”the competency movement”) –Dokumentere kompetanse i høve til detaljerte læringsmål (Instrumentelt) –Utvida curriculum vitae (jobbsøknad) 2) Humanistisk tilnærming (basis i konstruktivisme) –Formål: Fagleg og personleg utvikling, forståing, vekst –Sjølvvurdering –Refleksiv læring og metakognisjon gjennom skriving –Koplar saman læring og vurdering. Olga Dysthe To ulike utgangspunkt for mapper:

(’portfolio’=”å bere ark”) ei samling av fagleg arbeid gjort over ein lengre tidsperiode kan innehalde arbeid i ulike sjangrar og medium inneheld refleksjon og sjølvvurdering: kritisk fagrefleksjon + refleksjon over eigen læringsprosess og fagleg utvikling (”metakognisjon”) viser både prosess og produkt Olga Dysthe Kva er ei mappe?

Frå skriftleg slutteks. implisitte kriterier konkurranse lærarstyrt produktvurdering innhald I retning av mappevurdering sjølvvurdering medstudentvurd. gruppearb.,prosjekt eksplisitte kriterier samarbeid studentinnflytelse prosessvurdering kompetansar (George Brown, 1997,Helsinki 2000 og Dysthe &Engelsen, 2003) Internasjonale tendensar i vurderingsarbeidet

vert lagra og organisert digitalt bygger på same pedagogiske prinsipp som ikkje-digitale mapper nyttar seg av mediespesifikke verkemidlar i læringsprosessar og dokumentasjon er meir eller mindre open og tilgjengeleg for andre Hildegunn Otnes Kva er ei digital mappe?

LUKKEDE MAPPER ÅPNE MAPPER Det individuelleDet kollektive Kun studenten selv (og læreren) har innsyn Studentene kan ha innsyn i hverandres arbeider i visse tilfeller Studentene har innsyn i alle medstudenters mapper Mappene ligger åpne på nettet, men noen dokumenter er passordbelagt Alt mappeinnhold er åpent for alle på nettet Ofte assosiert med LMS Ofte assosiert med ”hjemme- sider” Hildegunn Otnes (2003) Ulike grader av åpenhet i digitale mapper

Nokre klare konklusjonar frå PLUTO: Det må skapast tid og rom i studiet om IKT skal bli eit sentralt aspekt. Dette føreset at noko av ”det gamle”må takast bort for å gje plass til nye metodar og nytt innhald. Kompetansebygging på IKT-området må inngå som obligatoriske aspekt ved den ordinære opplæringa i faga Pedagogisk endring krev nye vurderingsformer

Konklusjon frå PLUTO- prosjektet Mapper ga legitimitet til: –Nye lærings- og arbeidsformer –IKT Dette førte igjen til gode resultat, men først når: Nye lærings- og arbeidsformer var etablert IKT legitimert Og IKT-kompetansen etablert

Det synes å vere eit skilje mellom ”harde” og ”mjuke” fag/utdanningar når det gjeld mappepraksis. Kva seier forskning om mapper?

mål og eigenart i faget og utdanninga –Læringssyn –Undervisnings- og vurderingstradisjonar –Undervisningsdesign –Omfang og tid Kva bestemmer mappebruk og IKT-bruk i eit fag/ei utdanning?

Mapper ser ut til å påverke læringsmiljøet i retning av meir studentaktive arbeidsformer, større studentansvar og endra student- og lærarroller Mapper synleggjer ulike syn på læring og vurdering. Tradisjonell formidlingspedagogikk og eksamenslogikk både hos lærarar og studentar påverkar bruken av mappene i retning av ’oppgåvesamling’ med sterk styring og kontroll Olga Dysthe Kva seier forskning om mapper?

Digitale mapper kan fungere som ein pedagogisk endringsagent Men jo… … om ein tek tida til hjelp