Tusen takk for innsatsen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevenes rettigheter og plikter
Advertisements

Idrettshall og uteanlegg Kantine
KONGSVINGER KOMMUNE Ledelse barnehage.
Advokat Ann Helen Aarø ADVOKATFIRMAET HESTENES OG DRAMER & Co MNA
Leverandørutviklings-programmet 20.mars utbyggers behov •Baseareal •Fellesareal •Kulturskolen •Arbeidsrom •Personalrom •Kantine •Administrasjonen.
Et urbant bysentrum i Groruddalen
MULIGHETSSTUDIE - UTVIDELSE AV HASLEHALLEN
Kontaktmøte for Vg Del 1: Samling i kantina med informasjon fra rektor og Elevtjenesten (rådgivere, PPT, helsesøster og miljøarbeider) Del 2:
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR VG1
Velkommen til Mysen videregående skole!
Forsøk med arbeidslivsfag - status høsten skoler i 82 kommuner Første kull fra piloten gikk ut våren 2012 Første kull fra forsøket gikk ut våren.
Kystprogram Hemne – Frøya – Hitra – Ørland – Bjugn – Rissa – Åfjord – Roan Glitrende kystperler på en snor Prosjektplan for perioden november 07 - juni.
Ny handlingsplan for økt tilgjengelighet i Presentasjon - Soria Moria erklæringen - Statsbudsjettet for 2007.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
© Norsk senter for studier av problematferd og innovativ praksis
Opplegget er utarbeidet i et samarbeid mellom:
NYE SKOGN GRUNNTANKER: Tidsmessige lokaler (jfr. Skolebruksplanen)
Dialogseminar Åre Skolebygg og pedagogikk – John Olav Larsen Skolebygg og pedagogikk Verdal kommunes retningslinjer (sak 02/05332): 1.
Kristin Loe Kjelstad 3.juni 2009
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Karriereveiledning for 8. klasse på Holtan ungdomsskole aase
Karriereveiledning for 9. klasse på Holtan ungdomsskole aase
Informasjonsmøte «Ny Horten vgs» 5.Juni Rammene for dagen – Velkommen v/rektor – Direktør utdanning Øyvind Sørensen
Gullkorn fra barnemunn
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Utendørsanlegg | Sonedifferensiering & Logistikk
Lokal arbeidstidsavtale
Horten vidergående skole
Inntakskontoret bidrar med tall og erfaringer Fagopplæringen bidrar med tall, prognoser og erfaringer (innhentet fra arbeidslivet, intensjonsavtaler) Skolene.
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Tilpasset undervisning PPT – sakkyndig vurdering og veiledning
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Nytt, integrert bibliotek for medisin, helse og sosialfag i Trondheim.
Informasjon om videregående opplæring Tirsdag 8. nov Magnus Hugdahl, rådgiver Vikhammer ungdomsskole.
LYSTLUNDEN Horten vidergående skole. ROM – OG FUNKSJONSPROGRAM Programmet skal redegjøre for alle funksjoner i skolen, og hvilke fysiske krav som må være.
Universell utforming i TEK 10 - og Tromsø kommune.
VELKOMMEN TIL DØNSKI VGS ÅPEN DAG JANUAR HVEM 100 ansatte 8 i ledergruppen 2 rådgivere 1 miljøarbeider 1 systemansvarlig 1 vaktmester ER VI? 70.
Velkommen til Rælingen vgs Møte med foresatte torsdag
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg1 SSP 3. september 2014.
Velkommen til Rælingen vgs Møte med foresatte mandag
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg1- idrett 2. september 2014.
Samlokalisering Horten videregående skole Fylkestinget vedtok i desember 2004 : utarbeide et byggeprogram for en samlokalisert skole reguleringsplan for.
RINGSAKER VIDEREGÅENDE SKOLE Forprosjekt Kostnadskalkulert til 371,5 mill. kroner Presentasjon Mari-Mette T. Solheim, Prosjektleder.
Videregående opplæring i Vestfold v/ ass. direktør for videregående opplæring.
Skole med flerbrukshall og kulturdel Bruttoareal: m 2 (Fortsatt kan det bli små endringer) 1.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Oslo kommune Utdanningsetaten Oslo Handelsgymnasium Velkommen til Oslo Handelsgymnasium Foreldremøte 1SEA Onsdag 2. september 2015.
Orientering for Rådmann Einar Gaustad - Asker kommune 11. oktober 2007 Kl
Ny ungdomsskole og flerbrukshall på Landøya Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne,
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Utforming av skolebygg
Den gode skoleeier I Nes.
Møte 7.juni 2017 Få input til hvordan det nye Vidarheim skal være- tekniske krav Fortelle om prosessen og hva som er gjort så langt. Saken sendes på høring.
Aspåsen skole og Bodø kulturskole Foreldremøte
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Formidling av lærlinger Hva skjer etter eleven har søkt læreplass
VELKOMMEN TIL DØNSKI VGS ÅPEN DAG JANUAR 2014
Servicetorget
1. Muligheter og utfordringer på Furuset og i Bydel Alna
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Idé- og plankonkurranse for NTNUs campus i Trondheim
Velkommen til Service og samferdsel
Arealeffektiv bruk av skolebygg i videregående opplæring
Avdeling for skoleanlegg
Inntaket til skoleåret
Inntaket til skoleåret
Elevenes rettigheter og plikter
Formannskapet
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til presentasjon av rom- og funksjonsprogrammet for ny Horten vgs

Tusen takk for innsatsen

Viktige mål for prosjektprosessen med rom- og funksjonsprogrammet Bred medvirkning Åpenhet Engasjement Eierskap Tilrettelegging for sambruk Flere funksjoner i hvert rom Høy utnyttelsesgrad på rommene Optimal kvalitetssikring Kort sagt: Best mulig rom- og funksjonsprogram for fremtidens skole!

Hvordan har arbeidet vært? Stort engasjement Positive og kvalitetsbevisste deltakere En ressurskrevende prosess Stor utfordring å lage rom- og funksjonsprogram i tillegg til ordinært arbeid

Hvordan har arbeidet vært for de forskjellige aktørene Dag og Bjørn Gruppedeltakerne Anne og Mariken

Aktiviteter i prosjektet SAK TID Vedtak om ny skole i fylkestinget April 14 Prosjektstart i fylket April - mai 14 Ansettelse av brukerkoordinatorene Mai 14 Prosjektstart på skolen Etablering av intern prosjektorganisasjon, prosjektbeskrivelse, aktivitetsplan og arbeidsmetode Prosjektpresentasjon for prosjektet på skolen. Kickoff-møte 05.06.14 Informasjon til organisasjonen om prosjektplan og oppgaver Juni 14 Utformingen av rom- og funksjonsprogrammet, gruppearbeider September14 - mars 15 Ansettelse av rom- og funksjonsprogrammerere Oktober 2014 NN-dagen: et felles løft 22.10.14 Mulighetsstudiet ferdig: Skolen planlagt inn i Lystlunden nord November 2014 Befaringer på andre skoler Nov 14 - januar 15 Seminar 05.-06.02.15 Leveringsfrister RFP og endring av frister 1: 01.01.15, 2: 15.02.15, 3: 06.03.15 Informasjon på e-post, i Ukeinfo, i AMU, i MBM og på fellesmøter Fortløpende

Hvor skal vi?

Hvor skal skolen og idrettshallen ligge?

Hva er et rom- og funksjonsprogram?

Et rom- og funksjonsprogram kan sammenlignes med en oppskriftsbok for å bygge ny skole

Rom- og funksjonsprogrammet Kravene i rom- og funksjonsprogrammet er basert på struktur i opplæringstilbud og læreplaner som foreligger pr januar 2015 Alle rom skal tilfredsstille krav til areal, brukbarhet, sikkerhet og innemiljø m.v. iht. lover og forskrifter

Fellesarealer Fellesarealene skal være hele skolens møteplass, og utformes og lokaliseres slik at de fungerer som skolens senter

Fellesarealer Elevkantine Bibliotek Hovedinngang Vestibyle Personalrom Møterom

Fellesarealene skal være: Sentral plassert Utformet for fleksibel bruk Arealene skal kunne avgrenses fra øvrige deler av skolen Fellesarealene skal ha nærhet til hovedinngang og arealer for administrasjon og ledelse Fellesarealene skal være egnet for rekreasjon og sosial omgang

Utearealet skal også være fellesareal Det skal legges vekt på sammenhengen mellom fellesarealene og bygningens utearealer

Hovedinngang/vestibyle Vestibylen skal være et felles vrimle- og oppholdsareal, også kalt skoletorget. Skoletorget skal være «et veikryss for aktiviteter på skolen vår» Resepsjonen skal ha skranke ut mot fellesareal

Kantine og personalrom Kantinen skal lokaliseres direkte i tilknytning til vestibyle. Kantinen bør ha direkte utgang til uteareal for å kunne spise ute Personalrommet skal betjene hele skolens personale

Bibliotek Biblioteket skal være en miljøskapende faktor og et møtested for alle i skolen Biblioteket skal være et sted for både læring og sosialt samvær

Auditorium 1 auditorium til 200 personer – fast amfi 1 auditorium til 60 personer – teleskoptribune

Ledelse, administrasjon og personal Arbeidsplasser lærere og annet ped.pers. Skolens ledelse PØ Drifts- personell Skole- kontor IKT-enheten PS

Ledelse, administrasjon og personalarealer Tilstedeværende og tilgjengelige Samarbeid på tvers Utformet til rette for et godt arbeidsmiljø

Ledelse, administrasjon og personalarealer Det skal legges til rette for konsentrert og uforstyrret arbeid Arealer for ledelse og administrasjon skal plasseres samlet De pedagogiske avdelingslederne skal plasseres samlet fordi de har et utstrakt samarbeid

Arbeidsplasser for lærere og annet ped.personale Arbeidsplassene skal ligge sentralt i bygget for å: fremme samarbeid på tvers av utdanningsprogrammene ha nærhet til de ulike programområdene der lærerne underviser være lett tilgjengelig for elevene. Arbeidsplasser for lærerne skal fordeles og legges i tilknytning til de ulike programområdene sentral i bygningen. Deles i arbeidsrom for pedagoger og assistenter Det skal knyttes teamrom og samtalerom til arbeidsplassene slik at behovet for konfidensielle samtaler og møter ivaretas

Generelle læringsrom Undervisningsrom for fellesfagene omfatter alle klasser og grupper i skolen, eksklusiv naturfag og kroppsøving Rommene skal ha en sentral plassering i skolen og være lett tilgjengelig fra alle programområdene. Det forutsettes sambruk av rommene på tvers av utdanningsområdene.

Masse forskjellige rom Noen smakebiter: Testrom i tilknytning til biologilaboratorium (ID) Boenhet (sambruk mellom HO og AHT) Teknologiverksted (sambruk mellom AHT, TP, EL, DH og ST) Medieverksted (MK) 3 verksted for myke, harde og våte arbeider (DH) Kreativt verksted (generelle undervisningsrom)

Flere smakebiter Verkstednært teorirom (SS) Verksted for vg1 elektro, dataelektronikk, elenergi, automasjon (EL) Verksted produksjon og verksted for montering og reparasjon (TP) Sanserom (AHT) Masse grupperom og samtalerom (alle) Teamrom (alle)

Elevråd og komiteer Samling av elevrådet forutsettes å skje i auditorium eller annet større rom. Elevrådets kontor skal ligge i direkte tilknytning til fellesarealer, og være lett tilgjengelig for elever som henvender seg dit. Elevkontor er kontor for ulike elevkomitéer og elevaktiviteter Elevrådskontor Elevkontor

Flerbrukshall Skal bli bygget av Horten kommune Det er forutsatt at Horten kommune vil oppføre flerbrukshall på nabotomta, og at Horten vgs skal leie arealer på dagtid. Det vil bli forhandlinger med Horten kommune om eventuell leieavtale. Fellesarealer Vestibyle, vaktrom, møterom, wc, syke-/hvilerom, lager Aktivitetsrom 2 stk håndballbaner, skal kunne deles i 4 enheter Apparat-/utstyrsrom Styrketreningsrom Spinningsal Garderobeanlegg

Vi ser frem til videre samarbeid Hilsen Dag og Bjørn Halvard