Tidligere oppgaver Personal stereos - musikk og hverdagsliv Personal stereos - musikk og hverdagsliv Musikk i reklame - logos, pathos, ethos Musikk i reklame.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Advertisements

VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Forbrukerombudets arbeid med markedsføring rettet mot barn og unge
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
Etikk og nettvett i barnehagen
12. Oppsummering.
Økologene.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Bibliotekreform 2014 INNHOLD OG TJENESTER.
Teknologi og kompetanse Tool 1100 forelesning 25/10 – 2006
Personlighetsbegrepet i veiledning
Undervisning - forkynnelse
Høgskolen i Sør-Trøndelag Avdeling for informatikk og e-læring IKT og undervisning Geir Ove Rosvold Avdeling for informatikk og e-læring Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Presentasjon av Concrea
MULTIMODAL ANALYSE VISUELL ANALYSE BILDEANALYSE
Testing Gruppe 9 Anette Kjuus, Skule Notø, Synne Nygaard, Per Ivar Jacobsen, Øystein Rogstad, Alfred Skari, Per Kristian Førrisdal.
Smilende roboter... Japan satser stort på at roboter skal avlaste behov for selskap og hjelp i huset for en aldrende befolkning.
KF PROSJEKTET.
Tegnerserier.
STORYTELLING IN THE NEW HOLLYWOOD Kristin Thompson Det klassiske og The New Hollywood 2. Syd Fields paradigme 3. Kristin Thompsons modell.
Tekst i ord og bilde Avisa som saktekst og sammensatt tekst
Film - i bogruppe for personer med demens Et middel til engasjement og trivsel? Et alternativ til en beroligende tablett? Prosjekt om utprøving av audiovisuell.
Temakveld Nettvett og spill.
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
Globalisering, regionalisering og handelspolitikk Prosjekt ”Innovations, clusters and globalization” (NUPI, TIK, STEP) Egen konferanse :
Å snakke med seg selv, fali det?
Filmmusikkens funksjoner I Klassisk Hollywoodfilm.
Digitale medier Multimedialitet.
Audiosatsning i NetCom Butikkene /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Filmmusikkens funksjoner II Alternative innfallsvinkler.
Gruppeundervisning /
Mevit2529 Medieretorikk Forelesing 2:”Retorikk i vår tid” Espen Ytreberg.
Musikk og ny mediebruk / Oppsummering av kurset. Musikk og ny mediebruk Mobil musikk Mobil musikk Nye distribusjonsformer Nye distribusjonsformer.
Bob Marley Hortensfestivalen 1978
Introduksjonsforelesning
Sammensatte tekster.
Performance og autentisitet. Performance Performance Autentisitet Autentisitet To cases To cases.
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Reklameanalyse av Baneservice
Reklameanalyse av Baneservice
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Helhetlig yrkesfaglig kompetanse gjennom fagintegrering relatert til elevenes yrkesvalg. KIP - Konferansen 27 okt.2010 Anne-Catrine Wolden.
MEDIEHISTORIE MI1 – Tanks Mars FRA LÆREPLANEN ● “Et historisk perspektiv er grunnleggende når en skal studere forholdet mellom medium og samfunn.
60-talet: Rocken ut til folket!. Folk rock Også kalla viserock. Protestsongar mot samfunnet og politikken Hippietida. Woodstock-festivalen 1969 Viktige.
Bransjedagen 2015 Jon Einar Sivertsen. Program 08:30 Registrering m/kaffe på Filmens Hus 09:00 Intro – v/Jon Einar Sivertsen, Prosjektleder Bransjedagen.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Friele + Farmen = sant! Av Anita, Valeria, Line & Bendik.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Bente Marie Skogum Musikk som miljøtiltak Musikk som behandlingstiltak Et pilotprosjekt om musikk som behandlingstiltak rettet mot personer med demens.
60-talet: Rocken ut til folket!. Folk rock Også kalla viserock. Protestsongar mot samfunnet og politikken Hippietida. Woodstock-festivalen 1969 Viktige.
♥ Hvordan bli lykkelig ♥. Hypotese- hva som gjør deg lykkelig Være sammen med venner/familie Trene Ha et kjæledyr Latter Finne på ting sammen mat Når.
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Kultur, kjønnsroller og samliv
KULTURTANKEN Visuell profil
Canal Digital.
Gruppe 4 Mats Bergesen Rakel Johnsen Stig Hornnes Tore Minsaas
Kap. 65 Internet and Democracy
Adaptasjoner av et juleeventyr
Filmmusikkens funksjoner II
Tilrettelegging for læring med IKT … Kompetanseheving for PV-gruppa
Segmentering og posisjonering
Klassereiser og utdanningens betydning
Moderne psykologi.
The Rise and Fall of Industries
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Strategibegrepet Strategi som plan: Et forsøk på å vise tiltak og delmål på vei mot overordnede og mer langsiktige mål. Strategi som mønster: Det mønsteret.
Utskrift av presentasjonen:

Tidligere oppgaver Personal stereos - musikk og hverdagsliv Personal stereos - musikk og hverdagsliv Musikk i reklame - logos, pathos, ethos Musikk i reklame - logos, pathos, ethos Musikkreklame og autentisitetsbegrepet Musikkreklame og autentisitetsbegrepet Norske artisters tilgang til ZTV Norske artisters tilgang til ZTV Hip Hop i Hollywood Hip Hop i Hollywood Visuelle uttrykk på konsert Visuelle uttrykk på konsert Filmmusikk og realisme Filmmusikk og realisme Musikkvideo som kunstverk Musikkvideo som kunstverk Religiøs musikk i film Religiøs musikk i film

Synergi-effekt...i film og musikk-industrien

Synergi-effekt Synergi-begrepet Synergi-begrepet Synergi i film og musikkindustrien Synergi i film og musikkindustrien Soundtrack som medietransaksjon Soundtrack som medietransaksjon

Synergi (fra gresk synergos, ”virke sammen”): strategien om at en felles kryss-promovering av to eller flere produkter, for eksempel film og soundtracks, vil gagne begge industrier i like stor grad. Også brukt om selskaper som ønsker å kontrollere både hardware og software-markeder. Synergi (fra gresk synergos, ”virke sammen”): strategien om at en felles kryss-promovering av to eller flere produkter, for eksempel film og soundtracks, vil gagne begge industrier i like stor grad. Også brukt om selskaper som ønsker å kontrollere både hardware og software-markeder. 80-tallet: retur til ”vertikal integrering”? 80-tallet: retur til ”vertikal integrering”? Musikk og TV (Frith) Musikk og TV (Frith) Musikk og internett (Jones, McCourt & Burkart) Musikk og internett (Jones, McCourt & Burkart) Synergi-effekt Synergi-begrepet

Oppkjøp av kinoer = slutten på Paramount-dommen? Oppkjøp av kinoer = slutten på Paramount-dommen? To nye teknologier: Kabel/satelitt og VHS To nye teknologier: Kabel/satelitt og VHS Konsolidering Konsolidering Synergi-effekt Synergi i film og musikk-industrien

Oppkjøp av kinoer = slutten på Paramount-dommen? Oppkjøp av kinoer = slutten på Paramount-dommen? To nye teknologier: Kabel/satelitt og VHS To nye teknologier: Kabel/satelitt og VHS Konsolidering Konsolidering Musikk-industrien: ”The Big Four” (Universal, Sony BMG, Warner Music, EMI + uavhengige) Musikk-industrien: ”The Big Four” (Universal, Sony BMG, Warner Music, EMI + uavhengige) ”Mega-pictures” ”Mega-pictures” ”Hollyworld” ”Hollyworld” Synergi-effekt Synergi i film og musikk-industrien

Stumfilmen: publiserte noteark Stumfilmen: publiserte noteark Synergi-effekt Synergi i film og musikk-industrien

Stumfilmen: publiserte noteark Stumfilmen: publiserte noteark : Filmsangens gullperiode : Filmsangens gullperiode 60-tallet: Henry Mancini og ny-innspillinger 60-tallet: Henry Mancini og ny-innspillinger 70-tallet: ”Compilations”og ”high concept” 70-tallet: ”Compilations”og ”high concept” 80-tallet: Musikken selger filmen eller filmen selger musikken? 80-tallet: Musikken selger filmen eller filmen selger musikken? Synergi-effekt Synergi i film og musikk-industrien

90-tallet: Fragmentering og variasjon 90-tallet: Fragmentering og variasjon Soundtrack som kulturelt produkt Soundtrack som kulturelt produkt Variasjoner av soundtrack-”sjangeren” Variasjoner av soundtrack-”sjangeren” Fragmentering i nisje-markeder Fragmentering i nisje-markeder Synergi-effekt Synergi i film og musikk-industrien

Påstand: Formålet med et soundtrack-album er ikke å gjenfortelle filmen musikalsk, men å re-kommunisere musikken musikalsk Påstand: Formålet med et soundtrack-album er ikke å gjenfortelle filmen musikalsk, men å re-kommunisere musikken musikalsk Ny-innspillinger vs. kronologisk og komplett Ny-innspillinger vs. kronologisk og komplett Synergi-effekt Soundtrack som medietransaksjon

Påstand: Formålet med et soundtrack-album er ikke å gjenfortelle filmen musikalsk, men å re-kommunisere musikken musikalsk Påstand: Formålet med et soundtrack-album er ikke å gjenfortelle filmen musikalsk, men å re-kommunisere musikken musikalsk Ny-innspillinger vs. kronologisk og komplett Ny-innspillinger vs. kronologisk og komplett Hva overlever i medietransaksjonen? Hva overlever i medietransaksjonen? Skal musikken inkludere filmatiske omveier og sidespor? Skal musikken inkludere filmatiske omveier og sidespor? Ekstra-narrativitet (jf. Langkjær), inkluderer prosesser relatert til følelser, fantasi, personlige minner, intellekt Ekstra-narrativitet (jf. Langkjær), inkluderer prosesser relatert til følelser, fantasi, personlige minner, intellekt Synergi-effekt Soundtrack som medietransaksjon