Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Friele + Farmen = sant! Av Anita, Valeria, Line & Bendik
2
Kampanje Bestemt (startdato – sluttdato) Et bestemt mål Bestemt målgruppe Tre typer: -Opplysningskampanje -Holdningskampanjer -Atferds kampanjer
3
Segmentering En prosess Deler inn i ulike delmarkeder Øke markedsføringens effekt Nøyaktig
4
Segmentering Av Det Totale Kaffemarkedet 8/10 kvinner foretrekker kaffen svart
5
Konkurransemidlene Og Markedsmiks De fem P-ene (Produkt, pris, plass, påvirkning, personale) -De fem konkurransemidlene for å øke salget Markedsmiks - Kombinere konkurransemidlene -Ulike måter
6
Konkurransemidlene i Friele Kampanjen Produkt, påvirkning & en smule personale Personale – frontet av Friele selv. ”i egen person”
7
Allianse Motivert av kostnadsreduksjoner/økt kundeservice. Eks på slike allianser er flyselskap (Star Alliance)
8
Merkeallianse Mellom Friele og TV2 Hvilken merkeallianse er det snakk om: - Produktallianse Hensikten med en slik allianse: - Øke salget, oppmerksomhet Lignende slike allianser: -Apple & Nike (sport & musikk)
9
Etikk og samfunnsansvar Hvordan verdiene skapes Hvordan virksomheten påvirker mennesker, miljø og samfunn I Farmen ser man tydelig at menneskene blir påvirket av miljøet rundt seg og samfunnet de befinner seg i.
10
Markedsundersøkelse ved Numedal VGS
11
Markedsundersøkelse Ved Numedal VGS
12
Begreper Knyttet Til Læreplanmålene Kommunisere muntlig og skriftlig med kunder og leverandører i ulike markeder
13
”De 4 Viktige” Nøye med detaljene Ikke lov mer enn du kan holde Bekreft alltid en muntlig avtale Vis respekt for mottakerens tid
14
”Drøfte forhold ved netthandel, telefonsalg & direkte salg”
15
Rollespill knyttet til Etikk
16
Kilder http://ndla.no/nb/node/115093 http://www.matsiden.no/artikkel_head.asp?a _id=578 http://www.matsiden.no/artikkel_head.asp?a _id=578
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.