Bruk av IT og digitale medier i undervisning og læring Digitale løsninger for feedback og vurdering Workshop/seminar på SV-fakultetet DML-gruppen/USIT.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Teknologi i klasserommet
Advertisements

Presentasjon på lynkursdagene 2012
NESOs Formannskole klasse / 2014
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Lek og spill: Kunnskaps og identitetsutvikling med digitale medier. Hans Christian Arnseth Pedagogisk Forskningsinstitutt, UiO.
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
Digital kompetanse i Mat og helse
Erfaringer fra Institutt for kulturstudier og orientalske språk Wiki og blogg som læringsverktøy.
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Gruppe for digitale medier i læring «DML-gruppen tilbyr IT-støtte til utdanning ved UiO. Målsetningen vår er å legge til rette for god og fleksibel undervisning.
2003 IT-konferansen 2003 UNIVERSITETET I OSLO Vortex: Skrivbar web for UiO Oddmund Møgedal USIT/UiO.
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
ForVei-modellen Workshop Linda T. Sørensen
Differensiering fordi…
Nettskjema v3.0 Oppsummering for allmøte med USIT og Lokal IT torsdag 15.des 2011 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Forkurs: Tre vanlige klasser med alle fag En realfagsklasse Realfagskurs, halvårig: To klasser.
Bruk av IKT i studier ved UV - en strategi for innovasjon i høyere utdanning? Andreas Lund Studiedekan, UV.
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
Merete Aagesen Silje Oksavik Guro Maaø Nilssen Ketil Lønnum
Tredje semesters praksis på Lektorprogrammet
Podcasting på odontologi. Kort om hva podcasting er. Mer om hvorfor vi podcaster. Deretter hvordan vi podcaster. Til slutt: Funker det???
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Grunnleggende pedagogikk,
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
EXFAC03-MVIT Introduksjon til emnet Emnets websider:
Prosjektorganisasjonen Prosjekteier – Linda Therese Johnsen Prosjektgruppen – Svein Harald Kleivane – Emil Trygve Hasle – Jesper Havrevold – Bent Kure.
PUZZLED MÅL: Motivere til læring og økt verdensforståelse gjennom lek.
Student som produsent Jo mer de produserer - jo mer lærer de! – Økt 2
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
1 Intro kartlegging Matematikk LUB Fredag Elise Klaveness.
Ny funksjonalitet i NETTSKJEMA STRATEGI for datainnsamling Nettskjema våren 2013 Presentasjon på fellesmøtet av Dagfinn Bergsager.
Årsplan for USIT for : – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Effektiv og engasjerende kompetanseutvikling
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Møte m/universitetsdirektøren 15. februar 2016: Årsrapport for USIT for 2015 IT-direktør Lars Oftedal.
Tjenesteeier IKT / høst 2015 Velkommen til informasjon fra HiOA’s IKT avdeling.
Anna K. Buverud og Anja Gil Spilling Avdeling for fagstøtte.
2014 Studiebarometeret Studiebarometeret Høgskolen i Sør-Trøndelag I denne rapporten er spørsmål om tidsbruk (studieinnsats) ekskludert. Vi henviser.
The Relationship of Social Presence and Interaction in Online Classes Chih-Hsiung Tu; Marina McIsaac Gjermund Eikli.
Mottak av masterstudenter Masteruke IFI STUA-seminar Mari Helén Varøy.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
Den energiske læreren Vil du bli noe stort? En lærer har stor påvirkning på andres liv. Som lærer kan du gi barn og unge de beste forutsetninger for å.
Senter for læring og utdanning
KDL – ny struktur og innhold
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Utdanningskomiteen 19. mai
En smak av Digital vurdering på 15 minutter
Bruk av nettsidene i undervisningen: timeplan, ressurser m.m.
USITs ledelse 13. desember 2016
Prioriteringer 2016 – Webseksjonen Even Halvorsen
Seminarundervisning EXFAC03
«Bare bok gjør ingen klok»
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
USITs Målbilde og prioriteringer
Frokostmøte: Digitalisering av undervisning Fredag 9. desember 2016
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Seksjon for digitale medier i læring
SLU blir LINK Læring, Innovasjon, Nettverk og Kompetanse - Læring og innovasjon (konsultasjon i forhold til fakultetene) - Nettverk (møteplass for hele.
Styringsgruppemøte Allforsk 20. Mai 2019
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Utskrift av presentasjonen:

Bruk av IT og digitale medier i undervisning og læring Digitale løsninger for feedback og vurdering Workshop/seminar på SV-fakultetet DML-gruppen/USIT 26. januar 2015

Digitale løsninger for feedback og vurdering –SRS –System til bruk i formell vurderingssammenheng

Hva er et studentresponssystem? Interaktiv tilbakemelding Erfaringer fra SV

UiO erfaringer Retter opp i misforståelser Studenter engasjerer seg Diskusjoner også i store forelesninger Tilpasset undervisning Store endringer i forelesningsrytmen «Det er godt å kunne tenke litt selv på forelesning»

Klikkere vs Mobilbasert teknologi Flere muligheter Lavere kostnad Studentene bruker eget utstyr

SRS versus Analog Flere spørsmålstyper Anonymt Åpne spørsmål – aktiviserer flere Kjapp grafisk fremvisning av svar Tar ikke spesielt lenger tid Lagring til ettertiden

Hvordan benytte det? Før undervisningen –Nivåkartlegging –Vise forventninger til kunnskapsnivå –Kreve forberedelse –Gi oppgaver som kan danne utgangspunkt for videre jobbing i seminar

Hvordan benytte det forts. I undervisningen –Aktivisere og brekke opp forelesningsrytmen –Gå sammen 2 og 2: Kunne du tenkt deg å benytte SRS, i så fall hvorfor/ hvorfor ikke? Smith og Kampf Sosialt læringsfellesskap

Hvordan benytte det forts. Etter undervisningen –Evaluere undervisningen –Få innsikt i hva studentene forsto, ikke forsto Føre fravær?? Mange muligheter- Overforbruk Se opp mot kompetansemål

Ulike SRS verktøy

Digitale verktøy til vurdering Persondata og annen sensitiv informasjon Fronter –Oppgavebank med multiple questions osv. Nettskjema Vortex Psykologi: Connect

Digital skoleeksamen