Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Advertisements

De dårige følelsene. Veiene ut..
Tips når du spikker.
Vernetjenesten i Kristiansund
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Informasjonssjef Christian Fossen
Konklusjoner Anne Hafstad Legemiddelindustrien blir stadig mer kreativ for å få oss til å skrive om deres produkter Deres jobb er å selge mest mulig.
Rett på sak.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
KVAM: Hjortejegerne må ha blingset alvorlig da de la an og felte den ett år gamle kukalven, langt oppe i skogen ved Haukås i Kvam. Der ble kalven , med.
Kontraktsoppfølging mv.
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Media håndtering og kommunikasjon
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
12. Oppsummering.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Markedsføring og pressearbeid
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
Frontlinjeserivce
Anvendelse av verktøyene
Generika og legemiddelutvikling
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
Kjøpsprosessen - forbrukermarkedet
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Bransjeseminar om grunnfondsbevis
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
1 10. Radio. 2 Radio Omfang/struktur –Nasjonale og lokale og kombinert –Rettet mot interesser og generelle –Segmentert og universell Konsum –Høyest frekvens.
Gode historier til media - tilretteleggernes rolle AB-konferanse Drammen 2007 Informasjonssjef Per Christian Langset.
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Hva er kommunikasjon?.
Kari Aarnes sin presentasjon på FFF Mediehandtering.
1 Erfaringer med mediene Hvordan få frem sin forskning og sitt budskap Toril Aalberg Institutt for sosiologi og statsvitenskap Presentasjon på NTNU’s forskningsformidlingskonferanse.
Intellectual Property due diligence
Synlige i media.
VI SKRIVER PRESSEMELDINGER informasjonssjef Erik Hansen Byrådslederens avdeling Kommunenes Hus, 17. oktober 2001 Oslo kommune Byrådet.
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen Forretningsplan i praksis Anders Brenna.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Krise: fare & mulighet.
Nyhetsartikkel.
Øving 1 - Forretningsideen
123 Data - Førstehjelp Krokelvdalen Skole. Hva skal vi lære Slå på/av datamaskinen Hva som må til for å komme på internett Hvilke typer kommunikasjonsformer.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Politisk påvirkning.
Idèmyldring. Klarer du denne? Forsøk å binde sammen de ni punktene med fire rette streker uten å løfte blyanten fra papiret.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Nord-Trøndelag fylkeskommune Hvordan takle media bedre? Informasjonssjef Roger Rein.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
Tips og råd Til hva dere bør tenke på når dere setter samme et business case (basert på innspill fra seminar )
Kapittel 8 Litt spillteori
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
MEDIA.
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Å være på internett er ikke et valg - men en nødvendighet
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Del III: Relasjonsforhold mellom kunde og leverandør
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Rapporteringsrutiner til styret om immaterielle rettigheter
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Forelesningsfoiler HRS6002, 7. forelesning
Utskrift av presentasjonen:

Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006

First Mover Advantage Mulige fordeler –Sett standarden –Kostnadsbesparelse ved å være først ute med ny teknologi –Intellektuelle rettigheter (Patent, Copyright, Brand) –Binde opp strategiske ressurser –Øke inngangsbarrierer for nye aktører –Øke byttekostnader for kundene Mulige ulemper –Kortsiktige fordeler –Høyere utviklingskostnader –Etablerte aktører kommer seg rundt patenter –Kostnader i forbindelse med å binde opp ressurser –Høy usikkerhet hos kunder

PR Ikke skriv ”at” vi skal bruke PR for å gjøre produktet/tjenesten kjent i markedet Skriv hvordan dere skal bruke PR og hvordan dere skal få det til KVISA: –Konflikt –Vesentlighet –Identifikasjon –Sensasjon –Aktualitet

Gi og du skal få Journalisten er ikke ute etter å hjelpe deg! –Du må gi journalisten og leserne noe –En kjedelig sak blir ikke lest Ingen vits å være redd journalisten –Det skal mye til for at en journalist er ute etter å lage en kritisk sak om et selskap ingen har hørt om Vis at du/dere er et seriøst selskap...

Reklameverdien av PR Noen ganger kan det generere stor interesse Som regel får man en sak og så går det lenge til neste Budskap må gjentas for at det skal sitte hos potensielle kunder Bruk den ene artikkelen i møter med kundene –Du leste kanskje om oss i forrige uke? –Det er med på å bygge troverdighet, selv om de ikke leste saken

Eksempler

Pressemelding Skriftlig informasjon til pressen Skriv litt om hva det gjelder Skriv ned noen sitater som kan brukes –Dropp skrytemeldingene. De klippes alltid vekk. Fungerer desverre dårlig for oppstartsselskaper... –Ring journalisten direkte

Oppsumering Ikke enkelt å få pressedekning Journalisten og leserne må få noe PR mangler den repeterende effekten som reklame gir