Synlighet - fasteaksjonen 2015

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Hva er migrasjon og hva gjør Røde Kors Ungdom?
Den kristne fasten Nei, dette er fasten jeg har valgt: å løse urettferdige lenker, sprenge båndene i åket, sette undertrykte fri og bryte hvert åk i.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Litt mer om PRIMTALL.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Vivi Sævik, journalist i PD
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
DET ER BEDRE Å BYGGE BARN ENN Å REPARERE VOKSNE
Hus for kultur – millionene som forsvant Hvordan 179 millioner ble til 48 millioner, og dette framstår som en økning og stor satsing.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
TV-aksjonens struktur og mulighetene lokalt Sammen blir vi mye bedre! Hva er TV-aksjonen? • Organiseringen • Mulighetene Hva skiller FA fra TVA? • Bidrag.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Fasteaksjonen Fra nord til sør kjemper mennesker mot tørke, flom og ekstreme værforhold. De som har minst rammes mest. Blir du med i kampen mot.
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Starten på en suksesshistorie om tilrettelegging for innvandrerbefolkningen Nina Skille, forbundsleder Bjørnar Allgot, generalsekretær.
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010 Naturkatastrofer rammer alltid fattige hardest. Klimaendringene fører til mer flom, tørke og ekstremvær. Din innsats.
Hvordan kan DU forandre verden? HVEM ER DINE FORBILDER?
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
INSTRUKSJONER I manusdelen under finner du instruksjoner for hvordan du skal bruke denne presentasjonen, og for hvordan du best mulig kan tilpasse den.
Velkommen til konfirmasjon i Røa og Sørkedalen
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Lokale medier Denne presentasjonen handler om lokal synlighet.
INNSAMLING kreativt verksted Inspirasjonssamling, Sundvolden 16.jan 2010 Nils Harald Strøm og Kristin H. Tobiassen.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON Årlig aksjon i fastetiden Hele menighetens aksjon Samlet inn 28 millioner i bøssebærere i hele Norge, flertallet.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010 FLASKEPOSTKAMPANJEN Hvert år under Kirkens Nødhjelps fasteaksjon oppfordrer vi og Changemaker folk i Norge til å gi.
Slik jobber Kirkens Nødhjelp med klimaendringer
1 Kirkens Nødhjelps fasteaksjon Årlig aksjon i fastetiden. Hele menighetens aksjon. Samlet inn 31.5 millioner i bøssebærere Over.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Medier og medietekke Av Roy Hovdan
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Hva sier tallene oss?.
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
1 Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon Det er ikke rettferdig at over 1 milliard mennesker fortsatt lever i ekstrem fattigdom. Sammen kan vi bekjempe.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Bø hotell, Anders Stang Lund Senior kommunikasjonsrådgiver
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
Mona Høvset landskonferansen 2015
Litt informasjon til deg som skal holde foredraget: Dette foredraget holdes beste gjennom også å vise fasteaksjonsfilmen som følger med. Filmen finnes.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Fasteaksjonen 2015 Årets tema: Klima og vann «I kriser er vann kritisk. Vi er der i katastrofer med rent vann. Nå trenger vi deg»
Litt informasjon til deg som skal holde foredraget: Dette foredraget holdes beste gjennom også å vise fasteaksjonsfilmen som følger med. Filmen finnes.
Få det ut! Presse og sosiale medier i Fasteaksjonen Hege Kristin Ulvin Andreas van der Eynden Sundvolden 23. januar 2016.
Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Din innsats betyr en forskjell i manges liv! Hva går pengene til?
Demensaksjonen 2017 Bøsseaksjonen og innsamling.
Til deg som skal holde denne presentasjonen:
Historien om Kirkens Nødhjelp startet med sjømannspresten som fikk i oppdrag å reise ned til Tyskland i 1947, for å se til kirka. Det var stor nød i Tyskland,
VI HAR VÆRT SVÆRT SYNLIGE I MEDIA SÅ LANGT I 2014.
Daglig dekning: Nasjonale mediehus og mediekonsern
Ved inngangen til fastetiden er det en påminnelse om at vi er Kristus sine armer og hender.
MEDIA.
HVA GJØR KIRKENS NØDHJELP?
Hva er Demensaksjonen? En landsdekkende kampanje for å samle inn penger til forskning på Alzheimer og demens og skape oppmerksomhet om sykdommen Annonsering.
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Kirkens Nødhjelp og Fasteaksjonen
Utskrift av presentasjonen:

Fasteaksjonen 2015 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin 27.11.14

Synlighet - fasteaksjonen 2015 Synlighetsansvarlig: Hege Kristin Ulvin E-post: hku@nca.no Mobil: 97172650 Annonseringsansvarlig: Marianne Beichmann E-post: marianne.beichmann@nca.no

Fasteaksjonen 2014 806 presseklipp Kildekategori: - 8 prosent nasjonale - 3 prosent regionale - 88 prosent lokale

© Vest-Telemark Blad

© Bergens Tidende

© Namdalsavisa

© Vårt Land

© Lofotposten

© Porsgrunns Dagblad

Overordnet dramaturgi Aksjonsuka: 18.- 25. mars Som i 2014: Størst kraft i kommunikasjonen i aksjonsuka. Innsamlingsfokus. Mål: Givermobilisering frem mot aksjonsdagen. Februar/mars 1) Mobilisere bøssebærere 2) Påvirkningskampanjen «Se oss inn i øynene, Erna - #stoppklimakrisen

Kanaler Egne medier, annonser og presse. Egne planer for hver kanal. Samordnet kommunikasjonsplan skal sikre dramaturgi, kanaler og optimal utnyttelse av synlighet. Målgruppe Alle landets husstander, med spesielt fokus på kvinner 30-60 år. I tillegg: Beslutningstakere, frivillige og næringslivsledere.

Annonser Film Ny reklamefilm tilpasset toppkommunikasjonen: Vann i katastrofen. Sendes i TV 2, TV2 Bliss, SBS Discovery (TVNorge, FEM, VOX, MAX, TLC), web-TV.  Web/avis Lokalaviser på nett, sol.no, startsiden, ABCnyheter, TV 2 været, Dagbladet, VG, Widespace, Amnet, Vårt Land (nett og print). Utvalgte regionsaviser. Web-TV. Sosiale medier Mål: Å drive trafikk mot KNs nettside for donasjoner og kunnskapsbygging. Budskap - Bøssebærerne kommer. Ha kontantene klare. - I kriser er vann kritisk. Vi er der i katastrofer med rent vann. Nå trenger vi deg. Send SMS

Presse: Nasjonale flater Nyhet/debatt Humanitære katastrofer – klimaendringer, Anne-Marie, bøsseaksjon, påvirkningskampanje. Kultur Samarbeid med Ingrid Olava: Klimatur til Kenya, talsperson før og under fasteaksjonen Talspersoner Primær talsperson/frontfigur: Anne-Marie Helland Sekundært: KNs fagpersoner/klimavitner Kultur: Ingrid Olava Talsperson vurderes fra sak til sak, men Anne-Marie er fasteaksjonens frontfigur og skal alltid vurderes som talsperson.

Presse: Regionale flater Nyhet/debatt Resultater – innsamlingsresultater – bistandsresultater Leserinnlegg Kronikk om fasteaksjonstemaet «Helt i felt». Kultur. Stunts og annet i regionby Medier NRK morgensending distrikt. Regionaviser. Talspersoner Anne-Marie Helland/RK

Presse: Lokale flater (Ansvarlig:RK/DK) Nyhet/debatt Innsamlingsaksjonen – innsamlet beløp=x antall brønner (f.eks.) Leserinnlegg Lokale ungdommer CFC-ere. «Helt i felt». Kultur. Stunt og annet lokalt. Medier Lokalaviser Lokalradio Menighetsblad Talspersoner RK/DK Ildsjelder i menighetene

Egne medier 1: Magasin + nett Magasinet #1 = Kampanjenummer – klimatema 15. januar. Div. klimastoff, klimavitner, portrett. Fire sider rettet mot menighetene, vinklet på RK-er, Helen og nytt materiell. Magasinet #2 = Fasteaksjonsnummer Fasteaksjonen 30 år. Mobiliseringsreise til Pakistan, mobilisering av bøssebærere. Evt. intervju med artist/reportasje fra pressetur. Denne utgaven ikke endelig planlagt per 27.11. Nett - Kirkensnodhjelp.no: Primær ekstern kanal - Fasteaksjonen.no: All FA-aktivitet, inkludert materiell/ressurser

Egne medier 2: Sosiale medier Facebook Litt stoff rundt kickoff i uke 10. Regnbuekalenderen blir styrende element. Enkeltposter hvor KN-hverdagshelter gir glimt fra arbeidet. Promotere innsamling og kampanjen. Artist(er) brukes aktivt. En topp rundt siste helg og selve tirsdagen. «Fastetid i menigheten» legges ned. Twitter Følger mediebildet og synlighetsplan for øvrig. Lette innsamlingsforsøk. Instagram (#fasteaksjonen #kirkensnodhjelp) 1) Kun én hashtag: #fasteaksjonen brukes i all kommunikasjon 2) Påvirkningskampanje. Kjendiser deltar. Egen hashtag.

Spør oss! Dere gjør den viktigste jobben – og dere lykkes Står dere fast – ta kontakt med KOMA i KN – vi er der for dere