Kunst og håndverk Maleri.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Advertisements

«Strykebrettcover og stativ»
Et pilotprosjekt med digital kunstformidling i den videregående skole
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Fremgangsmåte for å oppdatere brikkenavn og antall i T-DOC for operasjonsavdelingene Trondheim, 8. juni 2010.
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Studie forberedende formgivingsfag
Statistikk og sannsynlighetsregning
Tema 7 FAG- OG SVENNEPRØVER
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
Inn i naturen Kandidat nummer 110.
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
VANN LOKALT OG GLOBALT.
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
Egyptisk kunst og arkitektur
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Kunst i grunnskolens barnetrinn
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Avdeling for sosionomutdanning
Hverdagen for Ruth og Sissel.
OPERAPROSJEKTET. Den pedagogiske lederrollen Hvordan operaprosjektet kan påvirke den Må ta ansvar og kunne deligere ansvar Gruppeprosesser og samarbeid.
Work shop mars 08 ide utvikling
Arbeidskrav 3 - Del 2: Litt barn – litt voksen? Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk.
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
Artikkel. Bruk ulike kilder på en selvstendig måte Overskrift: Kort setning/frase som fremhever innholdet Første avsnitt: Hvem Hva Når Hvor Legg vekt.
som eksamensbesvarelse
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Biljana C. Fredriksen, Høgskolen i Vestfold
Pedagogikkprosjekt Cato, Doris, Randi, Nils og Ingebjørg.
Estetisk kompetanse og skapende virksomhet
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Mappemetodikk Rakel K. Rohde Næss.
TPO, mappemetodikk og grunnleggende ferdigheter Rakel.K.R.Næss Anne-Beathe Mortensen-Buan.
Kunst og håndverk 10. trinn
Å bruke og vurdere kilder  T: hvor troverdig er kilden?  O: Hvor objektiv er kilden?  N: Hvor nøyaktig er kilden?  E: Hvordan egner kilden seg til.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Hvordan lage passepartout
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
Saktekster Skriving i norskfaget. Kompetansemål fra læreplanen skrive ulike typer tekster etter mønster av eksempeltekster og andre kilder gjenkjenne.
AKVARELL MALING Fargeperspektiv. diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt.
05. INNVENDIG PROFILERING
Punkt 1 - Forstår hva de skal lære og hva som forventes av dem
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
Cafe med elevene.
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Kort innføring i Trio Web
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Slik lager du dørskilt VELG MALTYPE SKRIV UT SKILTET MALTYPER
Tegn røttene til mosene og skriv her: 3 Tegn her:
Utskrift av presentasjonen:

Kunst og håndverk Maleri

Oppgaven Velg en person du vil male som et ikon. Det må være en person som har utmerket seg spesielt. Personen skal males forfra. Ansiktet skal være forenklet/stilisert. Proporsjonene skal være korrekt. Bruk metallisk maling på en del av ikonet og bevisst fargebruk. Høyde 20 cm.

Målene i læreplan for kunst og håndverk: KV1-01 Diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt for eget skapende arbeid med portrett og skulptur. Underordnede mål for timene: Forenkle/stilisere et portrett. Overføre motiv til treplate. Male ikon.

Konkretisering av mål Forelesing om portrettets utvikling gjennom tidene. Male et selvvalgt ikon. Få erfaring med maleteknikk. Få erfaring med fargebruk, kontraster og detaljer. Få erfaring av å bruke kunnskap om proporsjoner.

Vurderingskriterier for Ikon maleri   Ja Nei Ikke levert Er ikonmaleriet levert til riktig tid? Er egenvurdering levert? Navn: _____________________ Klasse: ____________________ Karakter: ­­­­­­­­­­­­­­_______________­­­­___ Kommentar: ________________________________________________________________________________ Kompetanse Høy Middels Grunnleggende Tekniske ferdigheter Maleteknikk Brukt maleteknikker på avansert måte. Meget gode ferdigheter med meget nøye håndverk. Bruker male teknikk på god og interessant måte. Flere gode ferdigheter Har valgt teknikk. Har ferdigheter. Har ideer. Hastverk arbeid. Estetisk inngrep og billedspråk Arbeidene er nøyaktig laget og har et avansert billedspråk. Bildet har mange detaljer. Bildet har billedspråk og er godt laget. Bildet har detaljer. Har billedspråk. Mangler detaljer. Motivvalg Ikon personen Spennende detaljrikt ikon motiv. Tydelige likhetstrekk med modellen. Godt motivvalg i ikonet. Har likhetstrekk med modellen. Har et motiv. Har tema. Formspråk Proporsjoner Avanserte proporsjoner som fremhever ikon personens ansiktstrekk. Gode proporsjoner. Har elementer fra modellens ansiktstrekk. Har proporsjoner. Har form. Fargebruk   Kontrollert kontrastrik fargebruk som fremhever ikon personen. God fargebruk og kontrast. Har fargebruk. Selvstendighet Tar imot veiledning og gjør deg nytte av den. Trenger litt hjelp, men, arbeider godt. Trenger mye hjelp. Egenvurdering Reflektert og god vurdering av kvaliteten på eget arbeid og produkt. Godt begrunnet, men mangler litt refleksjon. Mangler refleksjon/begrunnelser på eget arbeid.