Hvordan jobber Forbrukerrådet for kollektivreisende?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Din kundeportal hos CargoNet
Advertisements

Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Foto: RuneFossum,Jernbanefoto.no
Nasjonal transportplan Øyer 5. september 2011 Jan Fredrik Lund, leder programstyret Nasjonal transportplan Hvordan påvirke det videre planarbeidet? Universell.
Håndtering av problematferd - bruk av konsekvenser
Høyhastighetsutredningen
Dialogtorg i Kristiansand
ROM som kollektivknutepunktutvikler En moderne skysstasjon, samarbeid, organisering, tilrettelegging og utforming Øyer, 6 september 2011.
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
Felles fylkesutvalg Kristiansand 24. januar 2013 Reidar Braathen Prosjektleder Jernbaneforum Sør.
HH Oslo-Stockholm = regional utvikling i Nordens triangel
næringens samfunnsrolle
UTVIKLINGSPROSJEKT LANGS KONGSVINGERBANEN Senterpartiene i Sørum, Nes, Fet og Aurskog-Høland kommune.
Midtveismøte utviklingsplan for HIT, kjølnes
Fremtidens jernbane: helhetlige løsninger
Kommunes overordnede arealpolitikk/ utfordringer/ strategier
Samarbeidsvtale mellom Jernbaneverket, ROM eiendom, NSB og Drammen kommune Mål: Partene har som felles målsetting å legge til rette for økt kollektivtrafikk.
Hvordan måle fremgang? Utvikling av tilgjengelighetsindikatorer for kollektivreiser under handlingsprogrammet for BRA Inger Marie Lid, Sosial- og helsedirektoratet,
Dialogmøter regionene samferdsel – 2014 Anne Karin Torp Adolfsen fylkesråd.
Mars 2014 BOLIGLÅNSKUNDENE OG UTNYTTELSE AV KONKURRANSEN.
Kommuneplan for Drammen –”Bærekraft skal være et grunnleggende prinsipp når bysamfunnet utvikles. Fortsatt vekst i Drammen møter utfordringer.
Tilbudskonferanse 23. april 2014 Nytt båttilbud Aker brygge - Fornebu Gylve Aftret-Sandal Analysesjef Ruter.
Den bevisste forbrukeren – hva er viktigst? Solakonferansen Randi Flesland.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Samlet ramme: 322 mrd kr Dvs 32,2 mrd 2009-kr årlig Økning på 100 mrd kr (+45%) fra NTP
NTNU TBA4853 Landsby nr. 21 Jernbanen – et element i samfunnsutviklingen Eksperter i team 2011.
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
Terrorangrepene 22.juli 2011 Forberedelser Innsats Oppfølging.
NITTEDALSANBUDET DIALOGKONFERANSE. ” Incitament er en stimulans til å gjøre en ekstra innsats 2.
Punktlighetsseminar 2014 Jorunn Halkjær, seksjon punktlighet, JBV
Utforming av stasjoner
Mosseregionkonferansen Ellen Grepperud, sekretariatsleder
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Punktlighet på Jærbanen
Bedre byrom der mennesker møtes Rune Breivik – Ski- et attraktivt knutepunkt, intro til diskusjon , Ski rådhusteater, Rune Breivik.
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
Kampanjer som bedrer punktligheten
2012 Mer på skinner!. Samferdsels- departementet Avinor AS Statens vegvesenKystverket Togselskapene GodstransportørerReisende Statens jernbanetilsyn Storting.
Tvisteløsning i Norge Ingeborg Flønes Direktør Forbrukerservice Forbrukerrådet.
Norges miljø- og biovitenskapelige universitet NMBU Skoletjenesten Reise med buss fra Oslo til Ås Alternativ 1: TE6 (Hvaler – Fredrikstad.
Jernbanen som planinstrument En liten historie om Jærbanen og Vossebanen………… og litt til! Lars Chr Stendal Regional Strategidirektør sør og vest Jernbaneverket.
Hvordan videreutvikle og øke godsvolumene på våre to baner i Nord Hva med retningsbalanse Per Jacobsen Styreleder NHO Logistikk og Transport Region Nord.
Jernbaneforum Øst =====ØSTFOLDBANEN ===== Halden 2. juni 2014 Velkommen til representanter fra Dalslandspendel!
KVU for godsterminalstrukturen i Oslofjordområdet Prosjektleder Anders Jordbakke KS KS.
Buskerudbysamarbeidet ATM-rådet, 29. februar 2016 Innledning v/Tore Opdal Hansen, leder av ATM-utvalget.
Tenke nytt? Arve B. Nyland – kommunalsjef Sola kommune Innovativt og spennende – eller ubehagelig? Sola kommune - Ansvar for hverandre.
Utenomrettslig klagebehandling i de nordiske land Linda Olsen.
Trengsel på kollektivreiser Masteroppgave Liliya Zhupanova Veileder Trude Tørset Vår 2016.
IRIS MARIE BORVIK Transport. Foredragets innhold Problemstilling Reiseliv og transport Utslipp fra transportmidler Buss – fordeler og ulemper Tog – fordeler.
Forslag til fremtidig strategi og organisering av samferdselsområdet
Velkommen til Punktlighetsseminar 2014
Den politiske styringskjeden
Jane B. Sæthre Trondheimskonferansen 28. januar 2017
DriveNow Company Profile
Kamp eller samarbeid?.
Nasjonal reiseplanlegger
Punktlighetsseminar Norske tog AS
På sporet av den tapte tid
Sari Wallberg, Vegdirektoratet,
Dialogkonferanse om fremtidens mobilitetsmarked
PRESENTASJON v/Lars Erik Furu AKERSHUS FYLKESKOMMUNE
HMS SH Transport A/S.
KOLLEKTIVTRANSPORT ROMERIKE
Stasjonsinformasjon, Alternativ transport og vinterberedskap
Jernbanen – et element i samfunnsutviklingen
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
InterCity: Jobben er ennå ikke ferdig
Litt om status Østfoldbanen august 2019
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan jobber Forbrukerrådet for kollektivreisende?

forbrukerrådet.no Forbrukerrådet er … Foto: Kjell Håkon Larsen vi gir forbrukeren makt og mulighet til å ta gode valg en uavhengig interesseorganisasjon som bistår forbrukeren og påvirker myndigheter og næringsliv i en forbrukervennlig retning.

forbrukerrådet.no Prioritere infrastruktur for bærekraftig transport Økt kollektivkapasitet storbyområdene Rask ferdigstilling av dobbeltsporet InterCity Utnytte kapasiteten på sporet bedre Vedlikehold for å redusere forsinkelser for pendlerne Kilde: SSB

forbrukerrådet.no Gjøre det enklere å velge kollektivt Enkelt å bytte mellom reisemidler Reiseplanlegger som fungerer Bygge boliger nær stasjonene Enkelt å løse billett Innfartsparkering – også for sykler Enklere å få refusjoner ved avvik Foto: Colourbox

forbrukerrådet.no Hva skaper fornøyde og misfornøyde kunder? Kilde: «National Rail Passenger Survey, Spring 2014 Main Report», Passenger Focus

forbrukerrådet.no NORGE: Ikke fornøyde med håndtering ved avvik Mange opplever å ikke få noe informasjon om forsinkelsen verken før de kom til stasjonen, på stasjon eller på toget. SMS-varsling fra NSB er upålitelig Apper som skal varsle avvik har fungert i varierende grad Fortsatt kaos ved buss for tog, både ved planlagte og uforutsette avvik Kundene ønsker beskjed raskt og vil ha handlingsalternativer. Det oppleves som negativt når NSB og Jernbaneverket skylder på hverandre

forbrukerrådet.no «Du må regne med forsinkelser» En togstans rammer mange tusen pendlere. Det blir verre før det blir bedre En signalfeil, 3. juli: Oslo – Drammen Kilde: Jernbaneverket, Mitt tog

forbrukerrådet.no Forbrukerrådet ønsker Rask utbygging av ny infrastruktur Tydelighet omkring hva som trengs for å hindre avvik Forebyggende vedlikehold Bedre samarbeid om håndtering og informasjon ved avvik Mer fokus på passasjerenes forsinkelser