Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertJulie Berger Endret for 9 år siden
1
NITTEDALSANBUDET DIALOGKONFERANSE
2
” Incitament er en stimulans til å gjøre en ekstra innsats 2
3
VALG AV INCENTIVORDNINGER Egnet for operatør å påvirke Tydelige incentivordninger og objektive kvalitetsmålinger Incitament som bidrar til å nå felles visjon 3
4
” Fornøyde kunder og flere reisende gjør kollektivtrafikken til et naturlig førstevalg 4
5
HVORDAN INNFRI VISJONEN OM Å BLI «…DET NATURLIGE FØRSTEVALGET» Fornøyde kunder? Drivere Komfort Smidige bytter Går i tide Prisgunstig Bra kundemøte Myk kjørestil God informasjon om avvik/forsinkelser Flere reisende? Drivere Effektivitet, dvs. reisetid målt mot bil Kunnskap om tilbudet Frekvens Enkelt å kjøpe billett Status Merverdi, f.eks. internett ombord 5
6
KORRELASJON MOT ALT I ALT FORNØYD 6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
KORRELASJONSKOEFFISIENTER 11
12
VURDERING AV INCENTIVORDNINGER 12
13
ANBEFALING Kompensasjon i form av deling av billettinntekter som gir insentiv til økning i antall reisende. Bonus/malus parametere som kan påvirkes av operatør som gir insentiver til å gjøre reisende fornøyd. Enkle, entydige og objektivt målbare parametere 13
14
” Incentivordninger i tråd med visjon og som operatør kan påvirke – medfører måloppnåelse og lavere kostnader 14
15
GENERELLE INNSPILL Funksjonskrav i stedet for tekniske krav Emisjonskrav i stedet for drivstofftype Bussindeks og fire årlige indeksreguleringer Bruke Oslo kommunes veileder for tildelingskriterier 15
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.