Brukermedvirkning i norske kommuner 2002-2007 - hovedfunn Oppsummering fra Synovate MMI v/Simen Rud 22. august 2007
Hovedfunn om brukermedvirkning i norske kommuner Brukere av kommunale tjenester er alt i alt godt eller meget godt fornøyd med tjenestene de mottar Resultatene viser ingen sammenheng mellom brukernes fornøydhet med en tjeneste og kommunens ressursbruk på området Kvalitetsdimensjonen Resultat for brukeren er blant dimensjonene som oppnår laveste skårer Norske kommuner vektlegger brukernes tilbakemeldinger i ganske stor (60 %) eller meget stor grad (23 %)
Hovedfunn om brukermedvirkning i norske kommuner Tjenestesteder som leverer kommunale tjenester er holdningsmessig meget positive til brukerundermedvirkning Tjenestestedene arbeider i liten grad aktivt og bevisst med brukermedvirkning Tjenestestedene har liten kunnskap om hva andre kommuner gjør for å oppnå brukermedvirkning og etterlyser mer informasjon og klarere retningslinjer