Brukermedvirkning i norske kommuner hovedfunn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Brukermedvirkning satt i system
Advertisements

Kompetanse i lys av samhandlingsreformen
Strategi og behov for nettstedet bibin.no - bibliotekene i Østfold Høsten 2011.
Er du fornøyd med smaken på drikkevannet? •GVD har samme gjennomsnitt som resten av landet, de aller fleste brukerne er meget fornøyde med smaken.
Naturfag Nasjonal digital læringsarena, Naturfag
Samhandlingsutfordringer sett fra helsemyndighetenes perspektiv
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
NY ARBEIDS OG VELFERDSFORVALTNING
Om barn og unges mulighet for medvirkning
| Veien til egen bolig NFU's konferanse 13. november 2007 | 1 Statusrapport om utviklingshemmedes levekår, tjenestetilbud og rettssikkerhet.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Oppsummering (I) •Det er vekst og framtidstro – optimisme! •HUMØRET ER GODT •Vi har en profesjonell og engasjert organisasjon – kreativitet. Folk tar tak.
Serviceerklæringer i Oslo kommune
Servicerådet i Fredrikstad kommune
NÆRINGSVENNLIGE ASKVOLL SEMINAR FOR POLITIKERE 22.APRIL 2013.
RETTIGHETER OG PLIKTER - ansettelsesforhold i Bærum kommune
Fyrverkeri- spørreundersøkelse Gjennomført av Norstat i perioden 1-7 august 2006 på vegne av Norsk pyroteknisk bransjeråd.
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
«Ferdig rehabilitert, men ikke ferdig»
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Publikumsundersøkelse Ullern Rapport fra Synovate v/Wenche Berntsen Februar 2008.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Service kan ikke vedtas
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
1 1 Møte med Statens vegvesen Vegdirektoratet 2. mai 2007 Tilbakemeldinger fra drift- og vedlikeholdsutvalget i EBA Kjell Inge Davik.
Hvordan opplever brukeren den elektroniske søknaden.
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
Fritt Brukervalg Torsdag 31. mai 2007
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
Stiftelsen RNV - Rent Norsk Vann Paneldebatt - ledd 3+4 private/profesjonelle brukere Deltakere Anne Marit Muri, Ansv. Redaktør - Vi i Villa Egil Lingass,
Jente ’08 Visste du at jenter oppnår jevnt over bedre karakterer enn gutter, samtidig som de med de aller høyeste karakterene er gutter?
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Hvorfor kampanjen VinnVinn? v/ Åsmund Lunde, SSP.
Telemarksforsking-Bø Figur 1: Utvikling av folketallet i Innherred. Data fra SSB.
Evaluering av brukervalg i Oslo kommune September Evaluering av prøveprosjekt med brukervalgsmodellen i hjemmehjelpstjenester i Oslo kommune I.Status.
BMS; We did it vår vei!! For hva koster det a’? v / Tore M. Andresen Ass. rådmann/kommunalsjef i Hole (siviløkonom)
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
Velkommen til VTA- seminaret 2007, hotell Atlantic i Sandefjord.
Til Læringsmiljøutvalget Rapportering fra Si fra-systemet klager og varsler på læringsmiljøet.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
”Dette må vi da ha råd til”
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
KVALITETSKOMMUNEPROGRAMMET DELPROSJEKT BARNEHAGE ”Kvalitetsutvikling i barnehager i Molde med fokus på pedagogisk ledelse”
CASE Case Anne Nielsen. F A.N. arbeider som kantinebestyrer (alene) i en bedrift med sesongarbeid, dvs. de fleste ansatte arbeider fra desember.
Østfold fylkeskommune Cerebrum-seminar 2014 Jan Roar Skaar og Anders Aagaard Sørby.
Fagbrev på jobb + Karriereveiledning = sant Spredningssamling 14. oktober 2014 Lisbeth Pedersen.
Oppfølging i bolig- nye grep i bydel Stovner
Energi Statssekretær Frank Jenssen.
Brukertilfredshet og KOSTRA
Politikk og samfunn © TNS Januar 2015 Statpeds brukerundersøkelse 2014 Statpeds brukerundersøkelse 2014 Blant brukere og samarbeidspartnere.
Virtuell avdeling et nødvendig bindeledd i oppfølging av den utskrevne multisyke eldre pasienten?
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
© Bergen kommune Hva er god eldreomsorg? Bjørn-Frode Schjelderup Fraksjonsleder helse og sosialkomiteen (H) Bergen kommune 15. Mai 2007/Radison SAS Royal.
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
Brukermedvirkning i norske kommuner hovedfunn
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
1 Kommunikasjon.
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Ronny René Nielsen Mona Knudsen
Kunnskap når du trenger det!
Utskrift av presentasjonen:

Brukermedvirkning i norske kommuner 2002-2007 - hovedfunn Oppsummering fra Synovate MMI v/Simen Rud 22. august 2007

Hovedfunn om brukermedvirkning i norske kommuner Brukere av kommunale tjenester er alt i alt godt eller meget godt fornøyd med tjenestene de mottar Resultatene viser ingen sammenheng mellom brukernes fornøydhet med en tjeneste og kommunens ressursbruk på området Kvalitetsdimensjonen Resultat for brukeren er blant dimensjonene som oppnår laveste skårer Norske kommuner vektlegger brukernes tilbakemeldinger i ganske stor (60 %) eller meget stor grad (23 %)

Hovedfunn om brukermedvirkning i norske kommuner Tjenestesteder som leverer kommunale tjenester er holdningsmessig meget positive til brukerundermedvirkning Tjenestestedene arbeider i liten grad aktivt og bevisst med brukermedvirkning Tjenestestedene har liten kunnskap om hva andre kommuner gjør for å oppnå brukermedvirkning og etterlyser mer informasjon og klarere retningslinjer