Punktlighetsseminar 2014 Tom Dulin, Fremføringssjef.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tidlig Innsats Early Years 1. – 4. årstrinn
Advertisements

EUs styrking av konkurranseevnen til gods på bane TEMPO 31. august 2012 Sunniva Meyer.
Sommervikar i Blend.
Mitt selskap og logo KF oppgave Av FLT Student.
April 2007, Per M, Jorunn og Mads
Håndtering av problematferd - bruk av konsekvenser
FEILING gir erfaring Ikke la ting være uprøvd fordi du er redd for å feile. Du lærer mest av å gjøre, så gjør mest det.
Fritidslederen min roper hjelp!
Forebyggende arbeid satt i system
Konfliktforståelse En konflikt eksisterer når 2 eller flere parter i et gjensidig avhengighetsforhold oppfatter at deres handlinger eller hensikter er.
STAVANGER KOMMUNE Agenda ■ Innledning og status ■ Organisering.
Barn og unges kommunestyre kårer den sprekeste skolen og de tre mest aktive klassene, høsten 2014 Bli med og vinn fine premier! Beste skolen: Innskripsjon.
Et bilde av en offentlig leder..
Maria Wirkola Plansjef
Avgangspunktlighet Alnabru Oppstartsmøte
Punktlighet og maskintilgjengelighet UkeKranTruckTerm trReach UkeKlart fra terminal
Kombitransport på jernbane – nå og i fremtiden
TRYGGHETSKAMERA I TOG HVORFOR OG HVORDAN
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Kort om ACOS Startet i 1997 Hovedkontor Bergen (Straume)
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
ILL/DDR.Vaagan JBI/HiO1 M.E.Jackson ”Research collections and Digital Information. Will there be a Role for Interlibrary Loan and Documentary Delivery.
Forside Korteste sti BFS Modifikasjon Dijkstra Eksempel Korrekthet Analyse Øving Spørsmål Dijkstras algoritme Åsmund Eldhuset asmunde *at* stud.ntnu.no.
Heltid – hvorfor det? Det store heltidsvalget Stokmarknes 2.april.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
IKP – basert på risiko- og sårbarhetsvurderinger i egen virksomhet
Seilflykonferansen 2008 Elverum, søndag 6. april Seilflyging i kontrollert luftrom.
Avgangspunktlighet Alnabru
Introduksjon til workshop Oppstartsmøte Avgangspunktlighet Alnabru
Årsaks analyse Alnabru
Penger for publikasjoner – forskningspolitiske perspektiver Tom Colbjørnsen 11. mai 2007.
1 Tom Refsum Aatlo Kommunal- og regionaldepartementet Valgforum – Trondheim – mars 2010 Manntall – Valg 2011.
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Schenker AS I Erling Sæther Polyteknisk forening Punktlighetskrav til gods på jernbane.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
en jernbane for fremtiden
Grensesnittet infrastruktur/ombordutrustning. Systemeieransvaret. Morgenmøte Statens jernbanetilsyn 11. september 2014 Prosjektsjef Eivind Skorstad ERTMS.
Sørlandsbanen i Agder-fylkene - Kristiansandsområdet og jernbane
Storbyundersøkelse 2011 Næringslivets utfordringer.
Landsdekkende næringspolitisk undersøkelse 2014 Storbygruppen.
”Hva betyr det logistikk- og produksjonsmessig å ha Toyota som kunde?” Et eksempel på verdikjedestyring og kommunikasjon med verdens ledende bilprodusent.
Ruteplanarbeidet Punktlighetsseminar november 2014 JBV, Trafikk og markedsdivisjonen Jan Harald Dammen.
Punktlighetsseminar 2014 Jorunn Halkjær, seksjon punktlighet, JBV
Kapasitetsanalyse Alnabru godsterminal
Terminaler Punktlighetsseminar 27.november 2014 Terminaler 2014.
1 Kap. 61 – Case: An Adaptive System How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Lindorffkonferansen 2014 Bergen
Strategidokument UNIKOM!
NTP og vegnettet – forfall, fornyelse og planeffektivitet v/fylkesordfører i Hordaland, Tom-Christer Nilsen.
Presentasjon av ny funksjonalitet for fører i FIDO
Gevingåsen tunnel1 Susanne Bratli Leder Jernbaneforum Midt-Norge.
Samhandlingsreformen i kommunene- Erfaringer fra Ski kommune
Beredskap Risikohåndtering, kontinuitets- og katastrofeplaner.
KOLUMBUS AS Rogaland kollektivtrafikk FKF nedlagt pr
Jernbaneforum Røros- og Solørbanen Utvikling av jernbanetilbudet Røros- og Solørbanen Åpent møte Tynset 18. oktober 2010 Leder Arnfinn Nergård.
Hvilke utfordringer møter inspektørene ute på tilsyn? Anette Bjaaland Raa, seniorinspektør/veterinær DK Bergen og omland, Prosjekt «velferd for kjæledyr»
Ålesund lufthavn, Vigra Åpnet 1958 Nr 8 i antall passasjerer Nr 5 i økonomisk resultat passasjerer i passasjerer i 2007.
Velkommen til Punktlighetsseminar 2014
Presis – Ofte – Behagelig
Vi får Vestfold til å gro
Punktlighetsseminar Lars Lislott, Plansjef CargoNet.
På sporet av den tapte tid
Presis, ofte og behagelig
Gode alene – enda bedre sammen?
Vintervedlikehold og vegstøv
Varslingsteknologi i Grimstad
Må vi virkelig ha all denne teknologien?
Trygg Trafikk orienterer. Ungdomsrådet på Notodden
Utskrift av presentasjonen:

Punktlighetsseminar 2014 Tom Dulin, Fremføringssjef

Dagens produksjon 3 daglige avganger Alnabru – Bergen - Alnabru 2 daglige avganger Alnabru – Trondheim – Alnabru 1 daglig avgang Alnabru – Stavanger – Alnabru 1 daglig avgang Alnabru – Åndalsnes – Alnabru 1 ukentlig avgang Alnabru – Bodø - Alnabru

Hovedutfordring 1 - infrastrukturen Infrastrukturen faller fra hverandre Nesten ikke én eneste uke hvor ting går som det skal Ingen forutsigbarhet for gods Store økonomiske tap Politikerne setter sin lit til utredninger, fremtidige reformer og omorganiseringer Men ingenting skjer hvis man bare ser fremover Gods kjører på spor, ikke på planer

Kunden har alternativer

Hovedutfordring 2 Dårlig sporkapasitet på Alnabru –Mye venting på grunn av urutinert personale hos JBV –For få lastegater gir kortere lastefrister

Eksempel

Hva gjør vi for å bedre punktligheten? Økt fokus på punktlighet fra utgangsstasjon –Et av Cargolinks hovedmål er 95% punktlighet fra utgangsstasjon Bedre opplæring og oppfølging av vår leverandør av terminaltjenester Økt fokus på å overholde lastefrister Ny skifteplan, hvor skifting er forsøkt spredd utover døgnet. Dette for å unngå «topper» ved avgangstid Størst mulig grad av faste togstammer

Ønsket situasjon for godstrafikken Økt sporkapasitet Alnabru Flere lastegater Alnabru Flere og lengre krysningsspor på alle strekninger Prioritering av godstog i tidsrommet 1800 til 0500 Bedre informasjon i avvikssituasjoner

Takk for oppmerksomheten!