Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBjørn Gjertsen Endret for 9 år siden
1
Punktlighet og maskintilgjengelighet UkeKranTruckTerm trReach 1410094100 1510098100 16100 171009991100 UkeKlart fra terminal 1489 1597 1694 1794
2
Status ulike aktiviteter vår 2007 Kvalitetsprosjektet Alnabru Vedlikehold maskiner og infrastruktur, vedlikeholdskompetanse inn i terminal Skifting, arbeidsmøter sammen med Jernbaneverket, nytt møte 23 mai Depothåndtering, konkret sak med NorCargo, går mot løsning Vognvedlikehold, arbeidsmøte avholdt, arbeidsmøter pågår Bemanning Sykefraværsoppfølging - tiltak belastingsskader arbeidsgruppe etableres uke 17 Nye tjenestelister fra høsten, arbeidsgruppe nedsatt Erstatte personer som har sagt opp 4 samt erstatninger for de som begynner på lok opplæring Herav 2 lærlinger med start 20 august 2007 Kvalitetshåndtering av lastbærere. Arbeidsbeskrivelse for mottakskontroll Opplæring av inngangskontroll/ekspedisjon Kunder informeres om krav til lastbærer i kundemøter
3
Forslag til tiltak fra arbeidsgruppe Pemro Salting på terminal, fra 2006 til 2007 er saltmengdene sterkt redusert ( 30% av nivået før) spyling av overganger er satt i system. Avvikshåndtering behandles på daglig driftsmøte Kommunikasjonskanaler mellom skiftere og txp. Lok klar til hver togstamme på sporplan Fortsettelse med at gr. leder er m på driftsmøte hver uke Frigi spor C10 og C11 for lokbevegelser, skifting fra syd.
4
Alnabru utvikling 2007 til 2009 Mai /juni 2007 Beslutningspunkt-12 mnd ledetid for maskiner og ressurser Resterende 2007 fra 23 tog ut/inn til 27 tog ut/inn Bemanning som i dag, utnytte skifteressurser Markedskommunikasjon, hente ut og levere til tog Endre produktbeskrivelser Samarbeid med jernbaneverket om omforent utbygging Omlegging sporendring 2008 ny modell med 27 tog ut/inn Investeringer 2 trucker og 1 reachstracker og investering for slitasje x antall Personellressurser opplæres Reserve blokker på plass Forutsigbarhet for vognsituasjonen Innfasing nye tog medio sommer 2008 32 tog ut/inn Maskiner og personell på plass Vår 2009 fullt utbygd modell Alnabru 33 tog ut/inn Tilsvarer 3200 løft pr døgn mot dagens 2000 løft pr døgn.
5
Forbedring fra 2006 til 2007 klart fra terminal 7% Klart fra Terminal Stilt til lossing OktoberMål/BudsjettPr.oktoberMål/Budsjett 89928392 90 8790
6
Rammene for vinterproduksjon Alnabru Beredskapsspor C2 og C3 fra 6.januar Nytt turnussystem fra 20.januar, mer robust bemanningssituasjon Utvikler klare kjøreregler for avvikshåndtering i ny sporplan Øket tid lok til togstamme til klart fra terminal fra 30 til 40 min 3 komplette vognstammer i reserve for å klare turneringen Felles leverandør for terminal og semivogn snømåking Avklart forventninger til Jernbaneverket, R-spor,5 cm tiltaksgrense Luften trekkes av på alle tog, avklart med vedlikehold Fylling av Kemetyl iht prosedyre Tetthetskontroll på vogner spesielt ARE.
7
Status før vinteren 2008 Hjulslag - 25 % reduksjon i relativ andel Verkstedskiftinger - 400 mot 600 i 2007 Tilgjengelighet vogner – 95 % Avgangspunktlighet – 80 % per 1 minutt Leveringspunktlighet (klar til lossing) – 85 % per 15 min Raskere responstid, korrektive tiltak – ikke satt noe konkret mål Sykefravær – 20 % reduksjon Overtid – 20 % reduksjon
8
Utsnitt av ny sporplan fra 6 januar 2008
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.