Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

HVA ER ?.
Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
- og noen norskblogger. Fra bloggen Dette likte jeg. Bildene. Ordspillene. Fortellinga fra din barndoms.
HVA ER ?.
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.
HVA ER ?.
Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® - Kan kun benyttes av infoREGI kunder Spørmål rettes til Foreldrepulsen ®
Guttorm Hveem Digitale tankekart i læring og undervising guttorm.hveem.no twitter.com/ghveem.
Den digitale dimensjonen i læreplanen for norsk
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Tverrfaglig prosjektarbeid Ett samarbeid mellom Tone Evant & Håvard Gundersen Fag: IKT 1 Faglærer: Terje Høiland.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Plan for uka i 7A. Timeplan MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Eng/IKT/norskKrøKHVEng/IKTNorsk """"" """Matte (Delt)Fremføring "EngelskNorsk"" Eng/IKT/norskNaturfagMatte.
Gøy med grammatikk Kurs på Elvebakken vgs 12. 2
Grammatikkspill for elever på Internett - bokmål og nynorsk
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Digital ferdigheter i alle fag
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Skriving som kommunikasjon
Del 2: Sjangre – e-post, hjemmesider og tekstmeldinger
Hva er Fronter.
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
FANFICTION – KREATIV FRISKRIVING
Vi besøkte Tjøme ungdomsskole i vår praksisperiode.
BRUK AV DATA I BARNEHAGE/SKOLE
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Digitale tankekart i læring og undervising
IKT og media i norskfaget. L97 om IKT og media i norskfaget  Fra 1.klasse skal de se video eller fjernsynsprogram  Fra 2.klasse skal de leke på datamaskin,
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE 1. og 2. MARS 2004
Om Internett, World Wide Web, egen hjemmeside Ole Christian Rynning
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
Velkommen til Spydeberg ungdomsskole. Lov om grunnskolen Grunnskolen skal i forståing og samarbeid med heimen hjelpe til med å gje elevane ….god allmenkunnskap.
som lingvistisk disciplin
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Everquest som læringsplattform
IKT i barnehagen Etikk og nettvett.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 1 Skole-/hjemsamarbeid Høgskolen i Oslo Arild Storm.
Responsskriving (Samskriving – Prosessorientert skriving) Vibeke Bjarnø IT-seksjonen, Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A04 - Høst 2004.
Knut. H. Sørensen: Ungdoms bruk av dataspill, 10. jan Ungdoms bruk av online dataspill Knut H. Sørensen
Informasjonsmøte om opplæring i samisk, Bodø, Læreplaner i samisk etter LK06 - S Innhold Nivåbasering Vurdering.
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Foreløpig prosjektbeskrivelse Norskgruppa. Fagprosjekt i norskfaget Utgangspunktet var noen læreres ønske om å kunne lage nettsider med elevene og publisere.
Fra kontekstavhengig til kontekstuavhengig språkbruk
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Velkommen til foreldremøte 1. rød. Informasjon om 2. klasse  Klassene fortsetter slik de er nå.  Jeg fortsetter som kontaktlærer.  Anbjørg fortsetter.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Foreldremøte 2. trinn 14. September Presentasjon av lærere på 2. trinn:
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
Foreldremøte 3.trinn. 16.mars 2017
Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.
Fagsamling Elektro Inger Forseth Thon Bodø
Foreldremøte skolestartere 2018
Valgfag innsats for andre
Estetiske virkemidler
Gøy med grammatikk Kurs på Elvebakken vgs 12. 2
Som ble fylt med programmering
Hovedprosjekt E49 Student: Terje Valla Oppdragsgiver: Straumen skole
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Utskrift av presentasjonen:

Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia

Forutsetninger 8. klasse, elever i Norge og i Italia Bruk av Internett og tekstbehandling Avtalt utveksling av elevtekster på engelsk med skole i Italia Avtalt analyse av gitte dataspill som brukes av elever i begge land. Prosessorientert skriving Vurderingskriterier (sum litt om dette!)

Mål Kritisk bevissthet i forhold til bruk av sex og vold i dataspill Bruke IKT som verktøy –I kommunikasjon –I tekstbehandling –Til innhenting av informasjon –Til presentasjon Internasjonalisering Språkopplæring

Gjennomføring Elevene velger spill som inneholder elementer av sex og vold Elevene analyserer bilder, språk og funksjoner i spillet Tekstene utveksles via e-post/chat-gruppe Elevene gir hverandre tilbakemelding på innhold og språk Det endelige resultatet legges fram som en hjemmeside eller hypertekst