Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia
Forutsetninger 8. klasse, elever i Norge og i Italia Bruk av Internett og tekstbehandling Avtalt utveksling av elevtekster på engelsk med skole i Italia Avtalt analyse av gitte dataspill som brukes av elever i begge land. Prosessorientert skriving Vurderingskriterier (sum litt om dette!)
Mål Kritisk bevissthet i forhold til bruk av sex og vold i dataspill Bruke IKT som verktøy –I kommunikasjon –I tekstbehandling –Til innhenting av informasjon –Til presentasjon Internasjonalisering Språkopplæring
Gjennomføring Elevene velger spill som inneholder elementer av sex og vold Elevene analyserer bilder, språk og funksjoner i spillet Tekstene utveksles via e-post/chat-gruppe Elevene gir hverandre tilbakemelding på innhold og språk Det endelige resultatet legges fram som en hjemmeside eller hypertekst