LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007
Kjenner dere han ?
TSB førermiljø
Ces 182 er sprek – 235 Hk – 5,7 lite 6 syl boxer Mye sprekere og større enn Ces 172 Snill og godmodig, kjedelig i forhold til Ces 206 Rolig i stall’en Tung i nesen i landingen – farlig for nesehjulet Å fly LN-TSB... Med nye vingetipper Generelt ingen merkbare endringer å fly fra tidligere Fastere i rorene i fot Flyter bedre i flare’n – lettere å lande Med nye speedbrakes Rister lett i skroget ved aktivering Mere effektive ved høy hastighet og liten Lite virksomme ved lav hastighet pga posisjon – stor Generelt
Fallskjermflyging: Ingen spesielle utfordringer Mye å passe på for nye flygere Litt kjedelig for erfarne flygere Klatrer på standard cruise setting – 65% motor Descender på laveste cruise setting Følsom for tyngdepunkt langt bak – dårlig/ingen climb Pass på marginene – de er dyre !!!
En fallskjerm flyging fra en pilots perspektiv Hangar jobben 2. Oppstart 3. Innstabling 4. Taxi 5. Take off 6. Climb 7. Run 8. Drop 9. Descend 10. Innflyging 11. Landing 12. Bensin
Flaps retract 23 tommer 2300 rpm 90 mph Trim
”Oslo Control – Lima Sierra Bravo request drop from flight level 100 over Hamar”
Innflyging – ”problems”