LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MYTER OG VIRKELIGHET OM LUFTFART OG MILJØ
Advertisements

F/NLF Fagseminar 2011 Formell skjermutdanning F/NLF Endre Jacobsen.
Hvis vi var gjess... Ahh!.
Harstad Havn KF Utfordringer og planer
*BEST Consulting Group
”The Downwind Turn” Mange piloter har sterke meninger om dette med å svinge inn i medvind !
TEMAKVELD BARDUFOSS FLYKLUBB.
The S-7 Offshore Experience
Landinger og Avganger.
Together. Free your energies Scrum mot Utvikler - Kampen for tilværelsen! Mads Aagaard
Lykke til alle sammen og ha en kjempefin sommer
Landingsteknikker.
Hopping med tube Nye regler etter gjennomført XT i Voss Fallskjermklubb?
KORTERE VEI TIL INSTRUMENTRETTIGHET.
Presentasjon for Byggevareindustrien
Grunnleggende kurs i skjermkjøring. Mål Kurset målsetning er at elevene skal bedre sine kunnskaper og ferdigheter innen skjermkjøring på en slik måte.
Medlemsmøte TRMFK Torsdag Pål Kvaløy
Spørsmål til Klubbledelse, Instruktører og Fartøysjefer.
K9000 Dog Wash Tekniske spesifikasjoner K9000 Dog Wash Tekniske spesifikasjoner.
Tanker om ny driftsform for Tønsberg Seilflyklubb
Programmering av radio (oppsett for War-birds) 6. November 2012 Thore.
Skistua 15. desember 2007 Sindre Bergan.
Skolesjef Finn Hugo Zahl og kasserer Ole André Utheim representerer.
Krav til A-beviset Helikopter Kilde: Norges Luftsportsforbund / NAK Modellflyseksjonen.
Krav til modellflybevis
Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS.
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
Statusrapport strategiarbeide - miljø Fallskjermseksjonens ledermøte 13. februar 2010 Arne Mathisen.
Airlift AS, hovedkontor: Førde Lufthavn, 6977 Bygstad | Tel: | Fax: | Helikoptersikkerhet.
Bruken av storsekkløft
LN-DFK Teknisk orientering
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Det europeiske initiativet til å unngå luftromskrenkelser Airspace Infringement (AI) Roger Holm.
Norgesmesterskap i Mikroflyging Jarlsberg Flyplass, 17 August 2002.
Velg ord ! Hvilke ord kan passe til bildet ? Forklar hvordan…!
Hiv- og hepatitt B situasjonen i Norge Smitteverndagene 3. juni 2009
Hendelser og havarier Har vi bedret rapportering eller har vi flere hendelser? Steinar Øksenholt Fagsjef Seilflyseksjonen / Norges Luftsportsforbund Seminar.
Trygg Landing Vi skal nå rette fokus mot årets satsningsområde: Landinger Vi vil bruke ca en halv time. De fleste havarier skjer under landing, som oftest.
FLYGING I TURBULENS Turbulens inndeles i 4 kategorier Lett Moderat
”Styringsteknikk og observasjon” Forslag til ny leksjon 6 Jan Erik Dietrichson Februar 2008.
Hva kan vi lære av et havari med seilfly Seilflykonferansen 2006 Hotel Central, Elverum oktober.
Rapport VAR-Vestfold Orientering 21. juni mai Hvorfor? De tre selskapenes oppdrag er å levere viktige samfunnstjenester med høy kvalitet til.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Nytt luftrom på Østlandet i Oslo og Farris TMA ASAP * Roger Holm * Advanced Sectorization and Automation Project.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Skolehåndboka Progresjonskortet Teorieksamen – 20 spørsmål Instruktørrollen og –utdanning Tor Sved Instruktøren.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Alle operasjoner skal foregå i sikker høyde mer enn 500 fot over terreng Mikroflyhåndboka MINSTEHØYDER:
Utelanding Noen refleksjoner og tips !. Utelanding - teori Landingsdistanser Beslutning om utelanding Jordet Utelandingen steg for steg.
Videregående kurs i skjermkjøring.
O PPGAVE 20 Side Å KJENNE ( SEG ) IGJEN 1. Tror du de vil kjenne meg igjen etter at jeg har farget håret? 2. Han hadde gått seg vill. Han kjente.
Kapittel 6 e) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Kommunalminister Erna Solberg, Oslo, 26. mai 2005 Hvorfor kommer mange EØS- arbeidstakere til Norge?
1. Ole Andre Lerang Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 199
1. Henrik Eidsvåg Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 192 Vekt: 89
Årsrapport fra operativ leder 2013 Det er fløyet 228:45 t ( DAY 185:45 / ACI 43:00) block totalt i året av 26 forskjellige piloter. Timeproduksjonen er.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. NETTSIDE 7. ADMIN. & ØKONOMI 8. FLYSIKKERHET.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
PERSPEKTIVER PÅ SAMHANDLING OG INKLUDERING I PRAKSIS.
Sikkerhetsmøte 2015 Take off stall (power on stall)
Internasjonal satsing i Bydel Sagene
Oslo ASAP Oslo Advanced Sectorisation and Automation Project ”Point Merge”
Utfordring: Hvordan skal fremtidens møteplasser/arrangementer for SV-studenter og virksomheter designes og kommuniseres, for å sikre engasjerte deltakere,
Dommerkurs 2015 Dalasauen. Dalasauens opprinnelse: Dalasauen ble til i begynnelsen av 1920 årene. Den ble først kalt «Vossasauen» i ca. et år før den.
Digitalisering handler om mer enn teknologi.
Sikkerhetsmøte i flyklubben
Styrking av vår instruktøropplæring- og oppdatering
Matematikk i skole og hjem
Sikkerhetsmøte i flyklubben
Sikkerhetsmøte i flyklubben
Vi har følgende temaer:
Kapittel 6 f) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Elevstyrt Workshop - Heimdal VGS
Utskrift av presentasjonen:

LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007

Kjenner dere han ?

TSB førermiljø

Ces 182 er sprek – 235 Hk – 5,7 lite 6 syl boxer Mye sprekere og større enn Ces 172 Snill og godmodig, kjedelig i forhold til Ces 206 Rolig i stall’en Tung i nesen i landingen – farlig for nesehjulet Å fly LN-TSB... Med nye vingetipper Generelt ingen merkbare endringer å fly fra tidligere Fastere i rorene i fot Flyter bedre i flare’n – lettere å lande Med nye speedbrakes Rister lett i skroget ved aktivering Mere effektive ved høy hastighet og liten  Lite virksomme ved lav hastighet pga posisjon – stor  Generelt

Fallskjermflyging: Ingen spesielle utfordringer Mye å passe på for nye flygere Litt kjedelig for erfarne flygere Klatrer på standard cruise setting – 65% motor Descender på laveste cruise setting Følsom for tyngdepunkt langt bak – dårlig/ingen climb Pass på marginene – de er dyre !!!

En fallskjerm flyging fra en pilots perspektiv Hangar jobben 2. Oppstart 3. Innstabling 4. Taxi 5. Take off 6. Climb 7. Run 8. Drop 9. Descend 10. Innflyging 11. Landing 12. Bensin

Flaps retract 23 tommer 2300 rpm 90 mph Trim

”Oslo Control – Lima Sierra Bravo request drop from flight level 100 over Hamar”

Innflyging – ”problems”