Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
LN-DFK Teknisk orientering
2
Innhold Generelt om DR400 Tekniske data Erfaringer fra en bruker
operativt Utsjekk Forsikring
3
Robin Remo 180RD Modell Type ICAO Konstruksjon av tre og duk
Bygget i Frankrike av Robin Aviation/APEX DR400 / 180RD DR400 / 180R DR40
4
LN-DFK Motor - O-360, 180 hp Propell - constant speed 4-bladet MT
Maks vekt – 1000 kg Nyttelast – 352 kg Fuel 160 l (110+50) Linevinsj for slep
5
Om flyet
6
Om flyet Strobe Taxelys / landingslys
8
Dreneringspunkter Filter Hovedtank Aux. tank
9
Olje 8 qts 6 qts
10
Fuel / 100LL 110 liter 50 liter
11
Fuel / varme / elektrisk
regulering
12
Instrumentpanel
13
Instrumentpanel Linekutter !!!! Linevinsj
14
Instrumentpanel X GPS X Radio X Transp. Avionics master
15
Instrumentpanel
16
Instrumentpanel
18
Utvendig
19
Innvendig
20
Ut på tur
21
Ut på tur....... Cruise: 22 tommer / 2200 rpm / 35-40 l
Hastighet: TAS 125 knop / FL75
22
....hjem fra tur Høyt på finale
23
....hjem fra tur Merkelanding
24
Parkering
25
Parkering Parker flyet med flaps nede for å unngå at folk tråkker på
den. Ikke sett flaps når vingetrekket skal på.
26
Parkering
27
Utsjekk Utsjekk skal flys med instruktør godkjent av DFK/S.
Kandidtater med minst 10t erfaring med constant speed propell: Minimum teknisk flytid 45 min og 5 landinger. I tillegg til nødprosedyrer skal minst følgende airwork gjennomføres; stall, slow flight, steep turns. Kandidater med mindre enn 10t erfaring på constant speed propell: Som over men 1t teknisk flytid og 8 landinger Teknisk spørsmålskjema skal besvares og gjennomgås før flyging.
28
Forsikringer Forsikring Betaling Minimum 100 t
Egenandel for klubben kr Selvassuranse DFK/S eller DFK/M ”Tabbegebyr” kr Betaling Les informasjonsheftet!
29
Robin REMO (rhåbææh) Byggeår: 2003 Tomvekt: 600 kg Maksvekt: 1000 kg
Seter: 4 Pris ny 2003: 1.8 mill Timepris: 900/1140 kr Motor: Lycoming 180 hk Constant speed prop. Maks range: 610 nm VFR natt Slepekrok og -vinsj Høsten 2002 ble det bestilt et nytt slepfly til klubben på grunn av høy aktivitet og behov for reservekapasitet ved vedlikehold og driftsavbrudd. Valget falt på en fabrikkny Robin REMO 180. Dette er også det eneste serieproduserte slepeflyet på markedet og blir mye brukt på kontinentet. Flyet tilfredsstiller også de strenge miljøkravene i EU mht støy.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.