Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

LN-DFK Teknisk orientering

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "LN-DFK Teknisk orientering"— Utskrift av presentasjonen:

1 LN-DFK Teknisk orientering

2 Innhold Generelt om DR400 Tekniske data Erfaringer fra en bruker
operativt Utsjekk Forsikring

3 Robin Remo 180RD Modell Type ICAO Konstruksjon av tre og duk
Bygget i Frankrike av Robin Aviation/APEX DR400 / 180RD DR400 / 180R DR40

4 LN-DFK Motor - O-360, 180 hp Propell - constant speed 4-bladet MT
Maks vekt – 1000 kg Nyttelast – 352 kg Fuel 160 l (110+50) Linevinsj for slep

5 Om flyet

6 Om flyet Strobe Taxelys / landingslys

7

8 Dreneringspunkter Filter Hovedtank Aux. tank

9 Olje 8 qts 6 qts

10 Fuel / 100LL 110 liter 50 liter

11 Fuel / varme / elektrisk
regulering

12 Instrumentpanel

13 Instrumentpanel Linekutter !!!! Linevinsj

14 Instrumentpanel X GPS X Radio X Transp. Avionics master

15 Instrumentpanel

16 Instrumentpanel

17

18 Utvendig

19 Innvendig

20 Ut på tur

21 Ut på tur....... Cruise: 22 tommer / 2200 rpm / 35-40 l
Hastighet: TAS 125 knop / FL75

22 ....hjem fra tur Høyt på finale

23 ....hjem fra tur Merkelanding

24 Parkering

25 Parkering Parker flyet med flaps nede for å unngå at folk tråkker på
den. Ikke sett flaps når vingetrekket skal på.

26 Parkering

27 Utsjekk Utsjekk skal flys med instruktør godkjent av DFK/S.
Kandidtater med minst 10t erfaring med constant speed propell: Minimum teknisk flytid 45 min og 5 landinger. I tillegg til nødprosedyrer skal minst følgende airwork gjennomføres; stall, slow flight, steep turns. Kandidater med mindre enn 10t erfaring på constant speed propell: Som over men 1t teknisk flytid og 8 landinger Teknisk spørsmålskjema skal besvares og gjennomgås før flyging.

28 Forsikringer Forsikring Betaling Minimum 100 t
Egenandel for klubben kr Selvassuranse DFK/S eller DFK/M ”Tabbegebyr” kr Betaling Les informasjonsheftet!

29 Robin REMO (rhåbææh) Byggeår: 2003 Tomvekt: 600 kg Maksvekt: 1000 kg
Seter: 4 Pris ny 2003: 1.8 mill Timepris: 900/1140 kr Motor: Lycoming 180 hk Constant speed prop. Maks range: 610 nm VFR natt Slepekrok og -vinsj Høsten 2002 ble det bestilt et nytt slepfly til klubben på grunn av høy aktivitet og behov for reservekapasitet ved vedlikehold og driftsavbrudd. Valget falt på en fabrikkny Robin REMO 180. Dette er også det eneste serieproduserte slepeflyet på markedet og blir mye brukt på kontinentet. Flyet tilfredsstiller også de strenge miljøkravene i EU mht støy.


Laste ned ppt "LN-DFK Teknisk orientering"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google