Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS."— Utskrift av presentasjonen:

1 Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS

2 Flyteknisk Notodden AS
Flyverksted på Notodden siden 1983 Stor kompetanse på småfly, spesielt Cessna Påbegynt generasjonsskifte November 2006 CSTAR Norge og Danmark Mars 2007 Cessna Service Senter Flyteknisk Notodden AS

3 Flyteknisk Notodden AS
Modeller Skyhawk 172 R Skyhawk 172 SP Skylane 182 Turbo Skylane T182 Stationair 206 Turbo StationairT206 LSA NGP Flyteknisk Notodden AS

4 Flyteknisk Notodden AS
Cessna LSA Flyteknisk Notodden AS

5 Flyteknisk Notodden AS
Cessna LSA Flyteknisk Notodden AS

6 Flyteknisk Notodden AS
Cessna NGP Flyteknisk Notodden AS

7 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Skyhawk 172R Flyteknisk Notodden AS

8 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Skyhawk 172R Fire seters skole- og reisefly VFR/IFR Motor 160 HK G1000 Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Ikke autopilot Flyteknisk Notodden AS

9 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Skyhawk 172SP Flyteknisk Notodden AS

10 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Skyhawk 172SP Fire seters skole- og reisefly VFR/IFR Motor 180 HK G1000 Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Skinnseter KAP 140 Autopilot Flyteknisk Notodden AS

11 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Skylane 182 Flyteknisk Notodden AS

12 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Skylane 182 Fire seters romslig reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 230HK Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Cruise, 80% power at ft, 145 kts Takeoff Performance, ground roll 242 m. Flyteknisk Notodden AS

13 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Turbo Skylane T182 Flyteknisk Notodden AS

14 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Turbo Skylane T182 Fire seters romslig reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 235 HK Oksygen installert Kan leveres med STC anti-og deicing Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Flyteknisk Notodden AS

15 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Stationair 206 Flyteknisk Notodden AS

16 Flyteknisk Notodden AS
Cessna Stationair 206 Seks seters reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 300HK Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Kan benyttes på flottører Kan leveres med STC anti-og deicing Flyteknisk Notodden AS

17 Cessna Turbo Stationair T206
Flyteknisk Notodden AS

18 Flyteknisk Notodden AS

19 Flyteknisk Notodden AS

20 Cessna Turbo Stationair T206
Seks seters reisefly VFR/IFR Solid gjennomprøvd Cessna Standard G1000 med GFC 700 autopilot Motor 310HK Amsafe airbag i sikkerhetsbelter Kan benyttes på flottører Oksygen installert Takeoff Performance; ground roll 277m Service Ceiling ft Cruise, 75% power at ft, 164 kts Kan leveres med STC anti-og deicing Flyteknisk Notodden AS

21 Erfaringer med Cessna 172 i klubb
Gjennomprøvd Meget pålitelig Suveren kombinasjon av skole- og reisefly Meget god annenhåndsverdi 2007 modell Cessna 172 kombinerer det mest utprøvde skole- og klubbflyet med ”state of the art” Garmin G1000 teknologi Flyteknisk Notodden AS

22 Erfaringer med ny Cessna 172 G1000 i klubb
”Vår C172SP har nå gått 100 timer, og vi har ikke hatt ett eneste problem. G1000 virker veldig solid. Det har dessuten utrolig bra back-up dersom noe skulle konke ut” ”Moro å sitte i et fly med kun 65 timer gangtid! Lukter nytt, alt fungerer, alt er tight og fint!” ”Cockpit er meget oversiktlig med alt samlet i logiske grupper” ”Cockpit har også bedre luftmuligheter med mange flere dyser” ”Setene er enklere å justere og er mye bedre å sitte i. Dørhåndtak og vinduslåser virker mer robuste enn på gamle ASF” ”Beltene er også langt enklere å bruke, 3-pkts-seler akkurat som på en bil, men motsatt vei, med airbags i mage-beltet” ”Mye bedre solskjermer, også. Det er også feste på ratt for sjekklister, kart eller annet. Kjekt. ” ”Selvsagt koppeholdere både foran og bak, samt plass for manualer på gulvet mellom setene” ”Sånn flygemessig så er det 100% Cessna 172, slik at der er man hjemme med en gang” Flyteknisk Notodden AS

23 Erfaringer med ny Cessna 172 G1000 i klubb
”Det var kjærlighet ved første blikk og allerede under utvendig inspeksjon var forskjellen fra ASF påtagelig, alle rorhengsler og bevegelige deler er tighte og fine, og alt er nytt og blankt” ”Men det er innvendig man opplever den største forandringen, her lukter det verken olje eller bensin, det lukter bare nytt fly. Man sitter godt både foran og bak, i lekre sandfargede skinnseter med rullebelter, det er skikkelige sol-visir foran og alle seteplassene har friskluftdyser ”som kan stenges”. Det trekker selvfølgelig ikke fra dørene, så det er behagelig å være baksetepassasjer vintertid” ”Man merker at det er mindre både støy og vibrasjoner enn i ASF” ”Til tross for at vi er oppunder maks vekt klatrer vi ut mot Follesjø med ca 1000 fot i minuttet” Flyteknisk Notodden AS

24 Flyteknisk Notodden AS
Garmin G1000 Flyteknisk Notodden AS

25 Garmin G1000 Erfaring i klubber
”G1000 har jo helt nye presentasjonsformer for fart, høyde, stigefart, turtall, etc, men dette blir man ganske fort vant til” ”Instilling av radio-frekvenser og transponderkoder er svært enkelt. Innsetting av transponderkode er forenklet,man trenger ikke velge stand-by først, da ny kode først aktiviseres 4 sekunder etter at siste siffer ble knottet inn ” ”Autopiloten er meget enkel å bruke. Autopilot slavet til GPS er glimrende f.eks. ved innflyving til ukjent plass, siden den frigjør arbeidskapasitet. Kan velge om den skal styre høyde og/eller kurs. ”Playback av de siste 2,5 minutter med radiosamband er også glimrende hvis man var usikker på squawk eller noe annet som ble sagt. Enkelt å bruke!” ”En annen kjekk funksjon er automatisk transponder. Den går fra GND ("standby") til ALT når man tar av.” ”Navigasjonsmessig er også G1000 enkel å bruke "Nearest"-funksjon og "Direct-To", i sin enkleste form. På "Nearest" er det også enkelt å få satt inn radio-frekvensen for nærmeste flyplass på radioen” Flyteknisk Notodden AS

26 Flyteknisk Notodden AS
Priser 2007 Skyhawk 172 R Skyhawk 172 SP Skylane 182 Turbo Skylane T182 Stationair 206 Turbo StationairT206 USD USD USD USD USD USD Flyteknisk Notodden AS

27 Flyteknisk Notodden AS
Tillegg til priser Ferry til Norge ca. USD Registrering i Norge ca.NOK Gebyrer LT ca. NOK 7.000 ADF USD 5.725 DME USD 7.090 MVA Flyteknisk Notodden AS

28 Flyteknisk Notodden AS
Tilbud nå! Gratis sertifisering Verdi NOK Gratis ettersyn 2år/200 timer Verdi NOK Tilbud gjelder til Flyteknisk Notodden AS

29 Flyteknisk Notodden AS
Fly for levering Skyhawk 172R med ADF og DME Pris ca. NOK ,- ferdig registrert inkl.mva. For levering i april/mai Flyteknisk Notodden AS

30 Flyteknisk Notodden AS
Fly for levering Skyhawk 172SP med ADF og DME Pris ca. NOK ,- ferdig registrert inkl.mva. For levering i april/mai Flyteknisk Notodden AS

31 Flyteknisk Notodden AS
Fly for levering Stationair 206 for levering august Stationair 206 for levering desember Flyteknisk Notodden AS

32 Flyteknisk Notodden AS
Klubbutvikling Vi ønsker å bidra til rekrutteringen i klubbene Vi ønsker å bidra til økt aktivitet blant eksisterende medlemmer Flyteknisk Notodden AS


Laste ned ppt "Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google