Brukerundersøkelse Kanvas 2012 Stinaløkka Totalt Antall svar (N): 30.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Samhandling.
Advertisements

Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
Av Beate Magerholm, Drammen kommune
Barnehagepersonalets betydning i barns liv
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Rolighetsmoen barnehage
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Lek og læring er sterkt knyttet sammen med barnehagepedagogikken
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
Etiske retningslinjer for Seksjon helse og sosial
Månedsbrev fra Blåklokka
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Studietur New Zealand LEDELSE: Voksne skal lede seg selv og barna Gi barna trening i å lede seg selv og andre. Egenledelse. De voksne støtter det positive.
Tanker om barnehagens læringsmiljø
Læring gjennom arbeid, engasjement og trivsel. Dersom skolen skal fungere godt forutsettes ikke bare at elevene kjenner hverandre, men at også foreldrene.
Bjerkebarnehagenes visjon og verdigrunnlag
Brukerundersøkelse av Trivselsprogrammet Høst 2013 (utdrag)
"God bagasje på livets reise."
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
Etikk i pedagogisk arbeid
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Den bevisste opplevelsen av seg selv som menneske
Barnehagen som språkarena
ROGNAN BARNEHAGE GRØNN GUL BLÅ RØD ROSA.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
FORELDREMØTE Hommelvik, Grønberg, og Mostadmark barnehage
Forhold til ledelse/styrer Hvor fornøyd/misfornøyd er du med: Styrer som personalleder? Styrer som administrativ leder? Styrer som leder for den pedagogiske.
Personalsamarbeid Psykososialt arbeidsmiljø
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune
HVORDAN MØTE BARN MED EN POSITIV OG ANERKJENNENDE HOLDNING?
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Grunnleggende verdier for oss:
Finstad skole Visjon: Sammen om læring
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Ute hele dagen 3. mars 2016 Lek, trivsel og fellesskap i uterommet, muligheter og utfordringer Kathrine Bjørgen, høgskolelektor/stipendiat ved DMMH og.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS september 2015 Velkommen til nytt barnehageår! Dette månedsbrevet kommer seint, men som man sier: Bedre seint enn aldri Først av.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Foreldremøte Høsten STAVANGER KOMMUNE Jeg skal si litt om: ■ Skole-hjem-samarbeid ■ Gjensidige forventninger ■ Trivsel – læring – mestring – motivasjon.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
TLF: –
Velkommen til foreldremøte i Setskog Barnehage – Presentasjon, Sammen om barn og hvordan skal vi sammen lære barna våre sosial kompetanse?
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2017.
Velkommen til nytt barnehageår!. Velkommen til nytt barnehageår Lille Roligheden bygg og organisering Innhold felles – hva er viktig for 1 og 2 åringen.
Velkommen til foreldremøte Brunes naturbarnehage 24.september 2015 «Trivelig og annerledes - En herlig barndom»
Velkommen til foreldremøte
Lekens egenverdi.
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Velkommen til foreldremøte!
Årsplan Barnas Hus barnehage del 1
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Velkommen til foreldremøte
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Velkommen til Heggedal skole
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE PÅ 3.TRINN
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Oppstart i barnehagen.
Danning og voksenrollen i barnehagen
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
Utskrift av presentasjonen:

Brukerundersøkelse Kanvas 2012 Stinaløkka Totalt Antall svar (N): 30

Utsagnene i brukerundersøkelsen Trivsel Barnet mitt trives godt i barnehagen Barnehagen er et trygt og godt sted for barnet mitt Kommunikasjon Personalet holder meg oppdatert om hvordan barnet mitt har det i barnehagen Jeg får tilstrekkelig informasjon om daglige hendelser og aktiviteter i barnehagen Det er en åpen og direkte dialog mellom personalet og meg Jeg får raske og konstruktive svar på spørsmålene jeg har vedrørende mitt barn Barnehagens hjemmeside gir meg god informasjon Jeg kjenner til barnehagens fokus-/ og satsningsområder ** Fordypning og konsentrasjon Mitt inntrykk er at personalet gir barna muligheten til å fordype og konsentrere seg i lek og andre aktiviteter * Mitt inntrykk er at barna i stor grad får den tiden de trenger til å fullføre sin lek og andre aktiviteter * Dokumentasjon av egen læring Det foregår læring i barnehagen Personalet gjør barna bevisste på sin egen læring, hva de kan og hvordan de har lært det Jeg får se dokumentasjon på prosesser for læring i barnehagen * Mitt barns sosiale ferdigheter utvikler seg positivt i barnehagen Medvirkning Mitt inntrykk er at barna får ta del i beslutninger som berører deres hverdag * Mitt inntrykk er at barna har muligheten til å påvirke sin egen dag og selv velge sine aktiviteter * Mitt inntrykk er at barna gis muligheten til å bruke uteområdet hele dagen * Mitt inntrykk er at barna og de ansatte jobber sammen i prosjekter * For meg som forelder/foresatt er det viktig at barna gis mulighet for medvirkning i barnehagen Kosthold og fysisk aktivitet Barna serveres frukt og grønnsaker i barnehagen Ved bursdagsfeiring gis barna et alternativ til kaker og lignende Barnehagen er gode på å gi barna fysiske utfordringer * Barna tar aktivt del i aktiviteter på kjøkkenet Barna gis tilstrekkelig mulighet til finmotorisk og grovmotorisk aktivitet Årets brukerundersøkelse for Kanvas er basert på utsagnene på denne og neste side. Svarene på utsagnene, som ble stilt til foreldre/foresatte, illustreres i søylegrafikker. I grafikkene er enkelte av utsagnene noe forkortet av hensyn til plassen. * Endret 2012 ** Nytt 2012

Utsagnene i brukerundersøkelsen forts. Engasjement Jeg føler meg alltid velkommen når jeg bringer og henter barnet i barnehagen Personalet møter meg alltid med et smil Jeg opplever at det er et godt samarbeid mellom de ansatte i barnehagen Kompetanse Personalet fanger opp hva barna er genuint opptatt av Personalet er anerkjennende overfor barna * Personalet har en god relasjon med barna Personalet har omsorg for barnet mitt Personalet er gode forbilder for barna Personalet har fokus på å utvikle barnas sosiale ferdigheter Personalet har kompetanse om barns lek Endringsvillig Barnehagen evner å tenke nytt i forhold til hvordan barnehagen drives Mangfold I barnehagen tilrettelegges det ut fra barnas interesser og ferdigheter – ikke kjønn * I barnehagen møter barna ulike kulturer gjennom aktiviteter som gjennomføres (prosjekter, temadager, utflukter, høytider osv.) Toleranse Jeg og mine meninger og innspill blir lyttet til og respektert av de ansatte Jeg opplever at personalet er tolerante ovenfor ulike synspunkter fra både barn og voksne Praktiske forhold Åpningstidene Arrangementer i regi av barnehagen hvor foreldrene kan delta sammen med barna Foreldresamtalene Foreldremøtene Fysiske forhold De ansatte i barnehagen er opptatt av å ha det rent og ryddig for å skape et innbydende læringsmiljø Barnehagebygget er innbydende og godt vedlikeholdt Barnehagens uteområde er godt tilrettelagt Overordnet inntrykk Jeg mener at barnehagen er viktig for å gi barnet mitt gode grunnleggende ferdigheter og muligheter * Jeg mener at barnehagen er viktig for å gjøre min hverdag som forelder/foresatt bedre Alt i alt, hvor fornøyd er du med barnehagen slik du opplever den i dag * Endret 2012 ** Nytt 2012

Hvordan tolke grafikkene? Alle grafikkene i rapporten er bygget opp som eksempelet ovenfor. Helt til venstre i grafikken kommer utsagnene. Svarfordelingen for det enkelte utsagn vises ved hjelp av et liggende søylediagram. Grønne områder viser positive svar og røde områder viser negative svar. Tallene er i prosent av alle som har besvart utsagnet. Til høyre for søylediagrammet er en tabell. Den første kolonnen i tabellen viser sum positive svar for i år for den enheten denne rapporten er for. Den etterfølgende kolonnen viser sum positive svar for i fjor for den enheten denne rapporten er for. Den tredje kolonnen viser sum positive svar for i år for den regionen man sammenligner med. Den fjerde og siste kolonnen viser sum positive svar for Kanvas totalt i år. Sum positive svar er summen av det mørkegrønne og det lysegrønne området i søylediagrammet. På grunn av avrundinger kan sum positive svar i tabellen i enkelte tilfeller være noe høyere eller lavere enn de to grønne områdene sammenlagt.

Stinaløkka Totalt Trivsel Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%)

Stinaløkka Totalt Kommunikasjon Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%) ** Nytt 2012

Stinaløkka Totalt Fordypning og konsentrasjon Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%)

Stinaløkka Totalt Dokumentasjon av egen læring Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%) * Nytt 2012

Stinaløkka Totalt Medvirkning Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%) * Endret 2012

Stinaløkka Totalt Kosthold og fysisk aktivitet Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%) * Endret 2012

Stinaløkka Totalt Engasjement Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%)

Stinaløkka Totalt Kompetanse Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%) * Nytt 2012

Stinaløkka Totalt Endringsvillig Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%)

Stinaløkka Totalt Mangfold Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%) * Endret 2012

Stinaløkka Totalt Toleranse Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%)

Stinaløkka Totalt Praktiske forhold Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%)

Stinaløkka Totalt Fysiske forhold Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%)

Stinaløkka Totalt Overordnet inntrykk Denne enhet 12 (%) Denne enhet 11 (%) Oslo Totalt 12 (%) Kanvas Totalt 12 (%) * Endret 2012