Sognsveien sør for John Collets Plass - Kirkeveien

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høyere livskvalitet -færre bekymringer. Ny teknologi – nye muligheter Eiere: Konseptutviklingen startet våren Tryggere Hjem AS ble stiftet:
Advertisements

Litt mer om PRIMTALL.
22 tips for den faglitterære forfatteren
Foreldremøte i Aremark barnehage 22. Mai 2013 Sissel Marthinsen
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Strategiplan trafikksikkerhet i Agderfylkene
Forelesning mars 2008 LAA 234 Landskapsanalysemetoder 2008
Hvordan kan økt arealutnyttelse kombineres med gode bokvaliteter?
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
M ÅNEDSEVALUERING JUNI Da er sommerferien her. Håper dere har det fint! I juni har vi feiret Sakada 5 år, Simen 4 år og Sebastian 5 år. HURRA! Det var.
Seminar 13. januar LO i Oslo Veien videre… Klemet Rønning-Aaby, LO Kommune.
Tørkeparti PM 5.
Hovedutfordringer for rehabilitering(sforskning) traumatisk hjerneskade (TBI) 2014 Cecilie Røe CHARM, Avdeling for fysikalsk medisin og rehabilitering.
FAMILIENS HUS Hvor: Hoff Terrasse 20 (Senter for familiebarnehager)
HVORDAN MØTE MENNESKER MED SAMTIDIG RUS- OG PSYKISKE LIDELSER 21.September 2011 Lars Linderoth Overlege Rehabiliteringspoliklinikken Bærum DPS.
Dialogtorg i Kristiansand
Arctic Sea and Rail Express
Spørsmål fra Ragnhild Røed, AP: 1.Om skoleveier; sikkerhet og brøyting 2.Om vinterdrift i sentrum.
Starten på en suksesshistorie om tilrettelegging for innvandrerbefolkningen Nina Skille, forbundsleder Bjørnar Allgot, generalsekretær.
Hans Richardsen, Statens vegvesen
LEVEKÅRSDIMENSJONEN I PASIENTFORLØPET
Hva skjer etter sommeren 2014 – og frem mot sommer 2015
Randi G. Trøan Prosjektleder Statens vegvesen
Ideutvikling - Problemdefinisjonen. Hva gjør de erfarne problemløserne? •Samler og analyserer informasjon og data •Snakker med mennesker som kjenner problemet.
St. Edmunds vei i Ullern bydel
Målsetning Trygg Vestsidevei
UNGDOM – en risikosportutøver i trafikken !?
Varsling av utrykningskjøretøy
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Fartsmåling Mål: Lage et program som regner ut gjennomsnittsfart ut fra to passeringer av fotobokser.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Region øst. Region sør Region vest Region midt.
De usynlige Hva vet vi om situasjonen i Oslo i dag? Noen inntrykk fra Kirkens Bymisjons virksomheter Sturla J. Stålsett Generalsekretær.
Berge Tokyo built TDW This will bee a factor we have to take in consideration, whether we like it or not. But, be honest, as a seaman !
i:SEE Conceptual Learning DA
Krødsherad kommune TRAFIKKSIKKERHETSPLAN
1 Oslo kommune Samferdselsetaten Veien til et digitalt grunnlag for gang- og sykkelveinett ATP-modell brukernettverk 2008, Chi Kwan Kwong, Oslo.
Foreldregruppe på Fillan barnehage
Noen skeive blikk på byutvikling. Er vi i det hele tatt på ballen?
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Sykehustomt Frei.
SINTEF-undersøkelsen om salting og trafikksikkerhet
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Felles informasjonsmøte for befolkningen i Hallenskog
Erfaringer fra Nittedals-anbudet
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Velkommen til åpent møte om Torstrands framtid! Grendehuset, 3. mai 2011.
Trykkavløp Lyseren Status Pr er det Ca. 500 påmelde på trykkavløp. Ca. 400 av disse har også valgt å melde seg på vann. Disse tallene.
Fv./rv. 282 Bjørnstjerne Bjørnsons gt.
Nye løsninger – hva skjer og hvordan går man fram?
E 16 / Rv. 2 Kongevegen – Tjernsbergs veg v/ prosjektleder Amund Sjøvik Norsenga bru.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Åpning av videreutdanningen ”Barnevern i et minoritetsperspektiv ” for alle høgskolene, Oslo Kjell Erik Øie Statssekretær
Sentral støtte til lokal innsats Direktør Bjørn-Inge Larsen.
Workshop, Dokka – 9. nov
Hva skal til – sett fra en helseregion Christel G. Meyer Spesialrådgiver Medisinsk og helsefaglig avdeling HELSE ØST.
Forkurs, TRES og Y-veien
Raskere og helhetlig utbygging av E 6 Trondheimsveien Torhild Aarbergsbotten Gruppeleder Sør-Trøndelag Høyre.
PROSJEKT N ESØYA SKOLE OG FLERBRUKSHALL FELLESINITIATIVET FOR NESØYA.
Informasjonsmøte Maihaugledningen, entreprise 3.
Sykling på skoleveien – trygt frem og hjem 1. Sykling er bra for alle Trygg Trafikk – Statens vegvesen – Helsedirektoratet – Syklistenes landsforening.
Årsmøte Sinsen Hagebys vel 25.mars 2015 Sinsen Kulturhus Kl
Hønefoss – Gardermoen –Gavle (Sverge) E 16 også europaveg mellom Bergen og Gavle Ny tverrforbindelse Nymoen-Eggemoen gir gode effekter Fv33 Bjørgo-Gjøvik.
Cittaslowrådet Hvordan arbeide for å få energi og effekt ut av Levanger som Cittaslow? Levanger er en flott plass å bo – utrolig vakker også,
Bilbelte Læringsmål: Naturfag
Riksvegutredningen 2015 og NTP
Konflikt Forslag til spørsmål: - Hva ser dere på bildet?
Viltulykker - hva gjør vi?
Handlingsprogram
Utskrift av presentasjonen:

Sognsveien sør for John Collets Plass - Kirkeveien KUV Knut Audun Sørensen, Blindern Vel

Hvor mye koster ett skilt? 40 km fartsgrense i hele Sognsveien! Reduserte ulykker, støy og miljøutslipp 400 meter som er ulykkesstrekning Ingen fremkommelighetstap for trafikken Behovet er verifisert: Ulykkesstrekning, stor trafikk, boligområde, barnehage og skolevei

Mål nr 1 er å redusere antall skadde og drepte Ulykker er i hovedsak en funksjon av trafikkmengde og hastighet Prioriter ressurser dit det er behov! Paradoks mellom behov og tiltak: Vanskelig å få tiltak der det er behov! Tiltak hvor det ikke er ulykker og lav trafikk!

10 ulykker: miljøgate 16 ulykker: reg forslag 29 ulykker: ingen tiltak! Ny barnehage

Sognsveien: John Collets plass–Kirkeveien er ulykkesstrekning

Sognsveien: John Collets plass–Kirkeveien er ulykkesstrekning

Boligområde langs hele Sognsveien, 590 boenheter sør for John Collets Plass Boligområde med 590 boenheter i blokkbebyggelse Område hvor arealene i det vesentligste er knyttet til boligfunksjon Nasjonal transportplan (NTP) 2002-2011 innebærer at Stortinget har vedtatt en visjon om et transportsystem som ikke fører til tap av liv eller varig skade. Nullvisjonen bygger på tre grunnpilarer: Etikk Ethvert menneske er unikt og uerstattelig. Vi kan ikke akseptere at 300 mennesker mister livet i vegtrafikken i Norge hvert år.

Feil signaleffekt med 50 km grense Bilistene opplever i dag at: Dagens skilting innbyr til økt hastighet og akselerasjon De ikke får riktig informasjon om trafikkforholdene

Redusert fartsgrense vil virke fordi: Forutsetningene på denne veien skiller seg fra myndighetenes generelle erfaringer Behovet er dokumentert Skilt etter behov Fartsgrense, som lover og regler ellers, er til for å holdes

Billigste tiltak – Hva har vi å tape? Ingen trafikkavviklingsgevinst i dag pga kryss Jevnere trafikk gir bedre trafikkavvikling, mindre støy og redusert miljøutslipp fra akselerasjon og stopp Kan lett reverseres dersom det ikke virker

God kommunikasjon med myndighetene Politikere og administrasjon er tilgjenglige Bydelen støtter, sam etat og Politi lytter Kommende fartssonepolicy for Nordre Aker Ikke la det beste bli det nest bestes fiende! Erkjenne at verifiserte problem må løses! Ikke bli handlingslammet

Ekstra bilder Ikke presentert på KUV møtet

Antall ulykker har økt 60%

Sognsveien: John Collets plass–Kirkeveien er ulykkesstrekning

Spesielt belastet strekning Strekningen John Collets plass – Kirkeveien har dobbelt så stor ulykkesfrekvens som vegvesenets definerer som ulykkesstrekning Spesielt ulykkesbelastet vegstrekning. På riksveger regnes enhver strekning på mellom 100 meter og 1 kilometer hvor det er registrert minst 10 politirapporterte personskadeulykker i løpet av 4 år som en ulykkesstrekning.

Myke trafikanter Skolebarn krysser på vei til Marienlyst skole og Ullevål skole Barnehager: Sognsveien 13 og Collettløkka Vestre Aker kirke og menighet Kryssende øst-vest gående gang og sykkelsti langs Sognsveien nord og sørover På vei til Ullevål sykehus og tilstøtende institusjoner langs Sognsveien

Ikke fortsette å bite oss i halen ... redusert fartgrense hjelper ikke uten kontroll som for eksempel fotobokser eller fartsdempere. Fartsdempere går ikke pga kolletivtransport og utrykningskjøretøy. Fotoboks er dyrt og er politiets ansvar og en annen avdeling i politiet må først kartlegge behovet. Kartlegging er også dyrt og er ikke gjort på strekningen. En tredje avdeling i politiet mener strekningen ikke egnet for trafikkontroll..osv...slik fortsetter vi å bite oss i halen