Kvalitet og gjenbruk - krav til standarder Tore Hoel eStandard-prosjektet www.estandard.no VOX-seminar om e-læring, kvalitet og gjenbruk Stavanger 10.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Advertisements

Kurs i terminologi og terminologiarbeid Tromsø, 21. november 2011 Riktige termer gir godt fagspråk.
ER DU EN PERSON SOM… Kan tenke nye tanker? Kan gjøre noe du ikke har gjort før? Kan du gjøre noe som ikke er typisk deg? Ser du for deg at du om ett år.
IKT ressurser for e-læring NVU-konferansen 2005 Olav Skundberg HiST, AITeL
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Kommunen og samhandling - utfordringer
Finansbyråd Kristin Vinje, 4. juni 2013
Inn i læringens landskap.... Elever skal lære på skolen, men elever må også lære å lære.
Øystein, Susana og Anita
SAMARBEID I PRAKSIS Samling 4 Stabsutvikling.
Mestring.
Velkommen til Lean Ledelse
Mote Mote på agendaen Hanne Wetland Designrådgiver Innovasjon Norge i Hordaland.
Forutsetninger partneringavtale er (ikke) inngått mellom BH og E
Den lærende skolen- en forutsetning for skoleutvikling
Innføring i eTwinning Dato. eTwinning-konseptet Hva er et samfunn?
Den Norske Skolen i London
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Inkludering og læring 1.aman Jorun Buli Holmberg 29.august 2005 Inkludering.
Rolighetsmoen barnehage
Biblioteket som læringsrom. Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra.
Læringsteorier En første oversikt.
Elever som strever med skolearbeidet Elever som strever mer med skolearbeidet enn elever flest.
FORSKJELLIGE LÆRINGSSYN
Mobile trender Per Olav Borgsø Regional Manager Sales 2. Oktober 2013.
Oslo kommune Bydel Gamle Oslo Enhet psykisk helsearbeid Oslo kommune
Erfaring med bruk av E - læring i Helse Bergen:
Rekruttering og omdømme
2 SK Arbeidsseminar om LMS 1 Erfaringer med bruk av LMS og noen spørsmål Jan-Arve Overland
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Arbeidsseminar ” Digitale læringsplattformer ─ hvor er vi og hvor vil vi gå?” 23. Januar 2006 På ITU-UiO Prosjektleder Marit C Synnevåg.
Bruk av studentassistenter Monica Johannesen og Leikny Øgrim
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Sentralisert drift med Hvordan få mest bredbånd og utstyr for pengene? Av Knut Yrivn 10. des
Om skog, bioenergi og klimanøytralitet
Hvordan høster vi nytte av standardiseringsarbeidet? Bygd på en presentasjon av Bill Olivier, CETIS, mars 2004, tilrettelagt av Tore Hoelpresentasjon.
Fredag 28. november 2003 Kategorisering av læringsobjekter for UH- sektoren eStandard.no / NTNU.
Vurdering for læring.
Arbeid og læring Teoretisk fokus, forholdet mellom: - formell kompetanse og situert læring - individets og organisasjonens.
Modernisering av universiteter og høyskoler Kontaktkonferansen 2012 Statsråd Tora Aasland.
Undervisningssektoren 2015
Resurssbruk i privat sektor
Velkommen til Ski videregående skole. Program Generell orientering om skolen Presentasjon av rådgivere Fagvalg Vurdering Møte med kontaktlærerne.
Desperate times calls for desperate measures Markedsandel gått fra +90% til under 20 Må integrere og få innpass på andre plattformer M$ går open source.
Velkommen til et nytt skoleår!
Kompetanseutvikling under fleksibel arbeidsorganisering Geir Nybø Høgskolen i Stavanger RF-Rogalandsforskning.
Helhet og sammenheng Skoleeierkonferanse 23. januar 2015
"Verdier fra havet - Norges framtid"
Etikk og verdier – bare ord
Høyres kunnskapspolitikk - Kvalitetsbegrepet sett ut i fra tidlig innsats Utdanningsforbundet Nordland, 17. november 2015 Kristin Vinje Colourbox.com.
Ulike perspektiver på læring
Kjente brukersteder med høye rabatter Fordelsguide i høy kvalitet, med kort og lommeguide Lang gyldighet på alle fordelene (1. november 2010)
SÄLJÖ: LÆRING I ET SOSIOKULTURELT PERSPEKTIV
Studiesamling 18. januar 2007 for Førskolelærere i INNERTIEREN
læring Tønsbergstudiet, videreutdanning,
Å LEDE EN BARNEHAGEN I FORANDRING
ETTERUTDANNING TØNSBERGBARNEHAGENE
En transparent læringsøkologi. Erfaringer ved bruk av digitale mapper V/Mattias Øhra HVE-LU.
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Læringsstrategier & lesefaser SELVHJELP TIL LÆRING.
Kvalitets- og miljøpolitikk, Elcom Signatur daglig leder:
VITAMINER RESTAURANT OG MATFAG OG NATURBRUK Kosthold og livsstil
Prosjekt Betre Læringsresultat
Betre læringsresultat vår 2014
Kultur for læring Individuell og kollektiv læring
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
Mestring for alle – fordi vi våger!
Lærerens rolle Kurs 3 Utviklet av Oslo VO Rosenhof, publisert med støtte fra IMDI.
Velkommen Agenda: Forarbeid til Kvalitetsoppfølging 8.november 2018
Utskrift av presentasjonen:

Kvalitet og gjenbruk - krav til standarder Tore Hoel eStandard-prosjektet VOX-seminar om e-læring, kvalitet og gjenbruk Stavanger 10. november 2003

`Blir du lønnsom lille venn? Blir du klokere lille venn?

Møtet mellom tre verdener  Arbeidslivsverdenen realistiske oppgaver som skal løses  Læringsverdenen, læringsprosessen: hvordan denne kan støttes  Kunnskapsverdenen klassifiseringer av læringsresultater

All læring er situert ”100 mesterskreddere og 150 svenner i Skreddersmuget i Monrovia [har] betydd mer for utviklingen av moderne læringsteorier enn en generasjon universitetspedagoger.”

Å lære = å delta i praksisfellesskap