Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velkommen til Lean Ledelse

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velkommen til Lean Ledelse"— Utskrift av presentasjonen:

1 Velkommen til Lean Ledelse

2 Kundeverdi Flyt (JiT) Visuell kontroll

3 Kundeverdi

4 Flyt

5 Visuell kontroll og oversikt

6 Nå-situasjonen?

7 Formål Resultat Tid Lære-programmet
Skape forutsetningene for et gjennombrudd gjennom å knytte trening til praksis i egen virksomhet , støtta av nettbaserte ressurser (Leanlearning.no) Tid Formål

8 Hvor er vi og hvor skal vi?
1 Tid Hvor er vi og hvor skal vi?

9 Verdistrøm Nå og i fremtiden
Resultat Verdistrøm Nå og i fremtiden 2 Tid

10 Resultat 3 Tid

11 Fire utviklingsoppgaver
4 3 2 1 11

12 Læringsprosessen Egen virksomhet/kommune som det primære “campus” og treningsfeltet. Egne utfordringer er kurstemaer Aktiv bruk av teknologiforsterket læring. Egen ressursportal Lære ved å imitere (stealing with pride..!) Nettverk for kontinuerlig læring lærende felleskap Praksis- basert Nettbasert læring Samlings- basert

13 Ferdigheter i ledelse - utløse en kjedereaksjon av forbedringer
1. Hvilke krevende virkning skal oppnås? 2. Læringsmetode for maks virkning og minimum sløsing. Ledelseskvalitet

14 Nettbaserte samlinger
Kursprosess Lean ledelse DIGITALE Læringsressurser Foredrag Lean ledelse Praktiske Case 4 Samlinger Nettbaserte samlinger a maks 1 time Evaluering Målingsverktøy Verktøy og maler Digitale læringsressurser Praksis i egen bedrift Digital støtte

15 Samling 1 Eureka Pumps Kvalitetsledelse og Lean
Kunde og samfunnskommunikasjon og «ledelsens tre øyne» QFD 1 Lean Speilet: Toyotas 4 P Trening i Lean Lab (Lean spillet) Gemba tur Søbakken sykehjem Hjemmeoppgave A3 kundeverdi og Lean Speil

16 Nettbasert læring Toyota Jæger Automobile case
Datainnsamling kundeverdi, analyse og forbedringsplan. Lean speil Skype?

17 Samling 2. Atterås Ortopediteknikk Kundeverdi og Verdistrøm
Observasjon Gemba tur Oppbygging av KPI-er og støttende KPI-er 24 timers tavler Team tavler Hjemmeoppgave verdistrøm

18 Nettsamling Oppfølging verdistrøm A3 KPI kommunikasjon Tavlemøter
Personlig treningsplan

19 Samling 3. K-Tec Kongsberg
Kundeverdi, økologi og kvalitet X (QFD 3) KBD og SE Kongsberg Ledelse som coaching Observasjon gemba forbedringsarbeid og tavlemøter Masterplan - tre år og «tipping point»

20 S 1 S 2 S 3 S4 Nettsamling Forberedelse masterplan

21 Samling 4 . Stavern JKØ Nøkkeltall og OEE Masterplan A3
Utløsende kvaliteter i egen ledelse Gjennomgang av oppgaver Fest og diplom

22 Verdiflyt - Kontaktperson 24/7 1 Løsner ikke
A3 Eier: Tove Akre_____________________ Dato:____ ____________________ TEMA: God rutine for bruk av sporingsteknologi i Larvik Kommune Valg av hovedtiltak Konkrete forslag (Verdistrøm) Bakgrunn Kontaktperson 24/7 Løsner ikke Lang batterikapasitet Tåler alt Lett leselig 1 1. Brukere, pårørende og ansatte ønsker større frihet for demente ved bruk av sporing/GPS 2. Regjeringen signaliserer åpning for utstrakt bruk (Støre) 2 4 Ønsket situasjon Innen sommeren 2013: standard rutine for bruk som er (brukerverdi)) Trygg for brukere og pårørende Pålitelig for de ansatte og brukerne Brukervennlig 3 Verdiflyt - FAKTA hva er kritisk for løse denne utfordringen? OPPFØLGING og sikring av resultater

23 Jeg-plan (Personlig plan)
Ansvar for virkning Ledelses- kvalitet Ny vane Hvilke virkning tar jeg som leder ansvar for? Hvilke kvaliteter må jeg (videre) utvikle for å få til slik virkning? Hvilke vaner må jeg utvikle og hvordan trene? Jeg-plan (Personlig plan)


Laste ned ppt "Velkommen til Lean Ledelse"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google