Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertDavid Espeland Endret for 9 år siden
1
Biblioteket som læringsrom
2
Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra undervisning til læring –Et læringsmiljø med kvalitet –Forbedring av læringsprosessen
3
Sagt om læringsrom i styrende dokumenter Kvalitetsreformen. St meld 27 (2000-01) Forskningsmeldinga. St meld 39(1998-99) NTNUs strategidokument ”kreativ- konstruktiv-kritisk” NTNUs undervisningsstrategi NTNU: Allemennrettet forskningsformidling
4
Kvalitetsreformen har ført med seg: –Elektronisk læringsplattform, LMS system –Mappeevaluering –Økt fokus på brukernes behov- kvalitetssikring
5
Forventninger til biblioteket Ingen krever noe av oss. Vi må selv skape forventninger ved å vise hva vi kan tilby av produkter og tjenester
6
Hvordan UBiT bidrar inn mot undervisningssektoren Undervisning –Integrert i forelesningene –EiT –VIKO Undervisningsstrategi BIBLAB Nye biblioteklokaler
14
Strategiarbeid NTNU 2020 / HiST 2020
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.