Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene)
Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
Hvor viktig er det for deg at et selskap innen bank og forsikring tar samfunnsansvar? 1 Total base: 2013 n=3153; 2012 n=3033.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
”1 av 5 i 6” Hvor står Telenor i 2005? Profilutviklingen Kilde: Profilundersøkelse av Store Norske Bedrifter gjennomført av MMI Univero MMI Univero.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Alle n 2012=1003; 2011=1004 Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2013 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2013 (Redaktørdelen)
Evaluering av telefontjeneste Oppdragsgiver:Bergen kommune Dato:11. november 2004 Konsulent:Morten Engan Opinion i OsloPb Tøyen, 0608 OsloTel: 22.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Tilbakegang for lørdags- og søndagsutgavene Rapportering fra 08/ Forbruker & Media Medieåret 2007 Starter med alle. Deretter nett og tv, og til.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2015 © TNS Årsrapport for radiolytting.
Status to år etter Februar 2011 Ansvarlig for analysene: Håvard Windstad Analysesjef, MediaCom Læreryrkets status i Norge.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Norsk Finansbarometer 2016
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Nasjonale radiokanaler
St.Hanshaugen - bydelsrapport
Sammendrag Radiotallene fra PPM-undersøkelsen i 2018 viser at overgangen fra FM til digital lytting fortsatte å påvirke både lyttertid og dekning, med.
Leserundersøkelsen 2016 Lesing, kjøp & handelskanaler Undersøkelsen er gjennomført av markedsanalyse- og rådgivningsselskapet Ipsos MMI på vegne av Den.
Frogner - bydelsrapport
Nordstrand - bydelsrapport
Utskrift av presentasjonen:

Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter Siri Andresen Medieanalytiker NRK Analyse

Om Profilundersøkelsen Analyseavdelingen i NRK har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK i befolkningen. Undersøkelsen var først en ren TV-undersøkelse, men fra 1998 ble radiokanalene også innlemmet i profilmålingen. Fra 2001 har en i tillegg kartlagt befolkningens vurdering av hvordan NRK oppfyller rollen som lisensfinansiert allmennkringkaster. Telefonintervju: Profilundersøkelsen gjennomføres av TNS Gallup. Det er en landsrepresentativ undersøkelse. Intervjuene gjennomføres på telefon. Utvalget er på 1.015 respondenter, og feltarbeidet foregikk i uke 5 og 6 (mandag 26. januar - søndag 8. februar). Profilundersøkelsen måler NRK i forhold til konkurrentene. Undersøkelsen er en kartlegging av NRKs sterke og svake sider i forhold til andre TV- og radiokanaler, samt nettsider, innenfor ulike programkategorier. Respondentene får ikke hjelp til å tenke på de ”riktige” programmene innenfor hver kategori, men svarer ut i fra en generell oppfatning av hvilken kanal som har de beste programmene. I tillegg kartlegges befolkningens vurdering av NRK som lisensfinansiert allmennkringkaster. Nytt i år: NRK3 og Disney Channel er innlemmet i årets undersøkelse. Alle tall viser andeler i prosent.

TV

46% svarer at de liker en NRK-kanal best 46% svarer at de liker en NRK-kanal best. NRK1 fortsatt best likt, men ”OTHERS” vinner terreng. Det er først og fremst NRK1 som svekkes av dette, resten ligger stabilt fra i fjor.

Sterk og svak profil for NRK1 Andelen som svarer NRK1 og TV2 på de ulike kategoriene

Kulturprogrammer NRK2 tydeliggjør seg som kulturkanal

NRK Super posisjonerer seg NRK Super posisjonerer seg. (I befolkningen + respondenter med barn 0-12 år i husstanden) NRK Total = 54/ 75%

Hovedtrekk TV: NRK1 er fortsatt sterkest totalt sett, men slått av TV2 på sjangrene Film, sms- programmer, utenlandske serier og ungdomsprogram. NRK1 har tatt igjen TV2 som kanal med beste debattprogrammer Tydeligere profil for NRK Super og NRK2 NRK3 ikke blitt målt tidligere, og det blir interessant å se hvorvidt ungdomssatsingen viser seg i neste års undersøkelse. Nisjekanalene vinner terreng i fakta- og natursjangeren og på ”liker best”

Radio

56 % liker en av NRKs radiokanaler best 56 % liker en av NRKs radiokanaler best. P1 har blitt svakere, men vi ser en tilsvarende økning på P3. Hvilken radiokanal liker du best?

Sterk og svak profil for P1 P1 versus P4, Radio Norge og lokalradioene

Kultur P2 er radiokanalen med de beste kulturprogrammene, men også en interessant økning på P3 (NRK til sammen 52%)

Oppsummering Radio: P1 har jevnt over den sterkeste profilen av radiokanalene. P1 blir forbigått av P4 på spørsmålet om hvilken kanal som spiller musikken de liker. Har også blitt tatt igjen av P4 på spørsmålene om nettsider, musikkprogram og underholdning, her er de nå jevnbyrdige. P2 vedlikeholder sin posisjon som kulturkanal P3 har vedlikeholdt eller styrket posisjonen sin på alle sjangre. (P15+) Med unntak av lokalstoff og sport er P3 sterkest blant alle radiokanaler i målgruppen 15-29år

Nett

Sterk og svak profil for nrk.no

Hvilket nettsted har det beste … Innholdet for barn?

Oppsummering Nett: nrk.no vedlikeholder eller styrker sin posisjon på samtlige spørsmål. Sammenliknet med konkurrentene har nrk.no sterkest profil på nett-tv, nett-radio og barnestoff.

NRK som helhet

NRK som helhet Hvordan synes du NRK som helhet oppfyller sin målsetning om …

83 % er tilfreds med NRK som helhet

9 av 10 nordmenn mener NRK oppfyller allmennkringkastermandatet.

68 % synes de får valuta for pengene