Windows Live Messenger Direktemeldingsnettverk Direktemeldingsnettverk Microsoft Messenger 8.0 – X.X Microsoft Messenger 8.0 – X.X En del av Windows Live.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fag / tema Musikk, samfunnsfag og norsk Trinn 2.trinn
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
UTDANNING FOR BÆREKRAFTIG UTVIKLING
Prosjekt: ”Bistand på ny arena ?” 2011 Hege Nilsen og Anne Liv Engbråten. Habiliteringsteamet for voksne.
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
PALS – Skoleomfattende tiltaksmodell
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
Forside/oversikt Fag / tema Historie Trinn 9. trinn
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Forside/oversikt Her kan du sette inn et bilde som illustrerer
Medlem av LC Oslo Christiania siden 1985, og Daglig leder av Stiftelsen Det er mitt valg. •Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, fortolkning.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Trinn 2 Barnets første leveår.
Storyline Fag / tema Historie/samfunnsfag – engelsk - norsk Trinn
Veiledet lesing Mørkved skole
Program for systematisk lese- og skriveopplæring på 1. – 4.trinn
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Velkommen til klasse- foreldrene
Ingjerd, Beate, Kristin, Arne Olav
Forside/oversikt Fag / tema Matematikk Trinn 1 & 2. trinn
Fag / tema Matematikk Trinn 1.klasse
"Det beste med hele itslearning er planleggeren!"
Avdeling for sosionomutdanning
Hvordan skolene møter prosjektet: Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk…. En spørreundersøkelse til skoleledere i Oslo høsten 2005.
Opprette Gmail-konto Lage iGoogle-side
Resymé fra ”Vrengt” av Harald R. Eeg
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Lindås ungdomsskole v/ Anne Julie Hetland
Barnets sjette leveår Trinn 8. Tema for trinnet Skolestart Barnets tospråklighet Arenaspråk.
Skoleprogrammet VIP, Sykehuset Asker og Bærum
Zippys venner og Kunnskapsløftet (06), sammenfallende mål
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Gruppe nummer 3; Tormod, Rune, Silje, Elin og Cecilie.
En introduksjon. Et program for barn og unge for læring av sosial og emosjonell kompetanse. Forebygging av problematferd i barnehage og skole. Skaper.
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Forskningsopplegg og metoder
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Lesing og lesestrategier
INTRO GRAMMATIKK A1A/B
Alle barn har rett til utdanning!. ”Hjelp skal ikke være gaver, men hjelp til selvhjelp mellom likeverdige, der alle bidrar etter evne ut fra en følelse.
Barn på flukt Presentasjon fra Redd Barna Norge.
Erfaringsutveksling i plenum: Del erfaringer fra «skriving på fagets premisser»
Å bruke og vurdere kilder  T: hvor troverdig er kilden?  O: Hvor objektiv er kilden?  N: Hvor nøyaktig er kilden?  E: Hvordan egner kilden seg til.
-Ein tydeleg medspelar Fronter APP Erfaringer fra Atlanten videregående skole.
Sosial kompetanse. Ferdigheter og villighet til å løse en konkret oppgave En kompetanse vi trenger for å fungere godt sammen med andre –Kompetansen viser.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
Studieteknikk Bison.
NY VRI Nina og Ingvild.
En introduksjon.
Velkommen til Åmot ungdomsskole
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Innhold Sak 1: Velkommen v. teamleder. Kort presentasjon av team 9
Lekseplan for 5.trinn uke 35 Mandag 24. august – fredag 28. august
Velkommen til foreldremøte!
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
OBSERVASJON av tolærertimer
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
Forside/oversikt Fag / tema Naturfag Trinn 4.trinn
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Windows Live Messenger Direktemeldingsnettverk Direktemeldingsnettverk Microsoft Messenger 8.0 – X.X Microsoft Messenger 8.0 – X.X En del av Windows Live En del av Windows Live Under oppbygging Under oppbygging Rebranding av MSN for å stå bedre imot online konkurenter som bla Google Rebranding av MSN for å stå bedre imot online konkurenter som bla Google

Intervju av elever ved en annen skole Elevene får øvd seg på intervju i tråd med kunnskapsløftet Elevene får øvd seg på intervju i tråd med kunnskapsløftet En god måte å lære om bestemte steder En god måte å lære om bestemte steder Elevene deltar aktivt i læringssituasjonen Elevene deltar aktivt i læringssituasjonen Elevene får svar på noe de lurer på umiddelbart Elevene får svar på noe de lurer på umiddelbart

Farer ved bruk av direktemeldingsnettverk Elevene får et mye større nettverk Elevene får et mye større nettverk Vanskelig for foreldre å ha oversikt Vanskelig for foreldre å ha oversikt Bør elevene få bruke sitt eget brukernavn, eller bør skolen gi elevene et? Bør elevene få bruke sitt eget brukernavn, eller bør skolen gi elevene et? Skjult mobbing også på denne arenaen Skjult mobbing også på denne arenaen

Undervisningsopplegget Samfunnsfag – Norsk Samfunnsfag – Norsk Intervjue elever om kommunen de bor i Intervjue elever om kommunen de bor i Strukturere intervjuet etter tidsrekkefølge og tema og skape sammenheng mellom setninger og avsnitt i tråd med kunnskapsløftet Strukturere intervjuet etter tidsrekkefølge og tema og skape sammenheng mellom setninger og avsnitt i tråd med kunnskapsløftet Bruke en blogg til refleksjon rundt opplegget Bruke en blogg til refleksjon rundt opplegget

Vi prøvde det ut Testet ut intervjusituasjonen på Ebbestad skole og Lesjaskog skole Testet ut intervjusituasjonen på Ebbestad skole og Lesjaskog skole Opprettet midlertidige brukernavn Opprettet midlertidige brukernavn Positiv respons fra elever Positiv respons fra elever Overraskende observasjoner Overraskende observasjoner