Sykkelsatsingen i Oslo kommune

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Advertisements

Oslo kommune Byrådsavdeling for byutvikling Sentrumskonferansen 26. September 2007 Levende Oslo v/byråd Merete Agerbak-Jensen.
Bergen en sykkelby med potensiale
Strategiplan trafikksikkerhet i Agderfylkene
Samarbeid med Fishspot. En temasatsning i to prosjekter. 1.Fishspot Forprosjekt- ”Helhetlig og langsiktig plan for fisketurisme i Hedmark”.
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
Torger Ødegaard Byråd for barn og utdanning i Oslo
Nasjonal transportplan Øyer 5. september 2011 Jan Fredrik Lund, leder programstyret Nasjonal transportplan Hvordan påvirke det videre planarbeidet? Universell.
10. oktober Fylkeskontakter 2008 Livet går opp og ned - snakk om det! 2009 I takt med deg selv. - Mestring i livets overgangsfaser 2010 Arbeid.
Regional utvikling i Sør-Trøndelag Fylkeskommune - IKT-infrastruktur i Sør-Trøndelag Pål M. Dahlø - Leder IKT-programmet - Prosjektleder IKT-infrastruktur.
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og næringsliv i Drammen sentrum.
Organisering i Trondheim: Sykkelsatsing
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
Bystyret og Fylkestinget vedtok i april 2012: Elgeseter gate skal bygges ut til en effektiv og attraktiv kollektivgate med høye miljøstandarder. Superbusstrase.
1 Sandefjord Kommune Sykkelbyen Sandefjord Presentasjon Sykkelbysamling Region Vest.
Oppdraget • I juli 2011 fikk Senter for omsorgsforskning Sør i oppdrag fra Helsedirektoratet å foreta kartlegging av hva som finnes av tiltak, fagutvikling.
STATUS BANEPROSJEKT
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
E i g e r s u n d k o m m u n e – motiv: Utsikt mot havet fra Varberg Egersund.
Felles fylkesutvalg Kristiansand 24. januar 2013 Reidar Braathen Prosjektleder Jernbaneforum Sør.
Handlingsprogram godt i gang - med mange utfordringer!
Nasjonal Transportplan
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Felles kravspesifikasjon for Oslo kommune 2012
Tromsø MinJournal Samarbeidsprosjekt mellom flere helseforetak, ledet av RRHF Første skisse til løsningsbeskrivelse i 2002.
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Oslo kommune Fakta om Oslo
Avdelingsdirektør Roar Arne Kvitvik
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Forsøk med arbeidslivsfag - status høsten skoler i 82 kommuner Første kull fra piloten gikk ut våren 2012 Første kull fra forsøket gikk ut våren.
SHP – oppsummering fra siste utlysningsrunde Januar 2013.
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og servicenæringen i Drammen sentrum.
Bergen kommunale bygg BKB
Basishall Løten ”Merkevarebygging” Ut av hallen (sommeravslutning) Oppvisninger 1. mai og 17.mai Turnshow Pressedekning Være positiv.
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Konsernovergripende anskaffelsesstrategi for Oslo kommune
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
- TIL NYTTE FOR SAMFUNNETSTEDSDATA GEODATAPLANEN 2013 KARTVERKET.
HANDLINGSPLAN FOR UNIVERSELL UTFORMING Prosjektleder: Oddrun Helen Hagen, SWECO Samferdsels- etaten.
LANGSUNDFORBINDELSEN NÆRINGSEFFEKTER OG FINANSIERING – Alternative title slide.
Barnevern – store satsinger, udekkede behov Helge Eide, KS Agder høstkonferanse
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Finansiering av sykkelbyprosjektene i RØ Nettverksamling Lillestrøm 20. Mai 2014 Trude Schistad.
Strategi for biltrafikkreduserende tiltak i Buskerudbyen
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
Hva sier tallene oss?.
Fylkesrådmannens forslag til økonomiplan for
Idrettsårbok 2013 Byråd for kultur, næring, idrett og kirke Helge Stormoen Tirsdag 30. september.
Socialt Lederforums studietur besøker Tamino og Ammerud gård borettslag 8. oktober 2014 Berit Ovesen.
Pensjon – sikkerhet eller spekulasjon? Regnskapsreglenes betydning for pensjonen Forsvar Offentlig Tjenestepensjon Oslo, 8. september 2014 Fanny Voldnes.
Kulturstrategi for Oppland
NAFOs kompetansetiltak for barnehagene. Tidligere kompetansetiltak  Fra 2005 til 2010 gjennomførte NAFO kompetansetiltak i språkstimulering og flerkulturell.
Velkommen til Nord - Trøndelag Fagsamling om spillemiddelordningen, Nord- Trøndelag 03. – 05. juni 2014.
Budsjettundersøkelse 2015 – rådmannens forslag Basert på et utvalg på 78 kommuner 5. desember 2014.
Informasjonsmøte i Ytrebygda barnehage
NBBLs landsmøte 2003 Oslo 11. –12. juni 2003 Tale til landsmøtet Kommunal- og regionalminister Erna Solberg.
Fasene i sykehusplanlegging – nå konseptfase
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
1 Budsjettundersøkelse - representativitet. 2 Forslag investeringsbudsjett 2015 Anslag for investeringer i kommunene 2015 – cirka 60 mrd. kroner (anslag.
ASSS- MAKRO Arne Kiil- Bristol
Kraftvarmverket på Mongstad Utslippstillatelse til Statoil Forpliktende samarbeid om helhetlig miljø- og energiprosjekt Pressekonferanse torsdag 12. oktober.
Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby.
Sykkelkommunikasjon – hva gjør vi?
Prosjektets hovedmål er: –Å styrke de ansattes kompetanse, for å gi alle barn et godt og likeverdig barnehagetilbud –Å heve status for arbeid i barnehager,
Kampanjer/Informasjon
Sykkelsatsing og styrket vedlikehold i Grenland Olav Risholt, Telemark fylkeskommune.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
Utskrift av presentasjonen:

Sykkelsatsingen i Oslo kommune I København foregår hver tredje reise på sykkel, i Oslo er tallet én av tjue. Unnskyldningene for Oslos lave sykkelandel har vært mange: Vær, klima, topografi og manglende tilrettelegging. Hovedsykkelveinettet som Oslos syklister har blitt lovet så mange ganger har enda ikke materialisert seg. Men kan Oslo nå likevel bli en av Europas beste sykkelbyer? Ja, mener vårt høyst ubalanserte debattpanel. De viser oss veien til en sykkelhovedstad i verdensklasse. Rune Gjøs Sykkelprosjektet Oslo kommune

Mål for sykkelsatsingen i Oslo Bystyret har en målsetting om en sykkelandel på 12 % innen utgangen av 2014 Sykkelandelen i Oslo var på 5 % i 2009 Sykkelandelen har trolig økt, en undersøkelse høsten 2013 viser en sykkelandel på 8 %

Mål for sykkelsatsingen i Oslo Byrådet har som mål at det skal bli enklere og tryggere å være syklist i Oslo Risikoen for å bli skadet på sykkel går ned I 2005 var antallet politirapporterte sykkelulykker med personskade 194 I 2013: 95

Finansiering av sykkeltiltak Eget budsjettkapittel I forbindelse med budsjett 2012 ble satsingen på sykkel utskilt fra kapittel 760 Samferdselsetaten til kapittel 761 Sykkelprosjektet Kapittel 761 er delt i et investeringsbudsjett på om lag 147mill kroner i 2014, og et budsjett på 9,2 mill kr for andre tiltak 163 mill kroner i resten av Økonomiplanperioden (2015-2017)

Organisering av sykkelsatsingen i Oslo Bymiljøetaten Ansvar for planlegging og utbygging, og bysykkelordningen Egen dedikert seksjon for planlegging, prosjektering og bygging av sykkelinfrastruktur (Sykkelplanseksjon med 10 personer) Drift og vedlikehold

Organisering av sykkelsatsingen i Oslo Sykkelprosjektet Etablert høsten 2010 som en midlertidig etat Bidra til å finne gjennomførbare løsninger for utbygging av hovedsykkelveinettet Være en pådriver for gjennomføring av nye tiltak Gjennomføre kampanjer rettet mot Oslos innbyggere Bidra til en styrket og positiv markedsføring av Oslo kommunes satsing på sykkel. Fem personer

Oslove sykkel Satsingsområder Hovedsykkelvegnett er høyt prioritert Stort fokus på vinterdrift av prioriterte deler av hovedsykkelvegnettet Smarte og synlige tiltak Sykkel og kollektivtransport Bysykler Kampanjer og informasjon Ny Sykkelstrategi

Gøy Praktisk Enkelt Spare tid Opplevelse Sanser Natur Årstider Kult Sporty Livsstil Trendy Gøy

Sykkelioslo.no Følg oss på Facebook og Twitter Oslove syklister Sykkelioslo.no Følg oss på Facebook og Twitter