STORFORM RADAR ”vi har brikken du mangler”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
19 Leseproblemer, myter og misforståelser
Advertisements

LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Hvor godt følges regelverket opp i praksis? Erfaringer etter kontrollaksjoner Aksjonsleder Qno Lundkvist.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Innherred samkommune Anne Grete Wold Organisasjonsenheten Innherred samkommune 1 Kvalitetskommune-samarbeid Vi har søkt!
16 Repeter for å huske og forstå
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Fra prøving og feiling til
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom Mitt liv, mine valg Lærings- og mestringskurs for mennesker med progressiv muskelsykdom.
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
NESOs Formannskole klasse / 2014
HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S
Motivasjon.
Veiledning av elever / lærlinger
Trender i europeisk bilindustri. Vil dette skje i Norge?
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Inn i læringens landskap.... Elever skal lære på skolen, men elever må også lære å lære.
Selvfølelse vs selvtillit
SAMARBEID I PRAKSIS Samling 4 Stabsutvikling.
Omstilling uten nedbemanning
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
SETT I SAMMENHENG MED ATFERD
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Dine penger= din fremtid
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
”Klubbens indre liv og vekst”
Hvilken stress utfordringer byr toppidretten på?
Energiaktiviteten ” Sjekk skolens energibruk” Energinettverket 25. august 2005.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Et verktøy for arbeid med lesing i alle fag Mathopen skole
læringssyn - menneskesyn
Fagskole i kommunehelsetjenester 2011
Forventninger til oss som skole:
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
Bransjemøte i Vegdirektoratet 2. mai 2007 Bransjemøte i Vegdirektoratet 2. mai 2007 Samarbeide Statens vegvesen / AEF ? Erfaringer fra arbeidet med konkurransegrunnlag.
Kurslederkurs Bra mat for bedre helse Endringsfokusert rådgiving
PÅRØRENDE EN RESSURS Hvordan kan vi hjelpe tjenesteapparatet ? AKB-Pårørende en ressurs.
Mestring og forebygging av depresjon
12 Reflekterende lesing.
Toppidrett og holdninger
Elisabeth Gjerberg Nina Amble
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
Problemet og løsningen:
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Finsk skole møter svesk
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
HOLDNINGER OG HANDLINGER
VERDISKAPING I NORSK NÆRINGSLIV 1 NESO BASSKOLE Arbeidsledelse Samling 4 klasse 19, Tromsø 20. – 23. januar 2015 Hanne Winther og Magne Beddari, VINN.
Rolle og Etikk Ramme & Plattform i Spesialpedagogisk Rådgivning
Velkommen til informasjonsmøte om Eikeli VGS’ tilrettelegging for Fossums langrennsløpere og skiskyttere !
Fest og følelser Om seksualitet.
Sentrale begreper Stig Roar Wigestrand, 2008.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
En kvantitativ medarbeiderundersøkelse som gir deg innsikt i din organisasjons tilstand og råd om hva du bør jobbe med. HR-Innsikt.
En kvantitativ medarbeiderundersøkelse som gir deg innsikt i din organisasjons tilstand og råd om hva du bør jobbe med. HR-Innsikt.
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

STORFORM RADAR ”vi har brikken du mangler” Vårt hovedprodukt er gode varsler – skåret til slik at de passer sammen med de brikkene du allerede har. Påvirker været (KLIMA) jobben du gjør? Med en profesjonell VARSLINGStjeneste er du optimalt forberedt, og du vil kunne ta beslutninger som påvirker dine resultater positivt.

KUNDEBAROMETER

Kundebarometer status

Alt tatt i betraktning; hva er din totalopplevelse av Storform sin måte å behandle deg som kunde? Alt tatt i betraktning; hva er din totalopplevelse av gjennomføringen til Storform KI = 70

7 6 5 4 3 2 1 Tegningen er ikke helt nøyaktig

Totalskår/snitt = 2 til 6 Hvis du svarer 1 på et og 1, 2, 3, 4 eller 5 på det andre er du uvær (2-6) Hvis du svarer 2 på et og 1, 2, 3 eller 4 på det andre er du uvær (3-6) Hvis du svarer 3 på et og 1, 2 eller 3 på det andre er du uvær (4-6) Hvis du svarer 4 på et og 1 eller 2 på det andre er du uvær (5-6) Hvis du svarer 5 på et og 1 på det andre er du uvær (6) Totalskår/snitt = 7til10 Hvis du svarer 1 på et og 6 eller 7 på det andre er du overskyet (7-8) Hvis du svarer 2 på et og 5, 6 eller 7 på det andre er du overskyet (7-9) Hvis du svarer 3 på et og 4, 5, 6 eller 7 på det andre er du overskyet (7-10) Hvis du svarer 4 på et og 3, 4, 5 eller 6 på det andre er du overskyet ((7-10) Hvis du svarer 5 på et og 2, 3, 4 eller 5 på det andre er du overskyet (7-10) Hvis du svarer 6 på et og 1, 2, 3 eller 4 på det andre er du overskyet ((7-10) Hvis du svarer 7 på et og 1, 2 eller 3 på det andre er du overskyet (8-10) Totalskår/snitt = 11 til 14 Hvis du svarer 4 på et og 7 på det andre er du solskinn (11) Hvis du svarer 5 på et og 6 eller 7 på det andre er du solskinn (11-12) Hvis du svarer 6 på et og 5, 6 eller 7 på det andre er du solskinn (11-13) Hvis du svarer 7 på et og 4, 5, 6 eller 7 på det andre er du solskinn (11-14)

LOJALITET Dersom du ut i fra din erfaring skulle velge i dag; hvor sikkert er det at du vil velge Storform som leverandør av disse tjenestene i fremtiden?

LOJALE vs TILFREDSE KUNDER Lojale kunder i % Tilfredse kunder

Snitt:

MEDARBEIDERBAROMETER

Flytsone modellen: Spenning Angst Mestring Spenning Mestring Kjedelig utfordring Mål Spenning Angst Mestring Flytsone Spenning Mestring Nye utfordringer Flytsonemodellen er en modell som synliggjør at enhver person i enhver situasjon er best tjent med å få en utfordring tilpasset sitt nivå. Blir utfordringen for liten, ja da faller interessen for oppgaver og ting blir fort kjedelig. Blir oppgavens utfordringer for store, da stiger angsten eller likegyldigheten til den. NÅ-tilstand Kjedelig Frustrasjon ferdigheter

Kongefølelsen

MESTRINGSKART Hvor store krav opplever du det stilles til deg og dine prestasjoner? Hvor trygg er du på at du vil klare å løse dine arbeidsoppgaver? Krav

DET ER KLARE SAMMENHENGER... LEDELSE KUNDE INDEKS PRIS

RADARBILDE

BESTE PRAKSIS og UTVIKLINGSPLAN

Gjennomsnittet? Antall Prestasjon

SELVLEDELSE ”fra ord til handling”

HVA ER LÆRING? = LÆRING KUNNSKAPER FERDIGHETER ”hode” ”bein og armer” HOLDNINGER ”hjerte” VILJE

VIL DU BLI KONTROLLERT?

VIL DU TA KONTROLL? Husk at det andre bilde ligger bak, du ser det i fremviser modus

HVORDAN JOBER VI Varslet kommer automatisk hver uke Du går selv inn å reflekterer over egne prestasjoner og resultater Du kan selv ta kontakt med andre for erfaringsutveksling Du bestemmer selv neste ukes mål og planlegger selv aktiviteter for å nå målet

Repetisjon og korrigering HVORDAN JOBBER VI? Repetisjon og korrigering Mål Evaluere Reflekterer Plan Beste praksis VILJE KONTROLL KAN BYTTE TA KONTROLL MED VILJE Handling

”Hvis du gir et menneske en fisk, blir det mett for en dag Hvis du lærer det å fiske, blir det mett for resten av livet” ARBEIDMARKEDET I TIDEN FRAMOVER: MeWe generation (80 tallister) krever mer: De har mer utdannelse enn noen gang, de vil bli sett, hørt og tatt med på avgjørelser. De vil bli utfordret og stilt krav til. De vil opp og fram. De lar seg ikke dirigere! De vil ha høy lønn, men det er ennå viktigere med mulighetene som finnes i selskapene og at det er både inspirerende og gøy! Hva betyr det for oss som ledere? Vi må være tydelige som ledere slik at vi kan stille krav og utfordre Vi må følge opp og gi tilbakemeldinger Vi må se og høre etter, og ta medarbeidere med på avgjørelser der det er mulig. Vi må legge til rette for utvikling. Vi må skape en kultur der det er TRØKK!!! Der alle utfordrer hverandre!!! Jeg tror intern rekruttering også blir viktig! Dvs legge til rette for at meglere kan utvikle seg til ledere osv SITUASJONS BESTEMT LEDELSE!