STORFORM RADAR ”vi har brikken du mangler” Vårt hovedprodukt er gode varsler – skåret til slik at de passer sammen med de brikkene du allerede har. Påvirker været (KLIMA) jobben du gjør? Med en profesjonell VARSLINGStjeneste er du optimalt forberedt, og du vil kunne ta beslutninger som påvirker dine resultater positivt.
KUNDEBAROMETER
Kundebarometer status
Alt tatt i betraktning; hva er din totalopplevelse av Storform sin måte å behandle deg som kunde? Alt tatt i betraktning; hva er din totalopplevelse av gjennomføringen til Storform KI = 70
7 6 5 4 3 2 1 Tegningen er ikke helt nøyaktig
Totalskår/snitt = 2 til 6 Hvis du svarer 1 på et og 1, 2, 3, 4 eller 5 på det andre er du uvær (2-6) Hvis du svarer 2 på et og 1, 2, 3 eller 4 på det andre er du uvær (3-6) Hvis du svarer 3 på et og 1, 2 eller 3 på det andre er du uvær (4-6) Hvis du svarer 4 på et og 1 eller 2 på det andre er du uvær (5-6) Hvis du svarer 5 på et og 1 på det andre er du uvær (6) Totalskår/snitt = 7til10 Hvis du svarer 1 på et og 6 eller 7 på det andre er du overskyet (7-8) Hvis du svarer 2 på et og 5, 6 eller 7 på det andre er du overskyet (7-9) Hvis du svarer 3 på et og 4, 5, 6 eller 7 på det andre er du overskyet (7-10) Hvis du svarer 4 på et og 3, 4, 5 eller 6 på det andre er du overskyet ((7-10) Hvis du svarer 5 på et og 2, 3, 4 eller 5 på det andre er du overskyet (7-10) Hvis du svarer 6 på et og 1, 2, 3 eller 4 på det andre er du overskyet ((7-10) Hvis du svarer 7 på et og 1, 2 eller 3 på det andre er du overskyet (8-10) Totalskår/snitt = 11 til 14 Hvis du svarer 4 på et og 7 på det andre er du solskinn (11) Hvis du svarer 5 på et og 6 eller 7 på det andre er du solskinn (11-12) Hvis du svarer 6 på et og 5, 6 eller 7 på det andre er du solskinn (11-13) Hvis du svarer 7 på et og 4, 5, 6 eller 7 på det andre er du solskinn (11-14)
LOJALITET Dersom du ut i fra din erfaring skulle velge i dag; hvor sikkert er det at du vil velge Storform som leverandør av disse tjenestene i fremtiden?
LOJALE vs TILFREDSE KUNDER Lojale kunder i % Tilfredse kunder
Snitt:
MEDARBEIDERBAROMETER
Flytsone modellen: Spenning Angst Mestring Spenning Mestring Kjedelig utfordring Mål Spenning Angst Mestring Flytsone Spenning Mestring Nye utfordringer Flytsonemodellen er en modell som synliggjør at enhver person i enhver situasjon er best tjent med å få en utfordring tilpasset sitt nivå. Blir utfordringen for liten, ja da faller interessen for oppgaver og ting blir fort kjedelig. Blir oppgavens utfordringer for store, da stiger angsten eller likegyldigheten til den. NÅ-tilstand Kjedelig Frustrasjon ferdigheter
Kongefølelsen
MESTRINGSKART Hvor store krav opplever du det stilles til deg og dine prestasjoner? Hvor trygg er du på at du vil klare å løse dine arbeidsoppgaver? Krav
DET ER KLARE SAMMENHENGER... LEDELSE KUNDE INDEKS PRIS
RADARBILDE
BESTE PRAKSIS og UTVIKLINGSPLAN
Gjennomsnittet? Antall Prestasjon
SELVLEDELSE ”fra ord til handling”
HVA ER LÆRING? = LÆRING KUNNSKAPER FERDIGHETER ”hode” ”bein og armer” HOLDNINGER ”hjerte” VILJE
VIL DU BLI KONTROLLERT?
VIL DU TA KONTROLL? Husk at det andre bilde ligger bak, du ser det i fremviser modus
HVORDAN JOBER VI Varslet kommer automatisk hver uke Du går selv inn å reflekterer over egne prestasjoner og resultater Du kan selv ta kontakt med andre for erfaringsutveksling Du bestemmer selv neste ukes mål og planlegger selv aktiviteter for å nå målet
Repetisjon og korrigering HVORDAN JOBBER VI? Repetisjon og korrigering Mål Evaluere Reflekterer Plan Beste praksis VILJE KONTROLL KAN BYTTE TA KONTROLL MED VILJE Handling
”Hvis du gir et menneske en fisk, blir det mett for en dag Hvis du lærer det å fiske, blir det mett for resten av livet” ARBEIDMARKEDET I TIDEN FRAMOVER: MeWe generation (80 tallister) krever mer: De har mer utdannelse enn noen gang, de vil bli sett, hørt og tatt med på avgjørelser. De vil bli utfordret og stilt krav til. De vil opp og fram. De lar seg ikke dirigere! De vil ha høy lønn, men det er ennå viktigere med mulighetene som finnes i selskapene og at det er både inspirerende og gøy! Hva betyr det for oss som ledere? Vi må være tydelige som ledere slik at vi kan stille krav og utfordre Vi må følge opp og gi tilbakemeldinger Vi må se og høre etter, og ta medarbeidere med på avgjørelser der det er mulig. Vi må legge til rette for utvikling. Vi må skape en kultur der det er TRØKK!!! Der alle utfordrer hverandre!!! Jeg tror intern rekruttering også blir viktig! Dvs legge til rette for at meglere kan utvikle seg til ledere osv SITUASJONS BESTEMT LEDELSE!