Strakstiltak Konnerudgata Bakgrunn: Åpning av Øvre Sund bru og Strømsø torg har ført til trafikkendriger som har gitt kø i Konnerudgata. Trafikkbilde betydelig.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Advertisements

Industrialisering og internasjonal handel (Del 2)
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og næringsliv i Drammen sentrum.
Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
Hvordan skrive prosjektbeskrivelse?
Anleggsbransjen Frokostmøte 5. desember 2013 Fakta og analyse Stein Gunnes, sjeføkonom Tore A. Larsen, næringspolitisk rådgiver Håvard Almås, næringspolitisk.
Leikvang Friidrettshall
Trafficprinter sesong 2013 Trysil maskin AS. Trafficprinter har vært utleid til Visafo hele 2013 sesongen. • De har lagt ut 2700 symboler i Sverige i.
Spørsmål fra Ragnhild Røed, AP: 1.Om skoleveier; sikkerhet og brøyting 2.Om vinterdrift i sentrum.
Utfordringer og potensialer for kollektivtrafikken i Elgeseter gate
VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Hvilke muligheter har vi ved å simulere fremtidige ITS-tiltak? Geir Trygve Jensen,
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
Konnerudgata Trafikksikring og bussholdeplasser
Bjørnstjerne Bjørnsons gate
BUDSJETT 2011 KS-konferansen 13. oktober Statsbudsjettet Økning i frie inntekter på 200 mill kr til fylkeskommunene Realøkning i frie inntekter.
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Innherred Vekst AS v/Randi Mona Søknad Partnerskapsavtale for byutvikling i Levanger sentrum Levanger Gjennomføring.
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og servicenæringen i Drammen sentrum.
1. Tilpasser barnehagerammen til statsbudsjettet Statsbudsjettet innebærer redusert ramme med helårsvirkning på 10,5 millioner kroner fra 2015 Ledige.
NTNU TBA4853 Landsby nr. 21 Jernbanen – et element i samfunnsutviklingen Eksperter i team 2011.
PETS DISTRIKT 2290 ROTARY ÅRET MÅL OG STATEGIER.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
Foto: Geir Hageskal Mobilitetsuka Viktigste arrangement  Åpning av første smarte gangfelt.  Kampanje for mer sykling.  Demonstrasjon av el-sykler.
Nasjonal handlingsplan for friluftsområder
Gjennomgående kollektivfelt i Trondheim
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
Handlingsplan for parkering Trenger byen en P-politikk?
Storbyundersøkelse 2011 Næringslivets utfordringer.
Regional transportplan Agder Agder Kollektivtrafikk AS Siv Wiken
Endringer på Min Bedrift Endringer Listene: ”Nye oppdrag”, ”Besvarte oppdrag” og ”Vunnede oppdrag” legges direkte på forsiden til.
Presentasjon Sentrumshandelen Per Øyvind Mørk, Daglig leder.
Velkommen til åpent møte om Torstrands framtid! Grendehuset, 3. mai 2011.
Plansamarbeidet torsdag 5. desember 2013 Gro Martnes Leder, Spikkestadbanen Pendlerforening.
Fv./rv. 282 Bjørnstjerne Bjørnsons gt.
CAKE session no. 9 SAFEtalk Vårt nye sikkerhetsverktøy.
SHARED SPACE Skvallertorget Avsluttet. SHARED SPACE Hensikten  Bedre trafikksikkerheten og framkommeligheten for g å ende og syklende i byen  Gj ø re.
Oddmund Sylta | 21. juni Bybanereisen – en god opplevelse for brukeren Direktør Oddmund Sylta, Skyss 21. juni 2010.
Åpning av videreutdanningen ”Barnevern i et minoritetsperspektiv ” for alle høgskolene, Oslo Kjell Erik Øie Statssekretær
PSY (Videregående modeller i arbeids- og organisasjonspsykologi)
Ole Jan Tønnesen, VEGseksjonen, VEGavdeling M&R, Statens VEGvesen
KOMMUNEREFORMEN ELEVRÅDET VED DARBU SKOLE. HVORDAN LÆRTE VI DET BORT  Forberedte oss med å øve sammen og fordelte arbeidsoppgavene.  Samlet klasse.
Hovedpunkter i en klimavennlig bærekraftstrategi for byutvikling (I)  Gjenbruk av byareal i stedet for utadrettet byvekst, med kanalisering av fortettingen.
Administrativt forslag til Buskerudbypakke 2 ATM-rådet, 29. februar 2016 Innledning v/Georg N. Smedhus, leder av adm. styringsgruppe.
Kapittel 20 Å reise kollektivt Kjører du kollektivt?
Samferdselsutvalet 21/ Ordførar Oddvar Grøthe Rv 52 Hemsedalsfjellet.
Korte avstander til Bergen og Flesland Næringsareal – Askøy kommune Flesland Fakta om Askøy: Hordalands nest største kommune Innbyggertall: Areal:
Bymiljøpakke, Trondheim Pressekonferanse 12. februar.
BAKGRUNN 1999 Sentrumssatsingen vedtas 2003 Bragernes torg ferdig opprustet (øvre og midtre del) 2003Retningsliner for utforming vedtatt for Bragernes.
FORELDREANSVARET BUSSORDNINGEN. Fri skoleskyss for bestemte grupper: - 1.klasse 2 km - øvrige trinn 4 km - Spesielt farlige strekninger Buss direkte mellom.
Velkommen Introduksjonsdag 9.mars 2017
RV19 og Bypakke i Moss Fra ord til handling.
Demografikostnader Luster kommune ( )
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Køstruktur oppsummering av dagens status og veien videre
Bildeling som klimatiltak
Byutvikling i et friluftsperspektiv
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Lokallagsledermøte Om økonomi – om felles forståelse og forutsigbare løsninger Johannes Rindal.
Multifunksjonshall Lokaliseringsalternativ Foreløpig oversikt JD/
Aksjon Skoleveg 2016 Rønsberg - ensidig busslomme Balstad - kantstopp
Presis, ofte og behagelig
PROSJEKT E6 ARNKVERN-MOELV Informasjonsskriv Uke 7 og
Ved fylkeslege Petter Schou
Uttale frå FAU v/ Gossen Barne og Ungdomsskule til: «Trafikktryggingsplan for Aukra kommune offentleg høyring» FAU ved Gossen Barne og Ungdomsskole.
Dagens Resttransportkontrakter
Utskrift av presentasjonen:

Strakstiltak Konnerudgata Bakgrunn: Åpning av Øvre Sund bru og Strømsø torg har ført til trafikkendriger som har gitt kø i Konnerudgata. Trafikkbilde betydelig bedre etter stengt Bybru, men fortsatt køer i rushtid. Konnerudgata er fylkesveg Buskerud fylkeskommune har besluttet å gjennomføre strakstiltak for å øke kapasiteten for biler Gjennomføres spesielt med tanke på kollektivtrafikken Tiltak igangsettes om 1-2 uker Ikke påkrevet med planbehandling da dette er tiltak på veggrunn.

Ny situasjon

Tiltak Gangfelt nær rundkjøringen fjernes To kjørefelt etableres mellom Marienlystgata og rundkjøring Busser i retning sentrum stopper i høyre kjørefelt Busslomme mellom rundkjøring og Marienlystgata i retning Konnerud flyttes, og dagens busslomme gjøres om til kjørefelt for biler. Ny busslomme i retning Konnerud etableres vest for Danvikgata. Kostnader:

Dagens situasjon