Om eksamen Eget rom på Fronter det oppgaven ”hentes” og leveres Dere får e-post med eksamensnummer, i tillegg litt mer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Datakurs i heimesida Skei hotell 15.mai  Søk opp på internett  Last ned Google Chrome – gratis  Gå inn via Google Chrome når du skal inn på pensjonistforbundet.
Den digitale dimensjonen i Samfunnsfag i grunnskolen Nå kommer vi og tar deg!
Abildsø skole - Eksamen 2014.
EndNote Referanser i faglige arbeider Kristiansand Arthur N. Olsen.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •Epost •PPS •Studentweb •Its learning.
H.Høie/N.Dolve april 2005 Oppgaveløsning i pedagogikk
Kunsten og skrive Del I Introduksjon
Plagiering plagiat (fra fr., av senlat. 'røve mennesker') utilbørlig utnyttelse av en annens åndsprodukt, idet man utgir dennes ideer som sine egne, eller.
Informasjonsmøte om eksamen
Oppgaveløsning Metode og tilnærming.
Å skrive en sakpreget tekst
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Hvordan gjøre en god eksamen?
Informasjonsmøte om eksamen
Asker videregående skole
EKSAMEN VGS.
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Duo- en liten innføring
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Oslo kommune Utdanningsetaten 1 SKOLERING I GJENNOMFØRING AV MUNTLIG EKSAMEN I NORSK Vg3 14. OKTOBER 2008.
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Anette Kure Bibliotekar  Det dere gjør her ved Høgskolen er en forberedelse til og en øvelse i forskningsarbeid.  All forskning og alt akademisk.
Hva er Fronter.
INF2110 Web-utvikling og publiseing Eksamensinformasjon BI OSLO.
Muntlige presentasjoner
I dag: Kort repetisjon om faget webprosjekt Om gruppearbeid
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
Problemstilling Frode Svartdal UtTø H-2007.
Forskningsrapporten: Sjekkliste (empirisk rapport)
Foreldremøte 10. trinn 24. april 2013.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
REFERANSETEKNIKK Forelesning for: Spesialpedagogikk tirsdag tirsdag Anette Kure.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Å skrive akademisk Formelle krav.
Foreldremøte 10.trinn 4.februar 2015
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
Oppsummering - DRI DepartementerDirektorater / tilsyn Kommuner Domstoler Styring av IKT Offentlighetsprinsippet RettssikkerhetPersonvern IKT Beslutninger.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
EKSAMEN VÅREN 2015.
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Eksamensseminar SGO1001 høsten Eksamensform 6 timers skriftlig eksamen (9.12 kl. 09:00). 9 oppgaver, hvorav 7 velges Oppgaver fra ulike deler av.
Seminar 1: EXFAC august Opplegget De første fire seminarene vil konsentreres om pensum. Her vil vi forsøke å nærme oss det teoretiske ved.
EKSAMEN VGS. VG1 OG VG2 VG1 20 % av elevene trekkes ut til enten skriftlig eller muntlig eksamen i avgangsfag: Matematikk, engelsk, samfunnsfag, naturfag,
Å drøfte Å drøfte er å diskutere – med seg selv. Diskusjonen skal foregå med argumenter. Gå alltid fra det generelle til det spesielle. Et argument er.
Å bruke og vurdere kilder  T: hvor troverdig er kilden?  O: Hvor objektiv er kilden?  N: Hvor nøyaktig er kilden?  E: Hvordan egner kilden seg til.
Retorikk og skriving. Begrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Retorikk og skriving. Omgrepskart litteratur skjønnlitteratur epikklyrikkdrama sakprosa.
| Å argumentere kildekritikk og nettvett. Bruk av kilder i skriftlig arbeid.
Kilde-/litteraturliste
EKSAMENSINFORMASJON VG1 2017
En standard oppgave Oppdraget Produktet
Metodekurs – Forvaltningsrett I
Ad. oppsummering av FINF4001
Retorikk og skriving.
Informasjon om eksamen
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Kilder og kildebruk.
Velkommen til foreldremøte 10. trinn
Eksamensinformasjon Vg3 4. april 2017
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Panorama Vg3 Kapittel 9 Før eksamen © James Oliver/Getty Images.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Eksamensinformasjon Vår 2018
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Utskrift av presentasjonen:

Om eksamen Eget rom på Fronter det oppgaven ”hentes” og leveres Dere får e-post med eksamensnummer, i tillegg litt mer praktisk om eksamen, standard forside skal brukes. Dere MÅ selv sjekke Kl –15.00 – 08/12 (Fronter rommet stenger presis!) Individuell eksamen med alle hjelpemidler Eksamensreglement finnes på nettet Se spesielt §13 om fusk Spørsmål? tlf. Får dere problemer med pålogging, innsending av besvarelse etc. må dere varsle så snart som mulig! Tenk også gjennom evt. nød løsninger. Eksamenskarakter vil dere finne på og pålogging med vanlig bruker/passordwww.hint.no/arena

Løysing av eksamen – hugs fisken Innleiing Avslutning Hovuddel Legg premissane Sett vilkår Forklar Skisser Presenter Drøft Argumenter Konkluder (Kilde: Terje Lyngstad)

Korleis servere fisken? Unngå skulestilen! Tenk på skrift og språk! Disponer på førehand. Hald deg til oppgåveteksten, men sett gjerne vilkår.

Fleire serveringstips Svar på oppgåva (alle spørsmål, det oppgåva spør om). Bruk en tydelig struktur Sett opp i punkt (ikkje meir enn tre nivå). Bruk figurar der det er mogleg (eit bilete seier meir enn…).

Mer om eksamen Nytt karaktersystem A – E (se mappen Undervisning på Fronter). Her vil du finne litt om hva som er viktig i oppgavebesvarelsen Tolk oppgaven på en rimelig måte, begrunn evt. forutsetninger/valg du gjør Drøfting betyr å ”diskutere” med seg selv, føre et faglig resonnement Vær tydelig på hva som er egne synspunkter og synspunkter/fremstillinger fra andre – kildehenvisninger Husk litteraturliste

Kilder Unngå store deler avskrift eller ”klipp og lim” fra Internett – formuler med egne ord! I den grad du bruker andres tekst direkte enten som en lengre gjengivelse eller ett kort sitat SKAL du angi kilden i teksten (eks. Gotvassli 1991, s. 30)