Å skape opplevelser av Lena Mossberg

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Læring i organisasjoner - hva er en organisasjon
Advertisements

Progress Software AS.NET-strategi Bjørn Haugen Account Manager PUG møte 27.mars 2003.
Figurer og tabeller fra bogen DEN UNDERSØGENDE LEDER - metoder til dataindsamling og dataanvendelse af Jørn Kjølseth Møller og Steen Hvid Samfundslitteratur.
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Sommervikar i Blend.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
Identifisere og tydeliggjøre kompetanse
Helse og sykdomsbegrepet
IC Rating Presentasjon av IC Rating –
Sariba Frokostseminar 14JUN12
Norske museers omdømme
P ROSJEKT L ÆRENDE R EGIONER – S AMLING FOR PROSJEKTDELTAKERE 4. APRIL 2013 Delprosjekt: Når foreldre møter skolen.
Om å få det til!.
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
VIRKSOMHETSPLANLEGGING
TEMA I HELSEFREMMENDE LIVSSTIL
Elektronisk forretningsdrift
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Inkludering og læring 1.aman Jorun Buli Holmberg 29.august 2005 Inkludering.
Systemisk tilnærming ved overgrep mot eldre - gjør den en forskjell?
Intern- regnskapets tapte relevans Internregnskapets tapte relevans Åge Johnsen, 18. januar 2008 Bygger bl.a. på H. Thomas Johnson og Robert C. Kaplan,
8 Mål og strategier Påstandene:
Diagnose – forståelse eller merkelapp
For tillitsvalgte i Utdanningsforbundet
Kapittel 11 Oppfølging Fred Wenstøp.
Perspektiver på markedsføring av reiseliv
”Vi står midt i et paradigmeskifte innen lederskap som dessverre altfor få ledere har oppdaget. Et skifte som handler om lederens evne til å skape selvledelse.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
Hvordan forsterke merkevaren?
SWOT-analyse.
Model of Human Occupation og Arbeid
Handelstrender, kjedeutvikling og service
Det viktige foreldresamarbeidet -utfordringer og muligheter
Den bevisste opplevelsen av seg selv som menneske
Kunstledelse Større og modigere enn noen gang Dr. oecon Grete Wennes Førsteamanuensis TØH/HiST.
Lederlegitimitet Vårkonferansen - NHH Tirsdag 23. mai 2006 Kristijane Cook Bulukin.
SINTEF Fiskeri og havbruk AS 1 Hvordan oppnå økt deltakelse på Tromstrygdskolen? Signe Sønvisen og Trine Thorvaldsen SINTEF Fiskeri og havbruk.
Verdiskaping i SMB-sektor: Kan regnskapsføreren bli en utviklingspartner for SMB? Enhanced value creation in the SME-sector: Strengthening the impact of.
Building the One to One Enterprise - Personalizing products for developing customer communities’ Relationships between customer loyalty and interactive.
Trøndelag Forskning og Utvikling as Kultur og opplevelses - næringer Gjermund Wollan (HiNT / TFU) Jørund Aasetre (TFU)
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Prosess og ferdigheter innen spesialpedagogisk rådgivning
Integrasjoner og 360°.
Viktige forutsetninger for å lykkes med strategisk kompetanseledelse Professor Anders Dysvik, Ph.D. Institutt for ledelse og organisasjon Handelshøyskolen.
Livet er ikke for amatører….. OG SAMLIV KAN VÆRE RENE RISIKOSPORTEN!
Forskning viser… Om barnehagelærerens betydning. Utdanningsforbundets barnehagepolitiske offensiv Overordnet mål: Lovfesting av en barnehagelærer- norm.
Skolen som arbeidsplass Einar M. Skaalvik. Følelse av tilhørighet Utbrenthet Trivsel Psykosomatiske plager Motivasjon for å slutte som lærer.
Markedsføring – nødvendig kompetanse for bibliotekarer? Forum for økonomibibliotekarer av Arve Pettersen.
Velkommen til Gå-hjem-møte Effektevalueringer av forskning og innovasjon 25. Mai 2016.
Kapittel 10 Prosjektvett. Læringsmål Etter å ha jobbet med læreboken og hjemmesiden til kapittel 10 skal du kunne: 1.Redegjøre for de ni punktene i prosjektvettplakaten.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Kapittel 19 Operative tiltak.
Teampresentasjon Innhold: Hva er et team?
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Selvinnsikt, lykke og selvledelse
Kapittel 13 Kollektive goder og eksterne virkninger
Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
Travelling Tokyo the Avanti Group way
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Klassereiser og utdanningens betydning
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
The Harvard System of Referencing
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Personlig utvikling. En 7-trinns modell
Strategisk markedsføring
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Å skape opplevelser av Lena Mossberg Lysark til Å skape opplevelser av Lena Mossberg

Figur 1.1 «Servuctionsystemet» Kilde: Oversatt og tilpasset etter Bateson, J. (1995): Managing Services Marketing, 3. utgave, Orlando, FL.: Dryden Press.

Tabell 1.1 Kundens kjøpsprosess og virksomhetens produksjonsprosess

Figur 1.2 Interaksjoner som påvirker kundens opplevelse

Arn og Kinnekulle (side 35)

Tabell 3.1 Kundens grad av deltakelse

Figur 3.1 Opplevelsesfeltene Kilde: Oversatt og tilpasset etter Pine, B.J. og J.H. Gilmore (1999), The Experience Economy, Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.

Tabell 3.2 Grad av kundemedvirkning og mulighet til å påvirke resultatet ved ulike opplevelser

Festivaler og arrangementer bygger på kunde- og funksjonærmedvirkning Festivaler og arrangementer bygger på kunde- og funksjonærmedvirkning. Fra Vasaloppet.

Å drømme seg bort ved hjelp av reisekatalogen…

Figur 3.2 Flyt: En kombinasjon av utfordring og egnethet Kilde: Csíkszentmihályi 1997

Tre ulike forbrukssituasjoner

Ulike oppfatninger av kafébesøk

Figur 4.1 Trampolinemetaforen

Figur 4.2 Opplevelser og kundeatferd

Figur 5.1 Kundens interaksjon med personalet

Futuredome - et gigantisk rollespill

Sammenbinding av to påstander

Figur 5.3 Endret kompetansegrad på grunn av medhjelpere

Figur 6.1 Kundens interaksjon med opplevelsesrommet

Figur 6.2 Opplevelsesområdet

Figur 6.3 Kundens betalingsvilje (i kroner) for restauranttjenestens ulike deler ved besøk på en lunsjrestaurant

Figur 6.4 Kundens betalingsvilje (i kroner) for restauranttjenestens ulike deler ved besøk på en kveldsrestaurant

Figur 6.5 Et rammeverk for å forstå omgivelse–bruker-relasjoner i tjenestevirksomheter Kilde: En oversatt og noe forenklet modell av Bitner, M.J. (1992): «Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees», Journal of Marketing, 56 (2), 57–71.

Fasaden som viser hotellet som møteplass

Figur 7.1 Kundens interaksjon med andre kunder

Tabell 7.1 Positivt respektive negativt med mange andre kunder

Tabell 7.2 Strategier for å redusere kundens faktiske og oppfattede ventetid

Virkelighetsflukt og estetikk

Grythyttans image

Figur 9.1 Et helhetsbilde av faktorer som påvirker de ulike formene for opplevelse