Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen"— Utskrift av presentasjonen:

1 Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen

2 Mange ulike mål med 1:1 kommunikasjon:
Økt lojalitet ROI Besøksvekst på hjemmesiden Mangedobling av antall leads Redusere mediebudsjettet 100% målbarhet på alle tiltak Abonnementsmodell kan fungerer godt fordi: Kan ha løpende dialog med kundene og bygge relasjon Konsistent leveranse til kunden pluss Men krever også mer av bedriften som må passe på at de fortsetter å levere verdi til kunden Større sannsynelighet for løpenende inntekter Transaksjonsbasert modell Snakker sjelden med kunden Man produserer et nytt produkt selger til kunden, neste gang man er i kontakt er fordi man skal nå sine egne budsjetter

3 Når virker 1:1 kommunikasjon?
Vis at du kjenner kunden Lytt til kunden og juster Nå gjennom digitalt støy Fokus på hele kunde-opplevelsen

4 Vis at du kjenner kunden
Velg riktig målgruppe Suksessfaktorer for effekt på 1:1 kommunikasjon Tilbudet Index3 Tidspunktet Index2 Kreativ løsning Index1,35 Riktig målgruppe Index6

5 Lytt til kundene og tilpass!
De som er gode på kundeopplevelser kopierer ikke bare strategien år etter år, men lytter til kundene og tilpasser kommunikasjonen Bruk tilbakemeldingene fra de misfornøyde kundene Innhent tilbakemeldinger fra kundene, respons, adferdsdata. Ikke bare kopier strategien fra i fjor, men tilpass kommunikasjonen til kunden Test Vil gi nyttig erfaringsgrunnlag som man kan jobbe videre med

6 Nå gjennom digitalt støy
Relevans Timing Frekvens MesterGronn Knalltilbud på 20 stk herlige tulipaner. Nå kun 75,- før fra 150,- Oppgi kode: NB! Gjelder kun tirsdag - torsdag uke 9 ved kjøp i butikk, så langt lageret rekker. Les om tulipaner her: Utmelding? Send MESTER STOPP til 2290 Digital disruption will connect businesses and consumers in new ways, and the winning companies will be the ones that scale the ability to transact with the individual. Den digitale hverdagen vil påvirke måte vi kommuniserer på 1:1 I alle fall påvirke hvordan vi kommuniserer Pepper and Rogers group

7 Fokuser på hele kundereisen
«Companies focused on providing a superior experience across customer journeys realized a 10-to-15 percent increase in revenue and a 20 percent increase in customer satisfaction» Kilde:McKinsey Fokuser på å ha den riktige samtalen med kunden når og hvor kunden ønsker Kunden forventer at du kjenner de igjen og at du belønner de for å være lojale. As a result, one of the biggest challenges that brands and businesses face is being prepared to have that right conversation with customers when and how customers choose to have it. Customers expect you to recognize them and to reward them for the business they do with you. And they expect that their experience with you will be seamless across all channels. Ultimately, it comes down to data. Viktig å bryte ned organisatoriske barrierer, 1 bør ha ansvaret for hele kundeopplevelsen. Vanskelig å få til dette hvis ikke et område har mandatet 72 percent of consumers prefer selfservice over speaking on the phone and 91 percent of customers would use self-service if it were available» Kilde: IBM Retail Research Personaliser 1:1 kommunikasjonen på nettsiden Gi kunden hjelp Beslutningsstøtte


Laste ned ppt "Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google