Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage"— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
BUSINESS MODEL CANVAS Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage

3 Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
3. Kunderelasjoner Hvordan skal vi etablerer nye kunderelasjoner? Hvordan skal vi opprettholde gode kunderelasjoner over tid? 1. Verdiforslag Hva leverer vi til hvem, hvor og på hvilken måte? 5. Omsetning/ Inntektsstrøm Hvordan skaper vi inntekter? Hvem tar vi oss betalt for? Hvordan? 4. Kanaler Hvor, eller på hvilken måte leverer vi våre produkter/ tjenester? 2. Kundesegment Hvem er kundene våre? Hvilke behov har kundene våre? 1. What do you do? McD – Fast food globally timely (national individuality) 2. Who do you help? McD – Family, young, franchisees 3. How do you interact? Personal assistance /Dedicated personal assistance /Self-service /Automated services /Communities /Co-creation – McD Personal assitance / markedsføring reklame, nett 4. How do you reach them? McD – Franchise 5. How much will you make? How do you make the money? McD – Food / Franchisee fees Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage

4 Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
9. Kostnader / Kostnadsstruktur Hvilke type kostnader har vi? Må vi ha investeringer, og på hvilken måte kan disse investeringene gjøres? 7. Nøkkelaktivitet/ Kjerneaktivitet Hvilke kjerneaktiviteter må vi selv utføre for å kunne levere våre produkt? Hvor ligger de? 8. Nøkkelpartnere Hvilke partnere og leverandører må vi samarbeide med? Hva slags fordeler vil vi på kort og lang sikt gi til våre partnere? 6. Nøkkelressurser Har vi tilgang til, og hva er de kritisk viktige nøkkelressursene vi må ha? 6. The assets required to offer and deliver your VP / McD – Location, employers By performing a noumber of Key activites – So what do you do with the resources you have? McD - Marketing, 8. Who will help you? (Some activites are putsourced and some resources are acquired outside the enterprise) – McD – Franchise 9. What will it cost? McD – Customer service, stores (McD ownes 15%)/ distrubution, ingrediences(cows etc), marketing Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage

5 Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
7. NØKKELAKTIVITETER/ KJERNEAKTIVITETER 1. VERDIFORSLAG 3. KUNDERELASJONER 2. KUNDESEGMENT 8. NØKKELPARTNERE 9. KOSTNADER/ KOSTNADSSTRUKTUR 5. OMSETNING/ INNTEKTSSTRØM 6. NØKKELRESSURSER 4. KANALER Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage

6 Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
Spørsmål? Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage


Laste ned ppt "Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google