Oslo og Omegn Bilbransjeforening 80 år!

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ytringsfrihet for offentlig ansatte i Oslo og Akershus
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Samarbeidsprosjekt mellom statlige etater og næringslivet i Vestfold Klipp fra sluttrapport fra fylkesmannen i Vestfold (2004)
RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Prosjekt rekruttering fagarbeidere: hvor kommer vi fra
Høring i Stortingets finanskomité 17. oktober 2006 Norges Bilbransjeforbund ved administrerende direktør Syver Leivestad.
Strategi for Kom vekst AS og Kom vekst
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
We are all in the same boat together We are all in the same boat together! We have a policy to lessen the differnces between our white collar and.
Oslo og Omegn Bilbransjeforening Frokostmøte 19.november 2009 Prosess for endringer i leasingkontrakter – risiko restverdi/gjenkjøp - rett vs. plikt 
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Oslo og Omegn Bilbransjeforening
Bruktbil13 Stig Morten Nilsen
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Skanskas agenda for bærekraft og hva hindrer oss
Norges Bilbransjeforbund ”Samhandling mellom forsikrings- og bilbransjen for samfunnsansvar” Skade- og lakk konferanse Gardermoen 22. mars 2011.
Oslo og Omegn Bilbransjeforening Medlemsmøte 16.november 2010 Velkommen til medlemsmøte i Oslo og Omegn Bilbransjeforening 16.november 2010 Næringslivets.
Hvordan sikre erfaringsutveksling mellom kursdeltakerne?
”Sikre bilskadereparasjoner”
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Endring leasingkontrakt status pr. nov. 10
Velkommen til Skade/lakk-konferanse Norges Bilbransjeforbund / Oslo og Omegn Bilbransjeforening.
Møte i OOBF 2009 Forholdet mellom merkeverksteder og frittstående verksteder v/Torhild Luise Barlaup.
NY PKK Tor Simonsen.
v/adm.direktør Stig Morten Nilsen
Seminarprogram Kl Velkommen ved styreleder Åge Solem i Autobransjens Leverandørforening Kl Innledning ved John Fiskvik. Internasjonale.
Innovasjonsarbeidet - hvor langt har vi kommet? Sigrun Vågeng 8. september 2010.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Velkommen til Oslo og Omegn Bilbransjeforenings 80 års Jubileum v/styreleder Jarle Viuls Onsdag 14.september 2011 Oslo Militære Samfund.
Regionkonferanse NBF Oslo og Akershus
REKRUTTERING TIL BILBRANSJEN
Hvorfor bli Miljøfyrtårn?. Miljøfyrtårn God økonomi! God omdømmebygging! Kvalifiserer ved offentlige innkjøp!
Oslo og Omegn Bilbransjeforening Årsmøte/Generalforsamling Konkrete innspill til prioriteringer / strategi Norges Bilbransjeforbund 14.april 2010.
Lokal opplæring og rekruttering
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Sunnmøre 06. feb 2008.
Regionkonferanse NBF Oslo og Akershus 2014 Bransjegruppe Internett.
1Medlemsmøte OOBBF 26.mai 2010 Status for rekrutteringsarbeidet Status for arbeidet med rekrutteringsfilm for bilbransjen Status rekruttering til bilbransjen.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Workshop om Norges Omdømme 17. juni 2003 ”Merkevaren” Norge Hvorfor og hvordan Innlegg ved NHOs adm. dir. Finn Bergesen jr.
Konkurransetilsynets oppfølging av konkurranseforhold i bilbransjen Seksjonssjef Birgit Løyland, Konkurransetilsynet.
1Næringslivsringen strategiplan 2002 STRATEGIDOKUMENT OKTOBER 2002 Innhold Næringslivsringens ( NLR ) formål Næringslivsringens langsiktige hovedmål Næringslivsringens.
Velkommen til Årsmøte i EL & IT Klubben Fabricom
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
5000 medlemmer 80 lokallag Best kjente miljøorganisasjonen i Norge Alle aktive er under 26 år.
Medlemsmøte skade/lakk 14.oktober Agenda medlemsmøte skade/lakk Innledning – aktuelle saker på foreningens agenda Orientering om alle pågående prosesser.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Tilbakeblikk på Arendalskonferansen - og hvor er vi egentlig nå? Innovasjonsalliansen 8. september 2010.
Å bygge en profesjonsgerilja på sosiale medier
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Just do it! Om digital oppstart og satsing Tag IT, 19. mars 2015.
«Slik kan vi tenke innad for å bli gode utad»
Politisk påvirkning.
Tungvogngruppen BIL Per Ragnar Johansen Direktør Fagseksjonen.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Mobilisering - borettslag og velforening på Furuset Bydel Alna.
Klubben for alle.
Skolekonkurranser Lars Lindland.
NRK Norges viktigste kilde
Mobilisering - borettslag og velforening på Furuset
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Utskrift av presentasjonen:

Oslo og Omegn Bilbransjeforening 80 år! Jubileumsarrangement 14. september 2011

Gratulerer med jubileet!

OOBF sin rolle nasjonalt – historisk 1928 – Automobilforhandlernes landsforbund 1931 – Bilverkstedenes forening –> opprinnelsen til 1933 – Automobilverkstedenes landsforbund 1962 – Norges bilbransjeforbund 1964 – Oslo og omegn bilbransjeforening Medlemmer i 1931 26 verksteder – ingen kjente hverandre Hovedsaker i 1931 Kampen mot uautorisert arbeide Rekruttering og fagopplæring

OOBF sin rolle nasjonalt – i nyere tid Den klart største lokalforeningen i NBF Den klart mest kompetente lokalforeningen i NBF Den klart mest engasjerte lokalforeningen i NBF Har vært – og er – den viktigste bidragsyter for bilbransjen i Norge Setter agenda – adresserer de riktige og viktige sakene Norsk bilbransje og NBF trenger en sterk og aktiv OOBF også de neste 80 årene

Bilbransjens utfordringer ”Bilbransjen har ingen sympati” ”Bilbransjens omdømme” ”Useriøse aktører som assosieres med bransjen” ”NBF er ikke bransjens naturlige midtpunkt” ”Offentlige etater er ikke nok lydhøre” ”Bilbransjen har ikke sterk nok posisjon i NHO” ”NBF må utvikle de riktige relasjonene” ”Bilbransjen må i større grad opptre samlet” For at vår bransje skal være attraktiv for de kommende generasjoner må vårt omdømme og posisjon styrkes

Bilbransjens prioriteringer Tydelighet – ikke tvil om posisjon og saker Synlighet – informasjon og kommunikasjon Veilede og tilrettelegge for å styrke lokalforeningene Allianser Uansett sak og partner – NBF skal sitte i førersetet Internt / bransje Eksternt / media NHO Skatteetaten Arbeidstilsynet FNO Vegdirektoratet NAF / KNA / MA Fellesforbundet NHO BIL FINFO

Noen av prosjektene ”Hva kan NBF gjøre for deg?” ”NBFs bilavgiftsdokument” ”Bokføring i bilbransjen” ”Bransjegruppe internett” ”Nyttekjøretøysatsning” ”Storefjell 2011” ”HMS-ledelse via e-learning – eksklusivt NBF” ”Bilglassveiledningen” ”Bransjens nøkkeltall” ”Miljøgodkjente bilverksteder – eksklusivt NBF” ”Veiledning i vrakbygging og hobbykvelder” ”Verkstedøkonomi og Mesterbrev” ”Bilfag.no”

NBF moderniserer profilen

OOBF – veien videre Engasjement og kontinuitet Bergen – samme sekretær i 60 år! Finn Lyder Gjesdahl – nå 90 år John Fiskvik – kan vi håpe på 30 år til?

OOBF – profil de neste årene Lykke til!