Vurdering Na 105 14/4-09. Hvordan få til god vurdering Hemmeligheten: for å kunne gi god vurdering er gode oppgaver viktige! Den formelle vurderingen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevsamtalen i Færder videregående skole
Advertisements

VELKOMMEN TIL HASLE SKOLE Tirsdag 28.januar 2014
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
Oppfølging og vurdering som grunnlag for læring
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Orientering om eksamensperioden, eksamensreglement og klageadgang.
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Alternative opplegg og mappevurdering Mappevurdering Stimulering av avansert tenking.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
4ªsesión 7 y 8 de abril 2011 Formación continua Proyecto piloto Español como lengua extranjera en la escuela primaria 4. samling Forsøk med fremmedspråk.
Fordeling av roller og ansvar
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Den Norske Skolen i London
FORSKRIFTSENDRING Gjennomgang av sentrale deler av forskriften Konkrete eksempler på vurderingspraksis v/ lærere fra skolen.
EKSAMEN vg1 Studieforberende utdanningsprogram
Vurdering for læring på Linderud skole
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Om å skrive om litterære tekster
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
MULTIMEDIE DIDAKTIK OG LÆRING Ann Merete Havn Rindalsholt Dag Ivar Mortensen Aina Langdalen Bjøntegaard.
"Det beste med hele itslearning er planleggeren!"
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Borre ungdomsskole
Vurdering – hva og hvorfor?
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
Merete Eskelund1 Sykdom i eksamensperioden Forberedelsestiden Varsle skolen med en gang Kan gjennomføre eksamen likevel. Prøvedagen (Både muntlig.
Foreldremøte 7.trinn 2011 Rektor Merete Eskelund
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
Bruk av digitale multimedier i norskfaget Nettsamtaler og samtaletekster i og utenfor skolen.
SYKEHUSUNDERVISNINGEN ”…en ordentlig skole, men ingen vanlig skole…” Mål: SYKEHUSUNDERVISNINGEN ”…en ordentlig skole, men ingen.
Orientering om eksamensperioden, eksamensreglement og klageadgang
Vurdering for læring.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Hva kan jeg gjøre bedre, lærer?
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
1 Vurdering som fremmer læring og utvikling Vurderingskonferanse Øystein Sandsdalen.
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Ue.no GRÜNDERIDOL I AUST-AGDER Drottningborg vgs kl FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Ole Henry Halleraker Rektor
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Informasjonsmøte om opplæring i samisk, Bodø, Læreplaner i samisk etter LK06 - S Innhold Nivåbasering Vurdering.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Utviklingssamtalen og vurdering. Vurderingens oppgave: Å skape dissonans mellom nåværende ståsted og ønsket ståsted som oppleves som en positiv utilfredshet:
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Vg1 Studiespesialisering Onsdag 25. januar 2017
Temamøte om avslutning av grunnskolen
Økt kompetanse gjennom god vurderingspraksis
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Vurdering for læring.
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Økt kompetanse gjennom god
Muntlig vurdering – å veilede andre
PALS.
Vg1 Studiespesialisering Onsdag 24. januar 2018
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Utdanningskvalitet – Studentenes rolle og bidrag
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Ledelse av læringsprosessen
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Velkommen til foreldremøte
Gjeldende regelverk om vurdering
Utskrift av presentasjonen:

Vurdering Na /4-09

Hvordan få til god vurdering Hemmeligheten: for å kunne gi god vurdering er gode oppgaver viktige! Den formelle vurderingen er rettet mot i hvilken grad elevene oppnår kompetansemålene (produkt). I den uformelle vurderingen er det viktig å kommentere prosess (hvordan eleven jobbet med oppgaven – og hva som eventuelt kan forbedre resultatet). Dette for å bevisstgjøre eleven på egen læring.

Tilbakemelding til eleven Av endelig produkt eller produkt under arbeid? Muntlig eller skriftlig? Hva som er bra!! Hva som kan gjøres bedre? (formuleres som spørsmål eller kommentar?)