Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Økt kompetanse gjennom god vurderingspraksis
EKSEMPEL PÅ ÅRSHJUL Okt-jan: Elev- / foresattsamtale i Vg1 og Vg2. Hvor er jeg – hvor skal jeg – hvordan kommer jeg dit? Plan for vurdering og læring i vårhalvåret. Som i august. Des-jan: Halvårsvurdering uten og med karakter. Vurdering uten karak- ter kan være skriftlig eller muntlig (egenvurdering kommer først). Kontaktlærerens jevnlige dialog om annen utvikling. Feb-mars: Elevens egenvurdering av faglig utvikling og læring. Fagsamtale. Sept-okt: Elevens egenvurdering av faglig utvikling og læring. Fagsamtale. Økt kompetanse gjennom god vurderingspraksis Kontinuerlig vurdering for og av læring. Plan for vurdering og vurderingsformer. Aug-sept: Kartlegging / oppstart- samtale med elever og foresatte. Foreldremøte. Elevene gjøres kjent med mål og vurdering – plan for vurdering og læring i høsthalvåret. Juni: Standpunktkarakter / Halvår- svurdering uten og med karakter kan være skriftlig eller muntlig.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.