Gruppe for digitale medier i læring «DML-gruppen tilbyr IT-støtte til utdanning ved UiO. Målsetningen vår er å legge til rette for god og fleksibel undervisning.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Advertisements

Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Fremtidens studenter og deres forventninger til IKT-støtte i utdanningen Gløshaugen
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Dialogmøte med biblioteksjefene februar – mai 2011 Oppsummerte fokusområder.
Skole – hjem samarbeid.
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Oppsummering Kvalitetsutviklingsplan
Stjernø – Karlsen - fagskolene Dekan Kathrine Skretting, NTNU NOKUT-konferansen 2009.
Senter for IKT i utdanningen Sylvi Barman-Jenssen.
Læreren Rollen og utdannningen St. meld. nr. 11 ( ) kunnskap gir vekst
Program Trygt læringsmiljø på nett ved høgskolelektor Hanne Maria BingenHanne Maria Bingen Gruppearbeid Vi deler oss i diskusjonsgrupper.
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Erfaringer fra Institutt for kulturstudier og orientalske språk Wiki og blogg som læringsverktøy.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Jonas Bakken EdTech, UiO,
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
E-studier i humaniora og resultater fra Norgesuniversitetet sin IKT Monitor Humaniora og innovasjon. Tromsø, 9. og 10. september 2010
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Sett under ett Ny struktur i høyere utdanning Stjernøutvalgets innstilling Irene Dahl Andersen.
Om Kunnskapsdepartementets forskningssatsinger
1 Forskning møter praksis i skolen Praksisrettet FoU i Rogaland Tema: Forskning i grunnopplæringen Dialogseminar 4. desember 2009.
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Markedsføring av diabeteslinjen på urdu /punjabi Shaista Ayub
Målbilde for byggstudiet ved NTNU i 2040
Bruk av IKT i studier ved UV - en strategi for innovasjon i høyere utdanning? Andreas Lund Studiedekan, UV.
ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, 2013 Educause Center for Analysis and Research.
Gruppe for sanntidstjenester - GFS Årsplan Hovedmål: Mål 1: Avvikling av gammel telefoni-infrastruktur Mål 2 Videreutvikle Sip-infrastruktur med.
IT-konferanse på Hell, april, 2014
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Fra ildsjeler til organisasjonsendring
Lærerutdanning Spesialisering, arbeidsdeling og samarbeid Frode Hauge.
Prosjektorganisasjonen Prosjekteier – Linda Therese Johnsen Prosjektgruppen – Svein Harald Kleivane – Emil Trygve Hasle – Jesper Havrevold – Bent Kure.
Studentparlamentets handlingsplan Prioriteringer for utdanning Marianne Andenæs, leder av Studentparlamentet ved UiO Studiekomiteen
Bruk av IT og digitale medier i undervisning og læring Digitale løsninger for feedback og vurdering Workshop/seminar på SV-fakultetet DML-gruppen/USIT.
Examen philosophicum orientering 2013
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Årsplan for USIT for : – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Kristine Sevik, Senter for IKT i utdanningen Programmering valgfag: Veiledning og MOOC.
Møte m/universitetsdirektøren 15. februar 2016: Årsrapport for USIT for 2015 IT-direktør Lars Oftedal.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
Studenters forventninger til IT og E-læring Rica Hell
Byggherreskolen Nett Spesielle utfordringer ved kurs på nett Jostein Myrbostad 1. juni 2007 Evalueringsseminar 1. juni 2007 om de nettbaserte vegkursene.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Nye forskrifter - på vei mot en kvalitetsmelding
Senter for læring og utdanning
Foreløpige prioriteringer for 2018 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Det integrerte universitetssykehuset
NTNUs organisasjon NTNUs organisasjon.
Utdanningskomiteen 19. mai
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Utdanningskomiteen og LMU 28. mars 2017
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
USITs Målbilde og prioriteringer
UNINETT mot 2020 Forskningsnett ligger fast som basis. Forrige strategi ledet til eCampus. eCampus henter tjenester i skyen, hvordan forholde oss til skytjenester.
Seksjon for digitale medier i læring
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Utskrift av presentasjonen:

Gruppe for digitale medier i læring «DML-gruppen tilbyr IT-støtte til utdanning ved UiO. Målsetningen vår er å legge til rette for god og fleksibel undervisning ved at underviserne har et godt utvalg av verktøy for å formidle faget sitt, aktivisere studentene og bringe dem inn i en faglig praksis»

Hva nå?

Operative prosesser Produksjon – Senter for utvikling og miljø, ”What works”. – Institutt for filosofi, idehistorie, kunsthistorie og klassiske språk, ”Flexphil” – Senter for fremragende lærerutdanning Kompetanseheving og erfaringsdeling – Kurs og rådgivning – Kommunikasjon og dokumentasjon – EdTech og andre arrangementer

Teknologiprosesser Vortex, Fronter, Futurelearn, MOOC, SPOC, mediearkiv, podcast, streaming, AV-utstyr, lecture- capture, videokonferansesystem, videoopptak, medieproduksjon, digital eksamen, innleveringsfunksjonalitet, studentresponssystem, blogg, wiki,

Organisasjon Hva ønsker UiO med sine MOOCer? Hvordan stimulere til produskjon? Hvordan engasjere fagpersonell? Hvordan organisere MOOC- produksjonsapparatet? Hvordan sikre kvalitet? Resurser og finansiering?

Politiske prosesser 16. juni 2014

Utvalget om høyere utdanningstilbud på nett (”MOOC-utvalget”) NOU om: Studiefinansiering Finansiering av utdanningstilbudet Akkreditering og kvalitetssikring Utdanningskvalitet og forskningsbasert utdanning Strategisk bruk av MOOCs Samarbeid, arbeidsdeling og konsentrasjon (SAK) Profilering

Hva nå, UiO?