Den Norske Skolen i London

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Veilederen fra eldst til yngst. Stortingsmelding 31 ….Legge fram en veileder om samarbeid mellom barnehage og skole. Kartlegging av enkeltelevers ferdighetsnivå.
Fremmedspråk for fremtiden Dagsseminar for rådgivere Fremmedspråksenteret, Denne presentasjonen er eit utdrag frå.
Skole – hjem samarbeid.
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
Den digitale dimensjonen i læreplanen for norsk
SOSIAL KOMPETANSE. BARNEHAGEN SKAL FORMIDLE VERDIER OG KULTUR, GI ROM FOR BARNS EGNE KULTURSKAPNING OG BIDRA TIL AT ALLE BARN FÅR OPPLEVE GLEDE OG MESTRING.
IKT i barnehagen.
NY GIV FOR SKOLEBIBLIOTEKET STEINKJER 1. DESEMBER 2004 Jeg har en drøm I have a dream (Martin Luther King) Biblioteket skal være hjertet på skolen.
Rolighetsmoen barnehage
”Den viktigste av alle pedagogiske oppgaver er å formidle til barn og unge at de stadig er i utvikling, slik at de får tillit til egne evner.” Kilde:
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
VEIEN VIDERE FOR DIGITAL KOMPETANSE? 1.Kultur for læring 2. Forutsetninger for endring 3. Hva er oppnådd?
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
Læremidler – hvordan de kan støtte læringsarbeidet
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Tanker om barnehagens læringsmiljø
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
PORTEFOLIO Ekrom skole.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Overgang fra barnehage til skole
Språk ”En rekke barn har et annet morsmål enn norsk og lærere norsk som andrespråk i barnehagen. Det er viktig at barna blir forstått og får mulighet.
Oslo kommune Bydel Bjerke Barnehageområdet
Hjem-skole-samarbeid Rollemodeller Engasjement
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
KVALITET I LÆRING MED DIGITALE MEDIER I TILPASSET OPPLÆRING Obligatorisk fremlegg IKT 2 4 mai 2011 Lise Meier 1.
Foreldremøte 28.mai førskoledag
Undervisningssektoren 2015
Samkommunestyret – Kunnskapsløftet v/Tone Volden Rostad Kunnskapsløftet er en ny og omfattende reform av hele grunnopplæringen. Visjonen er å.
Kampen skole Vår visjon:
Levanger kommune Rådmannen Dialogseminar, Åre – Utfordringer på oppvekstfeltet - Trude Nøst, kommunalsjef 1 Barnehager Lokal rammeplan for.
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Velkommen til Varden skole Program i kveld
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
Velkommen til Osloskolen og til Voksen skole!
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
DIGITAL SKOLE HVER DAG Mattias Øhra. Hvor er vi i norsk skole ift. IKT? Digitale skiller:  Forskjeller mellom elever  Forskjeller mellom klassetrinn.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Skolestart ”Da klokka klang” Foreldremøte for foreldre/foresatte til nybegynnere høsten mai mai 2010.
Tilpasset opplæring i et flerspråklig klasserom 29.april 2009 Nettverk Ski v/ Vibeke Larsen Kjesbu, rådgiver NAFO.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Velkommen til foreldremøte på 4. trinn
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Betre læringsresultat vår 2014
Ny vri Kany, Lene og Mona.
”Digitale redskaper kan være gode verktøy i læringsprosesser
Glede gjennom mestring
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Oppstart 1. trinn Velkommen Diverse info om skolen Om elevgruppa
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Siste året i barnehagen
Hagaløkka skole Hagaløkka skole, verden i miniatyr.
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Periodeplan for februar 2019
Tospråklige lærere i Asker Kommune
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
BARNEHAGEÅRET 2019/2020  SEPTEMBER HUSK: MERKEDAGER:
Utskrift av presentasjonen:

Den Norske Skolen i London

Ny i nytt land En norsk skole gir de norske barna trygghet i et nytt land. Noe kjent kan gjøre overgangen lettere. Overgangen tilbake til skole i Norge senere kan bli mindre brutal.

Nytt og gammelt Den norske skolen i London bevarer elevenes kunnskaper om sitt hjemland og morsmål – norskfaget er prioritert på alle trinn. Skolen gir samtidig elevene kunnskap om sitt nye hjemland England, sin nye hjemby London samt landets språk, kultur og historie – deler av undervisningen forgår på engelsk.

Undervisningen Små elevgrupper og mange lærere - tett oppfølging og mye oppmerksomhet. Blandede aldersgrupper – elevene drar fordeler av hverandre i læringsprosessen. God tilgang på programvare, moderne maskiner og internett – elevene stimuleres til å bruke it i egen læring.

Trivsel og glede Trivsel og livsglede hos elevene settes høyt. Elevene er mye ute der de har god plass og gode lekemuligheter. Skolens lokaler er pusset opp til en meget bra standard.

Skole – hjem forhold Skolen legger vekt på god kontakt med foreldre og elever/barn. Skolen ønsker å utnytte den kunnskapen foreldrene har om sine barn. Skolen vil bistå foreldrene i utfordringer de måtte møte.

Som i Norge Den Norske Skolen i London er godkjent av norske myndigheter. Skolen følger L97. Skolens tilhørende barnehage følger rammeplanen fra 1993. Følgende ferdigheter skal gjennomsyre all undervisning på den norske skolen i London; • å kunne uttrykke seg muntlig • å kunne lese • å kunne regne • å kunne uttrykke seg skriftlig • å kunne bruke digitale verktøy

Kilder www.dnslondon.com www.norway.org.uk