MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Lederutvikling og skreddersøm
Advertisements

Leksjon 3 - mekanikk - s. 79– 95 Konstruksjoner i likevekt - grafisk analyse
Kan læringsutbytte dokumenteres?
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
Oppbygning av en nasjonal plan for teknisk fagskole
Gunn Engelsrud-NOKUT-konferansen 21 april 2010 Dokumentasjon av utviklingsarbeid og erfaringskunnskap - ”vi lærer alltid med kroppen selv om.
Leksjon 2 - mekanikk - s. 52– 78 Kraft - moment - resultant - analytisk analyse Matematisk verktøy c b  a.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
læringssyn - menneskesyn
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Mekanikk Hovedtemaer Statikk Fasthetslære Hydromekanikk
Mekanikk Hovedtemaer Statikk Fasthetslære Hydromekanikk.
Leksjon 2 - mekanikk - s. 52– 78 Kraft - moment - resultant - analytisk analyse
Innføring i fagdidaktikk – samfunnsfag 1
1. Metatema: Analyse av skolen som organisasjonen
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
Velkommen til emnet MEKANIKK
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Avd. direktør Joar Nybo, Kunnskapsdepartementet
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Metoden Ett skritt foran Kursmøte 1-2.
Hvorfor satser Forskningsrådet på Innovasjon i offentlig sektor? Sogndal Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør.
Betaling av informanter Forskningsrådets politikk og praksis Norges forskningsråd Avdelingsdirektør Hege Torp.
NVHs kvalitetssystem Allmøte på NVH: Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
Kvalitetssystemet ved NVH Introduksjon til NVHs kvalitetssystem for nye veterinærstudenter.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Bruk av data i kvalitetsarbeid
Studenter som forskere Ric Lugo Seksjonen for psykologi.
HVORFOR TRENGER VI FAGLIGE STANDARDER?. FORDI:  ALLE SOM BENYTTER PRODUKTER, TJENESTER, BEHANDLENDE TILBUD ETC. HAR FORVENTNINGER TIL PROFESJONALITETEN.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Elevaktivitet M4 onsdag 1. april 2009.
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
Leksjon 4 - mekanikk - s. 95 – 120 Konstruksjoner i likevekt - analytisk analyse Likevektsligninger F1 F2 FAx y x FAy FB.
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
HVORFOR? Hva sier Kunnskapsløftet? (mer)
Finnmarksfakultetet – ambisiøs, raus og nær! Strategi for Finnmarksfakultetet, UiT Norges arktiske universitet,
Nye studiemodeller på Drift av datasystemer, Informasjonsbehandling og IT-støttet bedriftsutvikling Geir Ove Rosvold Svend Andreas Horgen Greta Hjertø.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i den 5-årig lærerutdanning Digital kompetanse-søylen Louise Mifsud og Tonje Hilde Giæver.
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
Mulighetenes Oppland Ledere med mot Lederutvikling i Oppland fylkeskommune Åsmund H Sandvik HR-sjef.
Tanker rundt kommende SFU-er, og hvordan disse kan bidra til økt utdanningskvalitet Avdelingsdirektør Ole-Jacob Skodvin, NOKUT, Avdeling for utredning.
Fremtidens spesialsykepleiere
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
Senter for læring og utdanning
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side
«Utviklende læring i matematikk»
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Utdanning som sprenger grenser
Strategi for Nord universitet 2020
Overordnet strategi SV-fakultetet
Program for dagen Velkommen v/Dekan Thrina Loennechen
2-årig masterprogram Energi
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Å veve sammen et samfunn: sosialøkologi i nærmiljøet
Ledelse.
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Lik kvalitet i studieprogram som gjennomføres på flere studiesteder
Hvordan jobbe før-under- etter i ressursteam. § 1- 4.
Utdanning som sprenger grenser
Trenerløypa Trener 1 Alpint
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard. Maskiningeniøren skal utvikle evne til selvstendighet og kreativ tenkning og få et bevisst forhold til miljø og forbruk av ressurser.

MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Undervisningsmål. Undervisningen skal legges til rette på en slik måte at studentene får mulighet til å utvikle seg faglig, intellektuelt, personlig og etisk i tråd med det overordnede mål. Studentene har selv ansvar for egen læring.

MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Faglige mål. Studentene skal utvikle gode grunnkunnskaper i mekanikk ved hjelp av matematiske metoder. Mekanikkemner er statikk og hydromekanikk. Studentene skal kunne utføre analyser og dimensjonering av enkle konstruksjoner. De skal kunne bruke IT-beregningsverktøy i analysene. Studentene skal kunne gjennomføre et prosjektarbeid og dokumentere arbeidet. De skal forstå sammenhengen mellom væskers egenskaper og hvordan væsker genererer krefter på omgivelsene.