Webredaksjonsmøte 14. jan. 2010. Agenda • Presentasjonsrunde, møt Monica! • Flash/bannerfelt, ny bruk nå frem til 15. april. • Oppsummering fra kvalitet.no.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

HVA ER ?.
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
HVORDAN LAGE GODE WORD-DOKUMENTER
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Samling 3, HiØ 27. og 28. jan Fagspesifikk del Etterutdanningskurs for lærere Tysk på barnetrinnet.
Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Hvordan intervjue en forsker?
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
Universell utforming og Tilgjengelighet på nett Haakon Aspelund Deltasenteret.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Powerpoint, noen kreative tips v/ Terje Høiland april 2007
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
SSBs fjernvarmestatistikk
Norges idrettshøgskole
Et menneskeligere internett Susanna Laurin
6. Navigation and Information Architecture Navigering og sidestruktur.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Webkommunikasjon og evaluering
Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon.
UU av powerpoint, pdf og nettsider
Kompetansekartlegging
- Bak enhver tekst er det arbeid
Webredaktørmøte 14. Desember 2010 – Tryvann. Agenda • Jakten på stjernene • Nye forskningssider • Prosjektoversikt emigrering • Neste websamling • Planer.
Microsoft Office2010 ved UiO Fellesmøte IT-ansvarlige januar 2011.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Hva kommer nå? Skolens nettverk. Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre?
Surfing sosiale medier - kjendiser Om du lurer på om sosiale medier er noe for deg kan du titte på en del av inneholdet før du bestemmer deg. Vi skal se.
Læringsstrategier ved Kjersti Silseth.
Manual for skoleavis i 6. klasse
I dag snakker vi om: Brukergrensesnitt med kvalitet Bruksegenskaper Normans 7 stadier Testing med papirprototyp.
Blogger. En personlig nettbasert publikasjon ment for offentligheten Oppdateres ofte Postinger i omvendt kronologisk orden Blogger har ofte et personlig.
1 Skal vi snakke sammen? Jan Håvard Skjetne SINTEF / University of Melbourne
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Blogging med Google Blogger
Trenerforum 16.jan Agenda Hvor står Ready i sin utviklingstrapp? Hva er neste steg for klubben og våre trenere? Informasjon og diskusjon rundt videoanalyse.
Webredaksjonsmøte 25. februar.. Agenda: Ny brukermanual for Epi- nih Ny ansattprofil - status implementering "Nye" studie sider Statistikk Nytt søk Webseminar.
Webredaksjonsmøte 26. april Agenda Bilder og bildebehandling Sundvollen- websamling Arkivstruktur for bilder og dokumenter Administrativt, transport.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Webredaksjonsmøte 25. september Velkommen. Agenda 1. Sundvollen- program - hjemmelekse 2. Googel analytic 3. Delegering av nyheter på Innersvingen 4.
Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen. Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste.
2 SK Arbeidsseminar om LMS 1 Erfaringer med bruk av LMS og noen spørsmål Jan-Arve Overland
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Bakgrunn og mål for Samfunnsviternes kompetanseguide Kompetanseguiden.
10 regler for å skrive for web
Nettsted for bridgetjenester Bjørnar Pettersen Veileder: Sven-Olai Høyland.
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 10 1 Arbeid på PC Fortrolighet i arbeidet med PC Skikk og bruk IT-kontrakten Spørsmål?
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
Oppgave 4 – Heuristisk evaluering av Applecations Christian, Lavdim, Finn Christian & Vegard.
Trådløs kulturby Andy Pham Damir Nedic Amund Letrud Ruben Vijayaroopan Sivarajah Espen Olsen.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK. Prosjektleder ”Nye nettsider for Veiledningssentrene i Akershus”. Kontaktinfo:
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK – prosjektleder for ”Nye nettsider for videregående skoleri Akershus fylkeskommune”.
Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Ski Svømmeklubb Ski Svømmeklubb – klubben for topp og bredde gjennom mestring og trivsel!
Digital startpakke kurs 3
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Av: Elias, Einar, Emeli, Anna og Marius
R A U S H E T Gjennomføring av workshop (1)
Utskrift av presentasjonen:

Webredaksjonsmøte 14. jan. 2010

Agenda • Presentasjonsrunde, møt Monica! • Flash/bannerfelt, ny bruk nå frem til 15. april. • Oppsummering fra kvalitet.no (evaluering av offentlige nettsider). Hva kan vi gjøre bedre? • Brukerundersøkelsen • Nye forskningssider på nih.no • Søkeord og søkeoptimalisering • Revidert webstrategi

Ny bruk av Flashfeltet til 15.4.

Jakten på stjernene • Vi beholdt våre 4 stjerner! • Vi er best på brukertilpassning og dårligst på tilgjengelighet, skårer greit på nyttig innhold. • Hva kan vi gjøre bedre? • Husk alltid å legge ut dokumenter i pdf.format. • Ikke bruk farger for å gi informasjon. Dette plukkes ikke opp av hjelpemidler. • Bruk forståelig språk. Internt og uklart språk er dyrt og gir ekstra arbeid.

Jakten på stjernene • Er teksten lettlest? Test den på Lix: • For at vi skal nå våre mål må brukeren først nå sine mål. Brukeren bestemmer ALT • Internett mest brukte medie blant ungdom, kun slått av mobil • Fra sauer til harer- 2 til 3 sek til å overbevise haren

Jakten på stjernene • Brukeren leser ikke, de leter, når de finner noe av interesse, da leser de. Derfor er det viktig at de finner hva de leter etter! • Bilder av ansikter på en nettside er med på å skape tillitt.

Brukerundersøkelsen • Netlife Research skal 26. og 28. jan gjennomføre en kvalitativ brukerundersøkelse på • Første gang vi gjør dette • De som har mye innhold på oppfordres til å bli med og observere når testpersonene skal løse oppgavene. Lærerikt og gir nyttig tilbakemelding. NB: gi beskjed innen 15.1www.nih.no

Nye forskningssider på nih.no • Begynner å ta form, siste skisse snart klar. • Gjenstår: Utvikling og implementering.

Fra seksjon til tema

Vi må enes om felles temaord Hvilket tema forsker NIH på? • Seksjon • Hvem er forskeren? • Forskningssenter Idrettsmedisin * Forebygging av idrettsskader * Fitness * Kvinnehelse Idrettspsykologi og coaching * Helsepsykologi * Eldre * Coaching Idrett og samfunn Pedagogikk, kroppsøving, skole Fysisk aktivitet og helse Trening og prestasjon Sport management/ ledelse Funksjonshemmede Friluftsliv Treningsformer Idretter * Fotball * Ski * Svømming

Søkeord og søkeoptimalisering • Nøkkelord man vil være synlig på må være lengst frem i tekst/ overskrift • Triggerord er de ordene brukerne bruker • Kommer en bruker fra en søkemotor skanner han teksten etter sine triggerord. • Har vi tid til test?

Revidert webstrategi • Er i prosess • Fra prosa til konkret • Sosiale medier og alumni

Takk for nå og på gjensyn….