Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars. 2016.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars. 2016."— Utskrift av presentasjonen:

1 Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars. 2016

2 TITTEL PÅ SIDEN Hovedsøkeord skal stå først i tittelen Bruk triggerord som du vet at målgruppen søker etter Bruk maks. 60 tegn. Google kutter setningen om den er lengre

3 METABESKRIVELSE Bruk hovedsøkeordet i metabeskrivelsen minst én gang Avslutt med en oppfordring til handling (Call to Action) Bruk maks 160 tegn. Google kutter setningen om den er lengre

4 -ord som er brukt for å få nyttige resultater ved søk. I dette feltet er det lurt å gjenta tittel på artikkel på f.eks. nynorsk, slik at artikkel blir funnet uansett om man bruker bokmål eller nynorsk ved søk. -Nøkkelord har betydning for søk på google. De fungerer på en måte slik at ord som søket etter som ikke står i artikkelen også blir funnet ved at de kan stå i nøkkelordene. -Internt søk. Når du søker internt på nettsidene er søket rangert på følgende måte: 1.Overskrift 2.Nøkkelord 3.Ingress 4.Antall ganger ordet er gjentatt i teksten NØKKELORD

5 TITLE-TAG Title-tag eller sideoverskrift setter du i metadata på artikkel. Vanligvis brukes overskriften på artikkelen som title-tag + nettstedets overskrift. Sidetittelen vises i fanene og har betydning for flere ting: universell utforming Egen navigasjon mellom faner Søketreff på google og bing samt andre søkemotorer

6 MELLOMTITLER Når du skriver en tekst lag mellomtitler ved hjelp av overskrift-funksjonen i publiseringen.

7 UNIVERSELL UTFORMING = SØKEMOTOROPTIMALISERING


Laste ned ppt "Større synlighet på nett Håvard Vognild 2. mars. 2016."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google