Selge et produkt eller en tjeneste

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Salgsteknikker & Sosial media
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
- du trenger ingen annen!
Verdikjedeanalyse Verdikjeden
[Produktnavn] Markedsføringsplan
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
Ue.no Enterprise without Borders Videregående opplæring FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
Problemstyring Problem Management
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling Planlegging av bedriftsbesøk Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Interkommunalt samarbeid innenfor lønnsområdet
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
Forretningsplan, Nettsted med Flash, Ajax, PHP, MySQL
Øving 1 - Forretningsideen
Fremtidens Web Pensum: Olsen, kap se også: Berre A & Olsen, K.A. (2004) Brytningsteknologier og pirater, kronikk i Bergens Tidende,
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Gruppeundervisning /
Markedsføringsplan Navn.
Øving 2 – Markedsplanen I
MARKEDSANALYSE Målsetninger Segmentering av kunder Konkurrentanalyse
”The Innovation Process” by Keith Pavitt -Innovasjon i store moderne bedrifter.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Mer om studentbedrift forretningsplan
Markedsovervåkning og informasjonsinnsamling
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
PLASSER FRIMERKE HER Obs! Denne brosjyren er utformet for utskrift. Du bør prøve utskriften på vanlig papir for å sikre riktig plassering før utskrift.
Hvordan styrke bestillerkompetansen
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Markedsføring.
Northwind traders Hvem vi er
Norsk Finansbarometer 2016
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Visjon, virksomhetside og verdier
Presentasjon av forretningsplan
Presentasjon av forretningsplan
Sett inn bilde av produktet her
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Sett inn bilde av produktet her
Markedsføringsplan Navn.
Velkommen! Firmanavn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Forbruker- & Finanstrender 2018
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Din firmabrosjyre Dette er et fint sted å sette formåls-paragrafen
Presentasjon av forretningsplan
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Presentasjon av forretningsplan
Selge et produkt eller en tjeneste
Firmanavn Forretningsplan.
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Bedriftspresentasjon.
Utskrift av presentasjonen:

Selge et produkt eller en tjeneste Denne malen er lastet ned fra www.skape.no Skape.no tilbyr etablererveiledning, ulike typer kurs og informasjon til etablerere i Rogaland. Er det noe vi kan hjelpe deg med? Selge et produkt eller en tjeneste

Innledning Presenter deg selv og dine kollegaer. Beskriv bedriftens produkter eller tjenester på et overordnet nivå. Eksempel: Trey Research tilbyr komplette løsninger innen strategisk markedsplanlegging med globale markedsrapporter og spesialtilpassede markedsanalyser.

Forretningsmuligheter Konstanter kundens behov og krav etter hvert som de kommer frem. Eksempel: Contoso, Ltd. har flere nye produkter under utvikling og utarbeiding som etter planen skal på markedet i løpet av 2006. På dette stadiet passer det å: definere målmarkedet for disse produktene. kartlegge hvordan produktene best kan markedsføres og posisjoneres på markedet. identifisere konkurrentene og evaluere deres suksess. Du bør også vurdere kontinuerlig oppfølging slik at du er bedre rustet til å møte endringer i markedet.

Våre produkter og tjenester Gi en oversikt over firmaets produkter og tjenester som hjelpe kunden med å nå sine målsetninger. Eksempel: Trey Research bruker en rekke undersøkelsesmetoder og kan tilby tjenester på følgende områder: Strategier for nyetablering Produkt- og varemerkelansering Data om konkurrentene Markedsanalyse, markedsevaluering og markedsovervåking

Kostnadssammenligning Pek på de økonomiske fordelene for kunden. Sammenligne kostnadene for dine produkter og tjenester med én eller flere konkurrenter. Spesialtilpassede undersøkelser Kostnad Trey Research* Kostnad firma A* Analyser i forbindelse med nyetablering X Referansemåling av bransje Prissettings- og varemerkeanalyse Prognoser og planlegging Mulig å abonnere på undersøkelsestjeneste Rapporter om forbrukermarkedet Elektronisk database med globale forretningsdata * Kostnaden ved spesialtilpassede undersøkelser er avhengig av prosjekts omfang.

Våre sterke sider Bedriftshandel Finans Undersøkelser Nettverk Globale data Industri- og teknologi- markeder Konsumvarer og -tjenester Varige konsumvarer Elektronikk Helsetjenester Matvarer Bedriftshandel Referansemåling Media Trender Handel Varemerkekunnskap Maskineri

Hovedfordeler med produkt eller tjeneste Oppsummer hovedfordelene med produktet eller tjenesten du markedsfører. Eksempel: En investering i markedsundersøkelser er en investerning i produktets suksess! Gjør deg kjent med kunden Gjør deg kjent med konkurrentene Riktig timing er helt avgjørende Følg opp og tilpass

Neste trinn Forklar kort hvordan kunden går frem for å kjøpe dine produkter eller tjenester. Eksempel: Slik bestiller du undersøkelser hos Trey Research: Definere prosjektet Første trinn er et møte der vi definerer prosjektet ditt. Levere forslag til undersøkelse Deretter leverer vi et forslag som du vurderer. Starte undersøkelsen Når forslaget er godkjent, setter vi sammen en gruppe eksperter som utfører undersøkelsen og analyserer resultatene. Kontinuerlig oppfølging Vi fortsetter samarbeidet etter at rapporten er levert, for at du skal få best mulig utbytte av undersøkelsen.

Kontaktinformasjon Oppgi kontaktinformasjon for nøkkelpersoner i firmaet. Oppgi aktuelle e-postadresser eller webadresser.