Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Fagforeningens arbeid for mangfold
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
”Jobbmulighetskoden” Broen mellom arbeidssøker og arbeidsgiver:
REGIONRÅDET FOR FJELLREGIONEN FLYTTHIT - prosjektet i Fjellregionen Et regionalt samarbeid.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
En lærende organisasjon?
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Agenda • Frivillighet Norge – hvem er vi? • Frivillig aktivitet i Norge – noen hovedtrekk • Frivillighet Norges inkluderingsprosjekt • Frivillige organisasjoners.
IKT Orkide Ledelse og Skole
Brasil bilde 1 Presentasjon:
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
MANGFOLD I HVERDAGEN.
Lørenskog Idrettsforening
Inkludering (av jenter) i idretten – et antropologisk perspektiv
Sør-Afrika KFUM Tensing
Her begynte vi NRK Super vi skal være et viktig veksthus for barn
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Grünerløkka sykehjem Et sentrumssykehjem i Bydel Grünerløkka med et flerkulturelt miljø rett rundt hjørne. Sykehjemmet består av 106 døgnplasser og 20.
VERDIER GOD HELSE Helhetlig & optimal tilnærming / veiledning.
ROTARY mot år 2010 En mulighetenes organisasjon Grunnpilarer –Vennskap –Etikk –Utveksling av yrkeserfaring –Arbeide for internasjonal fred og forståelse.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Hva betyr rekruttering og kompetanse for oppdrettsbedriftene?
. Seema AS Fagforbundet Hva binder oss sammen?
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
IKEA for de mange mennesker
StartsideFaktaOmråderHva gjør viHistorieMiljøEtikkOrganisasjonSamarbeidUtstillingerDagens tema MTFs symposium 11. og 12. mars 2008 Losby gods Sentralisering.
1 ”Blandet drops” IKT og utfordringer for barnehagemyndighet i kommunen.
1 UNG i Europa EUs program for ikke-formell læring Hva kan Dere bruke UNG i Europa til?
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
Tanker om barnehagens læringsmiljø
Care, Awareness, Knowledge, Engagement CAKE Verdier Q1.
LYST TIL Å PRØVE NOE NYTT, NOE ANNERLEDES? Et år på folkehøgskole gir deg faglig fordypning utstyr tilgjengelig døgnet rundt mer enn 300 fag å velge i.
LederAkademiet Presentert av Jan Fikke. LederAkademiet2 LederAkademiet.  Visjon: Arbeide for menneskelig vekst, individuelt og i grupper.  Verdier:
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Forelesningsnotat nr. 3 Kapittel 6
Lederstil og Motivasjon.
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Tenk deg en landsby der det bor 100 mennesker. Tenk deg også at disse representerte verdens befolkning slik den er i dag i alle sine variasjoner. Da ville.
Interesseorganisasjoner som inkluderer hele befolkningen Avdeling minoritetshelse og rehabilitering Rådgiver Gro S. Lopez.
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Medlemsutvikling PETS 2011
Missional menighet – missionale kristne Tiden – kallet - veien Hva kommer dette til uttrykk i vår kultur – her hos oss? Fotfeste kan svikte.. Vi kan.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
Helsefremmende arbeidsplasser i Orkla
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Det flerkulturelle samfunnet Norge er et flerkulturelt samfunn. Svært forenklet betyr det at det bor folk fra mange kulturer her. I denne sammenhengen.
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Hvordan mennesker med flerkulturell bakgrunn kan gjøre biblioteket til et bedre sted for alle Flerkulturelt samarbeid mellom bibliotek og kommunal voksenopplæring.
Fylkesseksjonskonferanse i Oslo 13.februar 2009 Seksjon helse og sosial v/Signe Hananger, avd leder.
Fagforbundet; ”De gode holdningers forbund” (fra Fafo rapporten ”En mann- en stemme”) En presentasjon om samarbeidet mellom Fagforbundet og Norsk Folkehjelp.
Elverum Håndball Yngres - Visjon ”Ekte idrettsglede i et mestringsorientert læringsmiljø!”
«Det inkluderende samfunn» - Røde Kors til stede for alle Miniseminar 2- Distriktsårsmøte i Geiranger 2015.
Sammen får vi ting til å skje
Fremtiden. Fremtiden Ressursfokus vs mangelfokus.
Ressursfokus vs mangelfokus
Årets norske Leanvirksomhet
Velkommen til foreldremøte
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
KUNDEFORMIDLING.
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
Årets norske Leanvirksomhet
Utskrift av presentasjonen:

Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred distribusjon av kontantkort – Norsk Retail, Etnisk, Web utsalgssteder • Kjøpt av Network Norway februar 2008 Solide eiere – Orkla og Hafslund • Bygger Norges 3. mobilnett

•Visjon –Lebara sikrer nærhet til familie og venner i det flerkulturelle markedet. •Forretningside –Basert på nærhet til markedet skal Lebara være den beste tilbyderen av kommunikasjonstjenester i det flerkulturelle markedet. Vårt produkttilbud skal være billig og enkelt. Lebaras visjon og forretningside

Fokus på det flerkulturelle markedet

Hvorfor lykkes vi? De ansatte – 57 ansatte – 22 nasjonaliteter - 25 språk – 80% av våre ansatte har flerkulturell bakgrunn – Språk – viktig og nødvendig – Ansatte representerer og forstår målgruppen Internt samhold, stolthet og stå på vilje Engasjement – Flerkulturelle aktiviteter, events og sponsorater Evne til å tenke annerledes og satse på det ukjente Et fremmed navn – et ukjent språk – en annen kultur – en annen religion? Det er positivt!

Målrettet rekruttering Lebara ønsker internt mangfold • Øker og sikrer vår konkurransekraft • Mangfold er positivt • Mangfold på alle nivå i organisasjonen Stillingsutlysninger • Personer med flerkulturell bakgrunn oppfordres til å søke Rekrutteringsbyrå (Kelly Services) til kundesenter • Fokus på språk • Testing og referansesjekk • Langsiktig samarbeide Rekruttering gjennom ansattes nettverk Mottar mange åpne søknader

Interne tilpasninger nødvendig •Ledertrening med fokus på mangfoldsledelse •Skreddersydde norsk-kurs •Mat –Vegetarkost er nødvendig –Spesialmeny ifm sosiale arrangement •Fleksibilitet ift ferier og spesielle helligdager

Internt fellesskap er viktig •Felles verdier og kjøreregler –Alle ansatte involvert •Null-toleranse ift rasisme og mobbing •Tar vare på og lærer av hverandre •Bygger stolthet –Bruker egne ansatte i kampanjer og på events –Interne feiringer –Fokus på viktighet av mangfold

Lever opp til det vi sier Medarbeider undersøkelse sommer 2010: Medarbeidere her blir rettferdig behandlet uavhengig av kulturell eller etnisk tilhørighet 100% score