E Morteza Amari, 2006 ”To be online, or not to be online: That is the question!”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Advertisements

Studie forberedende formgivingsfag
Studiespesialisering med formgivingsfag •Du får studiekompetanse samtidig som du kan utvikle dine skapende kreative evner. Programfag • Visuelle kunstfag.
Mzoon – for fremtidens filmskapere?  Hvilken funksjon mzoon har, og i hvilken grad den kan sees på som en digital læringsressurs?  Hvilke former for.
PhD on Track – testmetodikk når målgruppen involveres Andrea Gasparini, Universitetsbiblioteket i Oslo Ingrid Cutler, Universitetsbiblioteket i Bergen.
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Globalt utdanningsmarked – en vrang nordisk floke å løse? Nordisk Ministerråds temakonferanse Om fleksibel læring Island september 2004 Lars Skjold.
Lærerkonferansen Lærerkonferansen april Nettstøttet læring Lærerkonferansen Vidar Lillehaug Anne Rørvik.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Strategi for digitale læringsressurser i UH-sektoren forslag Dag Rune Ramstad Norgesuniversitetet NVU-konferansen 2005.
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Distansundervisning i Interreg – kan denna teknologi och informationshantering även användas inom forskningssamarbete och forskarutbildning? Erik Mönness,
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Gruppe for digitale medier i læring «DML-gruppen tilbyr IT-støtte til utdanning ved UiO. Målsetningen vår er å legge til rette for god og fleksibel undervisning.
Elevene imellom Simon Michelet, HiO Transaction, seminar
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Praksislærermøte GLSM-praksis
Kulturhistorisk perspektiv
Studietilbudet til Høgskolen i Østfold
En første innføring i læringsteorier med utgangspunkt i Imsen, 2006.
Lærerutdanning som fjernundervisning
Sammensatte tekster.
Utredning om digital tilstand i høyere utdanning – om forhold knyttet til bruk av IKT i undervisningssammenheng.
”To be online, or not to be online: That is the question!”
Erfaring med bruk av E - læring i Helse Bergen:
Pedagogiske utfordringer og fremtidige utviklingstrekk
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Fleksibel læring for straffedømte IKT som verktøy, læringsmiljø og sosialiseringsfaktor i utdanning av straffedømte Foreløpig evaluering Leikny Øgrim Høgskolen.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
LMS - digital - et bredbånd rett til skogs. Premisser: Bygge videre på ideen om uteskole Basert på den aktive, utforskende elev Rettes mer direkte mot.
Universitetsbiblioteket i Oslo e-ressurser Studenter og ansatte med uio brukernavn og passord kan søke UBO’s e-ressurser også fra Roma Denne presentasjonen.
ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, 2013 Educause Center for Analysis and Research.
IT i Kunnskapsledelse for BIs Bachelor i IT-ledelse Renny Bakke Amundsen Del IV - November 2005.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Læring med IKT i skole og bibliotek Multifunksjonelle læringsressurser og interaksjon, læring og læringsmåter En presentasjon.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
IKT 1 Prosjektet ”E-handel gir mer!” (Kundebehov og læring i elektronisk varehandel) 2005 – Rolf Kenneth Rolfsen SINTEF IKT 2006.
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
Institutt for medier og kommunikasjon (IMK) IKT og lokaldemokrati - foreløpige betraktninger Beathe Due, stipendiat, IMK, Uio
Testing, måling og forskningsdesign.
E-læring som kunnskapsorganisering
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
RFID på Deichmanske bibliotek. Problemstilling Hvordan påvirker innføringen av RFID, og annen teknologi på Deichmanske bibliotek, kundene og de ansatte.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Høgskolen i Oslo Samtekst med fokus på Prat & Forum i LUVIT Grunnkursmodul IT og læring 6.Mars 2002.
Skole - pedagogikk Innovasjonsprosjekter hvor pedagogikken har vært førende Opptatt av institusjonelle endringer Suksessfaktor: Lage substans Har en del.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Institutt for medier og kommunikasjon (IMK) Framveksten av mediesamfunnet Forelesning 2, 20/8 2007, Espen Ytreberg.
Testing, måling og forskningsdesign.  Hvor får vi vår informasjon om personligheten fra?  Hvordan evaluerer vi kvaliteten på disse målene?  Hvordan.
25.august 2009 Hans Fredrik Dahl Exfac03-MVIT: Kommunikasjon og mediering.
Høgskolen i Oslo Digitale mapper Profiler fordypningsgruppe 4.februar 2008 Vibeke Bjarnø og Eva Michaelsen Avdeling for lærerutdanning.
Hva er IKT? n Om begrepet IKT n Hvilke tilbydere er i markedet –nettilbydere og tjenestetilbydere n Om nett og infrastruktur –tjenestenett, stamnett, aksessnett.
Matematikkens Hva? Hvordan? Hvorfor?
Fra digitale verktøy til digitale tjenester på 360 dager Prosjektrapport Smart læring Delrapport I, 2014.
STUDIESPESIALISERING ● PROGRAMOMRÅDE FORMGIVNINGSFAG ● SSP FO.
1. Bruk konserten! - en praktisk inspirasjonsbok om: 2 Samspillet mellom opplevelse og læring Samspillet mellom kunst og pedagogikk Samspillet mellom.
Sosiokulturelle perspektiv på læring Camilla Wiig, torsdag 27. januar 2011.
Forskningsdesign En plan eller skisse til hvordan en undersøkelse skal gjennomføres - er det vi kaller et forskningsdesign. Problemstillingen bestemmer.
Trondheim Montessori Ungdomsskole
NTNUs organisasjon NTNUs organisasjon.
NTNUs organisasjon NTNUs organisasjon.
SPRÅKPRODUKSJON I FRANSK VGS
Tilrettelegging for læring med IKT … Kompetanseheving for PV-gruppa
Framveksten av mediesamfunnet
Miljø for Masteroppgaven?
Gjennom en ung linse: - En kvalitativ studie for å forbedre helsesykepleieres arbeid i skolehelsetjenesten Hilde Laholt Ellinor Beddari Randi E. Olsen.
Utskrift av presentasjonen:

e Morteza Amari, 2006 ”To be online, or not to be online: That is the question!”

e Morteza Amari, 2006 E-læring i visuelle kunstfag Morteza Amari PhD kandidat ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo Problemstilling: Hvordan konstrueres kunnskap i visuelle kunstfag gjennom nettbasert læring?

e Morteza Amari, 2006 Visuell flodbølge!

e Morteza Amari, 2006 Visuell vitenskap!

e Morteza Amari, 2006 • solgte kameraer i 2005 (7000 filmbaserte) •Det er tatt 1 milliard bilder i 2005 (mesteparten digitale) •I tillegg kommer bilder som er tatt med mobiltelefoner •200 millioner papirbilder, flest digitale (fotorådet.no) •Produksjon og distribusjon av digitale bilder •Digital stillbildekamera, videokamera, mobiltelefoner med kamera •Visuell kompetanse for å mestre fremtidige oppgaver Digital kompetanse og visuell kompetanse

e Morteza Amari, 2006 •IT/IKT •Internet •Tilgang: 2005, ca. 1 milliard •E-læring •E-studier/kurs: 2004, ca •E-studenter i Norge: 2004, ca Utbredelse og omfang

e Morteza Amari, 2006 E E-Post, E-Handel, E-Papir, E-Marked, E-Kort, E-Borger, E-Norge, E-Læring Begrep konstruksjoner

e Morteza Amari, 2006 •Teknologistøttet utdanning •Fleksibel læring •Virtuelle kompetansemiljøer •E-læring •Teknologibasert læring •Teknologistøttet fleksibel læring •Nettbasert læring •Nettbaserte læringsmiljøer Begrep konstruksjoner

e Morteza Amari, 2006 Fjernlæring Kontekst A Kontekst B Tid / Rom Kunnskap Informasjon Ferdigheter Instruksjoner …

e Morteza Amari, 2006 kommunikasjonfjernlæringsform UrmenneskerFør talen, grimaser, kroppsspråk, håndtegnKroppen, ting Prehistorisk samfunn Språk, tale, bildeskrift, skriftspråk, budbringere, brevduer, varder, ild, røyk, flagg Artefakter, papyrus, tavler, visuelle signaler, tale Industri samfunnPost, telegraf, telefon, trykkpressen, radio, TVBrev fra onkel i Amerika! Bøker, aviser, rikskringkasting, samtaler Informasjon samfunn E-post, Internet, mobiltelefonSurfe på nettet, mobilkommunikasjon Fjernlæring Ikke-institusjonalisert

e Morteza Amari, 2006 InfrastrukturTransportsystemerfjernlæringsform UrmenneskerStiFotKroppsspråk Preindustri samfunnVeienBruk av hestKorrespondanse mellom religiøs lærde og elever Industri samfunnJernbanenPostBrevskolene Informasjon samfunnTelefonsystemet Kabel/ satellitt Internet/mobilnettInternet skolene Fjernlæring Institusjonalisert

e Morteza Amari, 2006 Fjern læring

e Morteza Amari, 2006 •Folkeopplysningsidealer og demokratiseringen •Romantikkens syn på kunst •Industriens raske framvekt og behovet for kompetanseheving Fjernlæring i kunstfag

e Morteza Amari, 2006 •Kunstfaglige brevskoler •USA, England, Norge Fjernlæring i kunstfag

e Morteza Amari, 2006 Fjernlæring i kunstfag

e Morteza Amari, 2006 Fjernlæring i kunstfag

e Morteza Amari, 2006 E-læring i kunst og design

e Morteza Amari, 2006 E-læring i kunst og design

e Morteza Amari, 2006 E-læring i kunst og design

e Morteza Amari, 2006 •Datapower •Classfronter •Breeze E-læringsplattformer

e Morteza Amari, 2006 E-læringsplattformer Datapower

e Morteza Amari, 2006 E-læringsplattformer Classfronter

e Morteza Amari, 2006 E-læringsplattformer Breeze

e Morteza Amari, 2006 “Læring som ytre påvirkning!” Hva er læring?

e Morteza Amari, 2006 “Læring som indre aktiviteter!” Hva er læring?

e Morteza Amari, 2006 •Konstruktivisme •Sosial konstruktivisme (Vygotsky) •Konstruktivistiske læringsmiljøer Læringsteori

e Morteza Amari, 2006 •Case studie •Kvalitative metoder •Intervju, observasjon, spørreskjema •Utvalg Strategi og metode

e Morteza Amari, 2006 ”To be online, or not to be online : that is the question!”