Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertNiklas Brekke Endret for 9 år siden
2
”To be online, or not to be online: That is the question!”
3
Nettbaserte læringsmiljøer i visuelle kunstfag
Bruk av multimedier i undervisning innen visuelle kunstfag i et nettbasert læringsmiljø Morteza Amari PhD kandidat ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo
4
Tilgang i verden: ca. 1 milliard
Internet Tilgang i verden: ca. 1 milliard Tilgang i Norge: 12 år+ ca. 3.3 mil (TSN Gallup, 2007) Tilgang til bredbånd i Norge: ca. 1 mil (SSB, 2006)
5
Populære programmer: Yahoo, MSN, Skype
Kommunikasjon Audio-video Synkron/asynkron Populære programmer: Yahoo, MSN, Skype Videomediert kommunikasjon: utdanning, telemedisin, telesykiateri, handel
6
Mediers synkronisitet
- Media Synchronicity (Dennis, 1999) Conveyance (overføring) og convergence (sammenfall) Feedback Symbol variety Parallelism Rehearsability Reprocessability Face-to-face High Low-high Low Video conference Medium-high Telephone Medium Written mail Low-medium Voice mail Electronic mail Electronic phone (”chat”) Asynchronous groupware Synchronous groupware Fig. 1: Sammenligning av media på tvers av mediers egenskaper
7
Fig. 2: Teknologiske variabler som påvirker Telepresence (Stuere1992)
8
Nettbasert studie Kunnskapsløftet Visuell kommunikasjon Digital kompetanse visuell kompetanse Digital bildebehandling (15 sp) Digital grafisk design Web og informasjonsdesign Mediedesign
9
Utstyr og programvare
10
Framgangsmåte Campus samling Nett samling Classfronter Link til e/pop Teori stoff praktiske oppgaver Digital innhold Tekst Lyd Video
11
Nettsamling
12
Nettsamling
13
Nettsamling
14
Videomediert veiledning
15
Lyd Problemer Støy Ekko ”Push to Talk” Frustrerende Headset og mikrofon med god kvalitet
16
Rimelige maskin og programvare Bildebehandlingsprogram Bredbånd
Oppsummering Tilstedeværelse Rimelige maskin og programvare Bildebehandlingsprogram Bredbånd Utfordringer Teknologiske muligheter
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.