Vi går trinn for trinn… Nå er det deres tur.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
KOORDINERING OG SAMHANDLING
Advertisements

Strategisk plan for pasient- og pårørendeopplæring i Helse Nord
Trygghet Respekt Kvalitet
Om barn og unges mulighet for medvirkning
Velkommen til regional kvalitetsregisterkonferanse i Helse Sør-Øst RHF 18. Juni 2010.
Samhandlingsstrategi for Møre og Romsdal
Kommunens helsetjenester i samhandlingens tid.
Samhandling på dagsorden
SAFO Sør-Øst SAFO konferansen 2012 MBO 2011.
Dialogkonferansen 2011, 24. mars 2011
Brukermedvirkning i LHL
Vegen videre…. Tore W. Topp MBO 2012.
Fremtidig høreapparatformidling SH-dir Problemstilling •Uklare ansvarsforhold •Mange aktører •Lange ventetider •Forskjeller avhengig av bosted.
Høreapparatformidlingen – hvor står vi Fagnettverksmøte 17. september 2009.
Arbeidsutvalg for tjenesteavtale 2 Retningslinjer for samarbeid i tilknytning til innleggelse, utskrivning, habilitering, rehabilitering og lærings- og.
- Samhandlingsreformen –
Hva gjøres i Helse Sør-Øst RHF Behandlingslinjer
Samhandlingsreformen og brukermedvirkning
Praksiskonsulentordningen i Norge
Overordnede mål for medisinerutdanningen ved UiO
Samhandlingsavtalene status og fremtid •Kvalitet i helsetjenestene •Det handler om kvalitet-medvirkning og prioritering •Brukermedvirkning i samhandlingsavtalene.
Norsk Audiografforening 6. november 2009
Fellesmøte Helsetilsynet, Pasientombudene og Rusforetaket
PROSJEKT REHABILITERING. Bakgrunn Samhandlingsreformen/Overføring oppgaver til kommunene Avtalene/samarbeidsfora Klargjøring av ansvar mellom kommuner.
Utvikle standardisert analyse og kunnskapsbase Et samarbeid mellom Fylkesmannen i Nord-Trøndelag, Helseforetaket i Nord-Trøndelag og Fylkeskommunen i Nord-Trøndelag.
Helhetlig habiliterings- /rehabiliteringstilbud til hørselshemmede i Helse Midt-Norge.
Bruker- med- virkning Presentasjon i Helse Nord
Fra delt til helt Sammen om rehabilitering, læring og mestring 12-Kommunesamarbeidet i Vestfold.
Meldingsutveksling og kommunal utbredelse
Brukerforum voksenpsykiatri
OFU forprosjekt Veien frem Generelle utfordringer Heidi Jacobsen.
Det regionale helseforetaket sin kvalitetsstrategi - Helse Vest RHF
Helse Sør Kvalitetsstrategi Ingrid Risland Helse Sør RHF
Strategisk fokus , Helse Øst RHF Målområde 1: Kvalitet i behandling Standardisering av pasientforløp og liggetider, koplet til kvalitetsmålinger.
Samhandling for Trygghet – bedre behandling og pleie.
BRUKERMEDVIRKNING Tore W. Topp MBO 2011.
Foreldreutvalget for grunnskolen i Levanger ( FGIL ) * FGIL er valgt for å være et koordinerende og felles ledd for alle Foreldre arbeidsutvalgene (FAU`ene)
Status pr august / 2.tertial Helse Midt-Norge Regionalt brukerutvalg 29. september 2014.
Samhandlingsreformen SAFO SørØst Høstmøte Hva er samhandlingsreformen? Forebygge fremfor bare å reparere Få kommune og Spesialisthelsetjenesten.
Høring om overgang fra egen bolig til sykehjem Hvordan fungerer samhandlingen mellom sykehusene og kommunen vedr. utskrivningsklare pasienter som venter.
Brukermedvirkning i samhandlingsarbeidet 2012
På lag med deg for din helse BFK Ekstern samhandling mars 2016.
Global Trigger Tool Ellen Tveter Deilkås, MD PhD Overlege/ Seniorforsker, Akershus Universitetssykehus Seniorrådgiver, Helsedirektoratet.
1 Pasientsikkerhetsvisitter Adm. dir. Einar Magnus Strand.
Regional Planer PH og TSB Møte med RBU 31.august 2015 Sigrid Aas, rådgiver HMN, PH plan Elise Solheim, rådgiver HMN, TSB plan.
Brukerutvalget April 2016 Stig Slørdahl Administrerende direktør Helse Midt-Norge RHF.
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
Eierstyring og styringsbudskap Opplæringsdag Regionalt Brukerutvalg 7. januar 2016 Jan Eirik Thoresen Direktør for eierstyring (konst.)
Årsrapporter pasient- og brukerombudene RBU-møte 19. mai 2014 Oddrun Nasvik.
Sammendrag av årsrapporter 2015 fra pasient- og brukerombudene i Helseregion Midt-Norge Arne Lyngstad 1.
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF.
Brukermedvirkning i helseforskning i Norge Regional brukerkonferanse november 2015 May Britt Kjelsaas, rådgiver Helse Midt-Norge RHF helsefagavdelingen.
Rammeverk for Risikostyring i HMN Informasjon om prosess og innhold Regionalt Brukerutvalg Gunn Fredriksen Seniorrådgiver Helse Midt-Norge.
Evaluering av TSB fusjonen i Helse Midt-Norge i 2013/2014
”I pasientens fotspor”
Pasient- og brukerombudet i Buskerud
Prosjektdirektør i Helse Sør-Øst Andreas Moan
Brukermedvirkning i helseforskning
BRUKERMEDVIRKNING PÅ SYSTEMNIVÅ I HELSEFORETAK
Aktivitetsplan Internrevisjonen HMN-RHF - Presentasjon for Regionalt brukerutvalg 9. mai Vedtatte aktiviteter 2016 Aktiviteter som vurderes.
Møte i RBU : Sak 64/09 Status og gjennomgang av styresaker
Den gylne regel Prioritering av psykisk helsevern og TSB
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Brukerutvalget 2018 Styrearbeid og roller.
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Hva er elektronisk samhandling?
Pasientsikkerhet – Regionalt brukerutvalg
Brukergruppa PH Leder: Hege Hafstad Johansen FFO/ADHD Norge
Koordinerende enhet (KE) i UNN
Utskrift av presentasjonen:

Vi går trinn for trinn… Nå er det deres tur

Brukermedvirkning Brukermedvirkning i samhandlingsfora, kvalitets- De 13 prinsipper for medvirkning gjelder generelt Brukermedvirkning i samhandlingsfora, kvalitets- utvalg og behandlingslinjer prioriteres Veileder i brukermedvirkning for prosjekt – og fagrådsledere utarbeides Veileder i brukermedvirkning til HF- administrasjon utarbeides Fortsatt satsning på opplæringsmoduler klinisk forbedrings arbeidsutvalg, behandlingslinjer, mm

Pasientsikkerhet og kvalitet Epikrisetider IP - Individuell plan Samhandling Behandlingslinjer til beste for brukerne Uønskede hendelser Pasientforløp Sykehusinfeksjoner Pasientsikkerhetskampanjen Brukerundersøkelser

Tettere samarbeid mellom brukerutvalg på HF- og RHF-nivå Utpekt medlem fra RHF-brukerutvalget er gjerne kontaktperson for brukerutvalget i utpekt HF og gjør seg kjent med helseforetaket med bestiller- og oppdragsdokument, årlig melding, pasient- og brukerombudenes rapporter m.m. med nøkkeltall på ventetider, fristbrudd, infeksjoner m.m. - har kontakt med HF-brukerutvalgets leder - kan møte i HF-brukerutvalg etter nærmere avtale - skal være kanal for dialog i saker hvor det kan være ulike synspunkt  

Brukerutvalget former veien videre…