System for godt læringsmiljø HMS for elevar. Mål: Skape eit godt læringsmiljø for alle 27.06.2014Endres i topp-/bunntekst2.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevenes rettigheter og plikter
Advertisements

MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
Møte med elevrådet 1.
Opplæring for representanter i skolemiljøutvalget
Elevenes arbeidsmiljø – sett i lys av «mobbe-dommen» Arild Rekve Oppvekstdirektør.
Elevmedbestemmelse erfaringer fra møte med elever Seminar for elevenes tillitsvalgte – 9. januar.
Risikovurdering Systematisk HMS – arbeid dreier seg om mestring av risiko, for å unngå skader og sykdom Mestring av risiko- redusere eller fjerne.
Salhus Skole Et trygt sted for læring hvor alle opplever mestring og utvikling i et inkluderende fellesskap.
Ansvar og prosesser i skolen
Røyken vgs Fokus på framtiden
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
RØYKEN VGS FOKUS PÅ FRAMTIDEN Foreldremøte Vg2 YF,
eksempler på HMS-faktorer:
Informasjonsplikt og uttalerett
Copyright Sissel Eeg-Larsen HiO/SU Lov om helsetjenesten i kommunene av 1982, med endringer av 21.desember 2000.
Informasjon til elever og foreldre skolemiljøutvalg
Kristiansand ,8 og senere I gymsal I klassen I grupper.
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Manifest mot mobbing 2011 – 2014 Statsminister Stoltenberg og sentrale parter signerte i januar et nytt Manifest mot mobbing. Manifestet skal gjelde.
Samhandling leder/verneombud
Opplæringsloven §9a “Elevenes arbeidsmiljølov”
RØYKEN VGS FOKUS PÅ FRAMTIDEN Foreldremøte Vg1 YF,
Inneklima i skolen! KS Hordaland Trond Hofvind.
Udir – Retten til et godt psykososialt miljø etter opplæringsloven kapittel 9a Skolen pålegges å behandle henstillinger fra elever eller foreldre.
Hovedkontormodell og HMS
«Tidlig innsats» Spesialundervisning.
Retten til et godt skolemiljø
Orienteringsmøter november 2010 Sakkyndige vurderingar – nokre viktige element ACR/nov
Handlingsplan mot mobbing
Arbeidsplassar i barnehagen Kontaktforum barnehage 18. november 2014
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Målet om et samfunn fritt for mobbing
Internkontroll ved Setesdal vgs Mål: ”Å få til felles rutiner og dokumentasjon”, virksomhetsplanen Hele internkontrollsystemet ligger i Fronter, rom.
1 Arbeidsmiljø for tilsette i ” STO-grupper” Rapport frå prosjektgruppa ”Arbeidsgjevaransvar for tilsette i grupper med særskilt tilpassa opplæring” HAMU.
YRKESOPPLÆRINGSNEMNDA (YON)
Retten til et godt skolemiljø
VELKOMMEN TIL ÅS VIDEREGÅENDE SKOLE Ås videregående skole – et mangfoldig læringsfellesskap der vi gjør hverandre gode.
VELKOMMEN TIL ÅS VIDEREGÅENDE SKOLE Ås videregående skole – et mangfoldig læringsfellesskap der vi gjør hverandre gode.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Visjon for bergensskolen: «Kompetanse for alle i mulighetens skole»
System for godt læringsmiljø HMS for elevar. Mål: Skape eit godt læringsmiljø på skolen for alle Endres i topp-/bunntekst 2.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 5 Kunnskapsdepartementet Endringer i reglene om elevenes skolemiljø Forberedt for Fylkesmannen i.
§ 9a-1.Generelle krav Alle elevar i grunnskolar og vidaregåande skolar har rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar.
Opplæringsloven kap. 9a – aktuelt om lovverket Ragnhild Øvrebø, jurist, fagstab Oppvekst og levekår, Stavanger kommune Kurs i opplæringsloven kap. 9a for.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Foreldremøte 4.September 2017.
Nye føringer – nye muligheter
Elevenes skolemiljø.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
«Elevenes arbeidsmiljølov» Nytt kapittel 9A
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Kveldsseminar Læringsmiljø
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Skole/hjem-samarbeid
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Trygt og godt skolemiljø
Kjære foreldre Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Informasjon til elever og foreldre skolemiljøutvalg
Trygt og godt skolemiljø
System for godt læringsmiljø
System for godt læringsmiljø
Sentrale lover og regler
Rådgivar Harald Johnny Tomren - Utdanningsavdelinga
Opplæringslova kapittel 9A Lovendring fra 1. august 2017
Elevenes rettigheter og plikter
Foreldremøte Tau skole
Velkommen til foreldremøte
Sentrale lover og regler
Utskrift av presentasjonen:

System for godt læringsmiljø HMS for elevar

Mål: Skape eit godt læringsmiljø for alle Endres i topp-/bunntekst2

Maria Endres i topp-/bunntekst3

Endres i topp-/bunntekst4 Kva er HMS-system? •Helse – miljø – sikkerheit Systemet skal: -Førebygge sjukdom og skade på skolen -Sikre at elevane blir involvert i arbeid med skolemiljø -Sikre eit godt miljø som fremjar helse, læring og trivsel

Mål •Skolane skal ha eit system •Systemet skal fungere i ein årleg syklus med: ◦Kartlegging/vernerunder/risikovurdering ◦Lage handlingsplan og behandle avvik ◦HMS årsrapport skal behandlast i arbeidsmiljøutvalet og skolemiljøuvalet •Skolen skal gjennomføre årleg risikovurdering med elevdeltaking Endres i topp-/bunntekst5

Førebygge sjukdom og skade på skolen •Arbeidsplassen skal tilpassast elevane •Sikkerheit på verkstad og elles på skolen •Førebygge sjukdom gjennom eit godt arbeidsmiljø •Reinhald, temperatur, luftkvalitet, lys, solskjerming, støy, arbeidsplass m.m Endres i topp-/bunntekst6

Førebyggjande arbeid •Elevane skal delta i vernerunde •Basistid/klassens time, elevsamtale og elevråd •Elevundersøkinga og undervisningsevaluering •Lage ein plan for kva som bør bli betre på skolen Endres i topp-/bunntekst7

Sikre at elevane blir involvert •Elevane skal få opplæring i rett og plikt til eit godt arbeidsmiljø og varsling - plikt til å delta i arbeid med godt skolemiljø - rett og plikt til å varsle om dårlig arbeidsmiljø •Deltaking i råd og utval på skolen: Endres i topp-/bunntekst8 Elevråd Arbeids- miljø- utval Skole- utval Skole- miljø- utval

Organisering Alle klasser skal ha valgte tillitselevar •Skolemiljøutvalet •Arbeidsmiljøutvalet •Skoleutvalet NB! Elevrepresentantane har teieplikt! Endres i topp-/bunntekst9

Skolemiljøutval •Rådgivande organ i arbeidet med skolemiljøet •Kan be om tiltakskolen fattar enkeltvedtak klagerett •Deltek i planlegging og gjennomføring av det systematiske arbeidet ◦Mobbing ◦Undervisningsopplegg ◦Prioritere forslag ◦Forebyggande arbeid Prioritet: mobbing, diskriminering, vald, rasisme og utestenging! Endres i topp-/bunntekst10

Skoleutval •Næringsliv + tilsette + rektor + 2 representantar valgt av elevrådet •Uttalerett i alle saker som gjeld skolen: ◦Oppfølging av kvalitetsarbeidet ved skolen -Brukarundersøkingar -Kartlegging av læringsmiljøet ◦Godkjenne mål- og tiltaksplan og årsmelding ◦Ta initiativ til utviklingsarbeid ◦Cirka 2 gonger i året Endres i topp-/bunntekst11

Arbeidsmiljøutval Elevar har møterett med inntil 2 skolemiljørepresentantar ved behandling av saker som vedkjem skolemiljøet for elevane ◦Resultat frå HMS-undersøkingar ◦Vernerundar ◦Tilsyn ◦Kontrollar ◦Saker frå andre råd og utval osb. Elevane har talerett, men ikkje røysterett Endres i topp-/bunntekst12

Sikre eit godt miljø •Arbeidsmiljøet skal fremje helse, læring og trivsel •System for førebyggjande arbeid •System for akutte hendingar Endres i topp-/bunntekst13

Elevtillitsvalgt – kva no? Du representerer klassa/gruppa di i saker som omhandlar lærings- og arbeidsmiljøet til elevane: ◦Melde frå om avvik til elevrepresentantane i skolemiljøutvalet: -Inneklima -Støy -Lys -Temperatur -Sikkerheit osb. -Samarbeid mellom elevar -Samarbeid mellom elevar, lærarar, leiarar og andre tilsette -Trivsel/mistrivsel -Mobbing, vald, diskriminering og rasisme -Rusmiddelbruk m.m Endres i topp-/bunntekst14

Rett til opplæring og fritak frå undervisningstimane for å skjøtte oppgåvene Endres i topp-/bunntekst15

Andre oppgåver Bidra til: ◦Nødvendig opplæring og instruksjon ◦Samarbeid om læringsmiljø ◦Å ivareta interessene til elevane ◦Årlege HMS-kartleggingar/vernerunder på skolen Endres i topp-/bunntekst16

Kartlegging/vernerunder •Vernerunde av det fysiske arbeidsmiljøet skal gjennomførast i alle lokala til skolen og på uteområda •Skolemiljøutval skal inviterast med i planlegging og gjennomføring •Det psykososiale arbeidsmiljøet blir kartlagt gjennom f.eks. ◦Elevundersøkinga ◦Undervisningsevalueringa o.l. Vernerunde skal gjennomførast minst 1 gong i året Endres i topp-/bunntekst17

Risikovurdering Kva kan gå gale?  Prioritere tiltak Kva kan vi gjere for å hindre at det går gale eller for å avgrense skaden? F.eks: Er alle rømningsvegar frie for alle? Kva kan skje ved brann? Kva kan vi gjere for å redusere konsekvensane eller hindre at det skjer? Skolemiljøutvalet kan ta initiativ til ei brannøving - uvarsla Endres i topp-/bunntekst18

Handlingsplan Vernerunde Risikovurdering Prioritering Handlingsplan Skolemiljøutvalet (SMU) og Arbeidsmiljøutvalet ( AMU)  Beredskapsplan  Mobbing  Rus  Seksuelle overgrep  Inneklima osb. EVALUERING Endres i topp-/bunntekst19

Rapportering •Årsrapport ◦Status på systemarbeidet ◦Status på resultatmål ◦Status på arbeidsmiljøfaktorane ◦Statistisk informasjon ◦Forslag til betringar eller endringar Endres i topp-/bunntekst20

Kva skal skje ved akutte hendingar?  Alle tilsette ved skolen har ei plikt til å handle  Skoleleiinga skal varslast  Leiinga vurderer om dei skal sette inn tiltak  Foreldre skal informerast  Skolemiljøutvalet skal informerast  Tiltaka skal evaluerast Endres i topp-/bunntekst21

Eksempel •akutte hendingar: mobbing, ulykke, sikkerhet o.l Endres i topp-/bunntekst22 Ulykke Rektor Under- søkjing Enkeltved tak Evaluere

Når kan du be om tiltak? •Svikt i systemet •Det psykososiale miljøet til gruppa •Det psykososiale miljøet til enkeltelevar Endres i topp-/bunntekst23

Klagerett •Eit enkeltvedtak kan du eller foreldra dine klage på dersom: ◦Meiner at skolen har gjort saksbehandlingsfeil ◦Skolen ikkje gjer det dei seier i vedtaket at dei skal gjere ◦At skolen ikkje fattar vedtak i tide •Send klaga til skolen som så sender den til fylkesmannen ◦Kontakt for •Fungerer tiltaka? Skolen skal evaluere! Endres i topp-/bunntekst24

Endres i topp-/bunntekst25

Nyttige ressursar • • •Forskrift om miljøretta helsevern i barnehagar og skolarForskrift om miljøretta helsevern i barnehagar og skolar •BarneombodetBarneombodet •Utdanningsdirektoratet – Bedre læringsmiljøUtdanningsdirektoratet – Bedre læringsmiljø Spørsmål? Ta kontakt med eller Endres i topp-/bunntekst26