Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Redaktørdelen)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup februar 2013 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2013 (Journalistdelen)
Advertisements

Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene)
Rett på sak.
Hvorfor måle redaksjonell kvalitet?
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Skoleavis Journalistikk i skolen
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
Ti bud for en lykkelig redaktør Redaksjonelt drivhus - renuion Svolvær, 2.-4.april 2008 Arne Jensen, Norsk Redaktørforening.
A RBEIDSMILJØUNDERSØKELSE FOR NRKJ S J OURNALISTLAG U TFØRT AV S YNOVATE T EMA : A RBEIDSFORHOLD OG JOURNALISTIKK.
Hvor viktig er det for deg at et selskap innen bank og forsikring tar samfunnsansvar? 1 Total base: 2013 n=3153; 2012 n=3033.
Trivselsleder AS © 2011 Brukerundersøkelse aV Trivselsprogrammet Høst 2012 (Utdrag)
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Åpenhetstinget 2010 Per Anders Johansen, Aftenposten politiske redaksjon Oslo 28. sept 2010.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
Resultater Kundesenter
Brukerundersøkelse aV Nov 2012 (utvalg) Nov 2012 (utvalg)
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Mediebedrifter som markør for fremtiden Minnekonferanse for Bjørg Åse Sørensen Kristiansand, 22. oktober 2012 Arne Jensen.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Alle n 2012=1003; 2011=1004 Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Mars 2014 BOLIGLÅNSKUNDENE OG UTNYTTELSE AV KONKURRANSEN.
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2013 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2013 (Redaktørdelen)
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene) KVALITETSINDEKS.
”Nettvett - digital mobbing”
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Presidentens vin Et element av påskjønnelse for positive bidrag til klubbens virksomhet, indre miljø eller omdømme. Månedlig eller etter behov Tildeles.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
©TNS 2014 Ferieplaner høsten ©TNS 2014 Contents 2 1 Ferieplaner høsten Reisemål og ferieform8 3 Hva med sommeren som var?13.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
NHOs kompetansebarometer 2015 Regionale tall fra 2. undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter Kristoffer Rørstad Espen Solberg Tilleggsleveranse.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Sykkelen.no Alt om sykler og utstyr. Misjon “Vi skal hjelpe norske forbrukere å navigere i utstyrsjungelen.”
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Norsk Finansbarometer 2015
- Arbeid og uføretrygd - Erfaringer med NAV
Utskrift av presentasjonen:

Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Redaktørdelen)

Undersøkelsen ble send ut til 764 redaktører/reportasjeledere (utvalget ble hentet fra NR’s medlemsdatabase) – i tillegg til 7059 journalister. Av disse 764 var det 339 som svarte, dvs. en svarprosent på 44,4%. Vi har også fått med 221 redaktører/reportasjeledere fra journalistutvalget, så vi opererer her med 560 redaktører/reportasjeledere i det endelige utvalget. Vi har ingen grunn til å anta at utvalget ikke er representativt for hele redaktører/reportasjelederestanden i Norge. Undersøkelsen ble sendt ut den 27. januar og gikk fram til 12. februar (uke 4 til uke 6). Det ble gjennomført kun en purring. Om undersøkelsen Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Fordeling av journalister/fotografer/ deskmedarbeidere og redaktører/eportasjeledere (alle tall i %) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Finnes det kriterier for journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Finnes det kriterier for journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Er dette (kriterier for journalistisk kvalitet) formulert i forhold til den enkelte medarbeiders arbeid? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

På hvilken måte er kriteriene for journalistisk kvalitet gjort tilgjengelige? (spørsmålet er kun stilt til de 62% som har slike kriterier) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Er disse kriteriene (kriterier for journalistisk kvalitet) formulert for medieproduktet/medieproduktene som helhet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Er disse kriteriene (kriterier for journalistisk kvalitet) formulert for medieproduktet/medieproduktene som helhet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: 287 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

I løpet av den siste tiden 1), hvor ofte har det redaksjonelle produktet blitt evaluert i redaksjonen? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

I løpet av den siste tiden 1), hvor ofte har det redaksjonelle produktet blitt evaluert i redaksjonen? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. snitt blant journalister er 3,2 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. 9,5 2,2 3,7 3,6 4,3 3,6 3,1 Inndelingen er ikke helt sammenfallende, men viser helt klart at redaktørene oppgir flere møter enn journalistene Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har din redaksjon publisert såkalt ”redaksjonelt regnskap”? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har din redaksjon publisert såkalt ”redaksjonelt regnskap”? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Hvilket år skjedde dette sist (i.e., publiserte ”redaksjonelt regnskap”)? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: 45 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Hva mener du er de fem viktigste kvalitetskriterier ved et journalistisk produkt (en artikkel, en reportasje eller lignende, som dekker/belyser en enkeltsak/begivenhet/hendelse). Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Kreativitet, relevans, tilpasset målgruppen Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har det blitt foretatt nedbemanninger i din redaksjon i løpet av det siste året? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har det blitt foretatt nedbemanninger i din redaksjon i løpet av det siste året? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: 291 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Hvilke konsekvenser (redusert bemanning) har dette for mengden redaksjonelt innhold dere produserer? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 66% vs. 68% Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Hvilke konsekvenser (redusert bemanning) har dette for mengden redaksjonelt innhold dere produserer? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: 291 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har din redaksjon etiske ”husregler” som supplerer Vær Varsom- og/eller Tekstreklameplakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har din redaksjon etiske ”husregler” som supplerer Vær Varsom- og/eller Tekstreklameplakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Hvilket årstall ble de laget, eller sist revidert? (i.e., etiske ”husregler”) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: 174 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har din redaksjon regler for hvordan medarbeidere kan opptre i de såkalte ”sosiale mediene” (Facebook, Twitter og lignende)? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Har din redaksjon regler for hvordan medarbeidere kan opptre i de såkalte ”sosiale mediene” (Facebook, Twitter og lignende)? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Takk