Internett og Ekstranett

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Retningslinjer for informasjons- og mediehåndtering Sentralstyremøtet Norsk Psykologforening
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Araenus Web & Reklame Postboks: 4441, Hospitalsløkkan Tlf: Fax: A.W.A.C.S. – Araenus Web Admin Control.
UiO – Forskningsadministrativ avdeling – 2007 Tiltaksplan for forebygging av uredelighet i forskningen Prorektor, prof. Haakon Breien Benestad Universitetet.
Sosiale medier og eDemokrati Førsteamanuensis Øystein Sæbø Informasjonsystemer UiA.
Norsk Odd Fellow Akademi Thomas Wildey seminar 27.april 2013
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Web Accessibility Initiativ Eller universell utforming
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Redaktørdelen)
10. Presenting Page Elements Presentere sideinformasjon.
Distriktskonferansen 2009 – Rotary Distrikt 2270 Hvordan oppleves Rotary fra et ungt medlem sitt ståsted? Og hvilke utfordringer har Rotary for å kunne.
SAMMEN FOR BARN I MALAWI
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Virksomhetsplan for seksjonen – innspill til drøfting 1.FoU-virksomhet 2.Studier.
Bibliotekutvikling i Norge. La hundre blomster blomstre… Unni W. Minsås Vestfold fylkesbibliotek.
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
Statens kommunikasjonspolitikk Dag Wiese Schartum, AFIN.
FRAM- FØRING LØPESEDDEL /WEBSTANDTOTALVURDERING PEDAGOGISK/FAGLIG INNHOLD OG RELEVANS IKT-LØSNINGER PRESENTASJON Tydelig/god layout/Lett å fatte idéen/budskapet.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
Hvorfor en visjon ? Holder det ikke med arbeidsplanene til aktivitetsutvalgene? Unyttig arbeid Prioritere mer konkrete oppgaver.
Menyer Hovedmeny Sidemeny Finne frem gamle Klubblenker.
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI INTRO Dag 1 Mål for økten – Dag 1 l Pålogging –(Kontoaktivisering) l Hva må du kunne (IKT) l Brukergrensesnitt og.
Nettbruk og Etikk Viktige lover for nettbruk
 Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® -  Kan kun benyttes av infoREGI kunder  Spørmål rettes til
Struktur Nå Internett Uavhengig systemer bygd opp over tid.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Menighetsstyremøte 4. Mars 18:00 – 20:00 Klasserom M.
1 Retningslinjer for Aktivt bruke egne websider som den viktigste informasjonskanal Nyheter og informasjon bør publiseres kun en gang.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Nettbruk og Etikk Viktige lover for nettbruk Styrerens rolle i barnehagen (Hvis vi får tid). Hvorfor IKT i barnehagen Farene ved barn & nettbruk Nettvett.
Mevit2529 Medieretorikk Forelesing 2:”Retorikk i vår tid” Espen Ytreberg.
Informasjon og Internet Kjetil Otter Olsen Underdirektør IT-Drift, USIT.
H VOR ER FILENE MINE ? J OBBE EKSTERNT Seksjon for digital kompetanse Personalopplæring HiO 2010.
Digital hverdag – Horten kommune i dag og fremover
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
1 Hva skjer med Sharepoint Stor press i organisasjonen Lagring og deling av dokumenter –Internt –Eksternt –NOKUT –Rektor vil ha dokumenter på WEB Dokument.
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
E-postE-post Sekretærkonferansen 28. april 2010 Odd Erik Asphaug, Fagforbundets Faggruppe IKT.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
#mittre Hva er #mittre? Klatreutfordring i regi av Norges speiderforbund i forbindelse med Friluftslivets år 2015 Konkret handling. Finn et tre, hiv.
Medlemsnett, hjemmesider og e-post Norfos digitale tjenester.
Arbeiderpartiet.no NTL-konferansen Sørmarka 10. mars – Hadia Tajik.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Litt om bedriftens kostnader
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Identifisere behov – og etablere krav
Intern varsling Ekstern varsling Alt.D Alt.B Alt.A Alt.C Media
Sosiale medier på En innføring.
Nettvett U-18 Bodø politistasjon
Evaluering av UiOs studiekatalog
utfordringer i en ny region
Bedriftens kostnader Kostnader klassifiseres på en rekke forskjellige måter. En av de viktigste er hvordan de reagerer på aktivitetsnivået Faste kostnader.
Seniornett Norge             Det glemte gullet – ingen har mer kapital og tid enn eldre, og de er på nett. Hvordan kan du utnytte dette til din fordel?
Lions Røde Fjær 2015 Lions Norges største og viktigste oppgave i tiden fremover.
Tematiske inngangsveier
Markedsplan 2011.
Om JM Auto AS JM Auto er 30 år i 2019 og er et selskap som omsetter for 215MNOK Det er et lokalt eid selskap, som forhandler merkevarene VOLVO og RENAULT.
Utskrift av presentasjonen:

Internett og Ekstranett Portal, Facebook, Sosiale medier

Internett, Ekstranett, Facebook Det er kun Ordenen sentralt som kan opprette og vedlikeholde websider i Ordenens navn. Loger og Leire har sine sider i henhold til gitte retningslinjer. Loger og Leire er de autonome enheter i Ordenen. Distriktene er ingen enhet i Ordenen, og har ikke anledning til å opprette egne Facebook, web- eller andre sider. Betegnelsen om at Distriktet er ”Medlem av den Uavhængige norske Storloge” blir som sådan meningsløs. Odd Fellow (23) og Rebekka (23) distrikter har ikke lik geografisk inndeling, og har sikkert heller ikke de samme behov. Det vil i ytterste konsekvens gi 46 Facebook sider og det samme antall web sider. Pr i dag har vi nesten 1000 ”fans” på Facebook – det er i snitt 21 pr. distrikt. Om vi både 5 og 10 dobler dette antallet er det fremdeles alt for få til å drive egne Facebook sider. For både ”publikum” og medlemmer blir det praktisk talt umulig å holde oversikten: hvor finner man aktuell informasjon? Vi vil også oppleve en mengde ”dobbelt” postinger – noe som vil oppfattes som støy for dem som måtte være ”fan” av flere sider.

Internett, Ekstranett, Facebook Dersom Distriktene finner behov for en egen informasjonskanal for felles internt bruk, vil IKT- utvalget se på muligheten for å inkorporere det på oddfellow.no. Det er ikke anledning for noe Ordensmedlem eller -enhet å opprette sider, grupper, andre web- eller sosiale kanaler i Ordenens eller enhetens navn. Hva man gjør helt privat er opp til den enkelte, men det skal ikke på noen måte kunne tolkes som om Odd Fellow Ordenen, distrikt, loge eller leir i Norge er involvert i aktiviteten.  

Internett, Ekstranett, Facebook Vi har for relativt kort tid siden etablert egen side på Facebook ”Odd Fellow Ordenen i Norge”. I en litt Maoistisk tankegang ”La de hundre blomster blomstre” har vi bevisst latt være å sette opp spesielle regler for bruk av denne. Basert på erfaring, vil vi nå forsiktig sette noen begrensninger / retningslinjer, hvor de viktigste er:

Internett, Ekstranett, Facebook Ikke å omtale rituelle eller ”interne” forhold. Ikke reklame for produkter/tjenester/servingssteder etc., heller ikke indirekte. Ingen støtende/religiøse/politiske innlegg, eller promotering av ideologi eller lignende. Storlogen forbeholder seg retten til å fjerne upassende/støtende innlegg.